Certyfikat SSL a Twoje SEO

Kwiecień 8th, 2017 strona www

W ostatnim czasie szczególnie dużo mówi się o certyfikatach SSL, które powoli stają się już standardem nie tylko wśród stron internetowych oferujących usługi bankowe. O tym czym jest SSL, dlaczego wyszukiwarka dąży do tego aby go stosować i jaki może mieć on wpływ na Twoją stronę www przeczytacie w dzisiejszym wpisie.

HTTP czy HTTPS?

HTTP to skrót, który zapewne każdy laik kojarzy z pola przeglądarki, w którym widnieje nazwa przeglądanej aktualnie strony www. Oznacza on HyperText Transfer Protocol i jest to standard komunikacji między przeglądarką internetową a serwerem, na którym postawiona jest witryna. Krótko mówiąc przeglądarka za jego pomocą odczytuje to, co zapisane jest w plikach na serwerze i wyświetla użytkownikowi w postaci spójnej i kolorowej strony internetowej 😉

Jeśli jednak na stronie widnieją formularze rejestracyjne, w których zamieszczamy swoje dane osobowe lub wprowadzamy kody dostępy do kont bankowych czy kart kredytowych (strony banków, booking hoteli, biletów lotniczych itp.) warto aby pojawiły się dodatkowe zabezpieczenia. Chronią one przed odczytaniem naszych danych przez niewłaściwe osoby. Stąd właśnie litera „S” jak Secure (z ang. bezpieczeństwo) w standardzie HTTPS, czyli wzbogaconym o certyfikat SSL.

Na czym polega certyfikat SSL?

Krótko mówiąc połączenie między przeglądarką a serwerem w przypadku standardu HTTPS jest zaszyfrowane. Gdyby więc nawet dostały się udostępnione przez nas dane w niepowołane ręce i tak na niewiele by się komukolwiek zdały. Jeśli więc zamierzamy udostępniać swoje szczegółowe dane osobowe czy bankowe na jakiejkolwiek stornie www najlepiej wcześniej upewnić się czy strona korzysta z zaszyfrowanego transferu danych. Wystarczy sprawdzić adres strony w przeglądarce, tak jak na poniższym screenie.

bezpieczna strona ssl

HTTPS a SEO

Jak już stwierdziliśmy certyfikat SSL daje nam informację, że nasze dane będą chronione przed dostaniem się w ręce nieodpowiednich osób. Zaszyfrowane treści sprawiają więc, że strona www jest bezpieczniejsza, a co za tym idzie mniej narażona na ataki hakerskie. W oczach Google taka witryna będzie więc bardziej wartościowa niż storna, która ze standardy HTTPS nie korzysta.

Oczywiście jest to tylko jeden z ponad dwustu wskaźników, którymi Google kieruje się podczas ustalania pozycji strony w SERP. Te najważniejsze wyszczególniliśmy w naszym SEO Audytorze, za pomocą którego możecie za darmo sprawdzić jakość swojej witryny.

SSL dla sklepów internetowych

Szczególnie dużą uwagę na SSL powinny zwrócić uwagę te osoby, które prowadzą sklepy internetowe. Prowadząc handel online przez naszą witrynę przechodzi mnóstwo danych osobowych różnych osób, które kupują u nas towary. Warto przyłożyć się do tego aby zadbać o bezpieczeństwo tych informacji. Dodatkowo klienci widząc standard HTTPS widniejący przy nazwie naszej domeny będą chętniej robić zakupy i zdobędą zaufanie do naszego sklepu online.

W zależności od rodzaju certyfikatu, który wybierzemy (DV, OV, EV) procedura jego przyznawania jest różna. Najprościej zdobyć certyfikat Domain Validation, o który można obiegać się po udowodnieniu własności danej domeny.

2 odpowiedzi na “Certyfikat SSL a Twoje SEO”

  1. Kamil napisał(a):

    Dobrze wiedzieć. Mam sklep internetowy i nie miałem pojęcia 🙁

  2. jan napisał(a):

    super site

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie