Festiwal SEO 2017 Katowice – Relacja

Maj 27th, 2017 Festiwal SEO 2017 Katowice - Relacja

Za nami kolejna edycja Festiwalu SEO, który odbył się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zapraszam do lektury mojego podsumowania tego ważnego wydarzenia branżowego.

Był to pierwszy raz, kiedy udało mi się dotrzeć na tę imprezę z czego jestem bardzo zadowolony 😉 Nie tylko dlatego, że udało mi się spotkać kilku starych, dawno niewidzianych znajomych ale przede wszystkim ze względu na świetny event, który będę bardzo miło wspominał. Do Katowic udałem się z wesołą ekipą Marketing Mind, czyli agencji w której na co dzień pracuję.

katowice festiwal

Zastanawiając się nad tym, w jaki sposób opisać dla Was Festiwal SEO 2017 doszedłem do wniosku, że konwencja, którą przyjmę opierać się będzie na kilku wybranych przeze mnie, subiektywnie punktach. A oto one:

#1 – Człowiek kameleon, czy człowiek sukcesu?

Wystąpienie, które na długo zapadnie mi w pamięci miało miejsce, mniej więcej, w środku całej imprezy. Prowadził je Michał Herok z Gdyni, który postanowił podzielić się z zebranymi tajnikami zarządzania „agencją SEO grającą w ekstraklasie”. Można więc powiedzieć, że Michał przygotował case study, w którym on sam grał główną rolę. AUTOCASE stady, chciałoby się rzec 😉 Mówiąc krótko występ Michała polegał na tym, że wyszedł on na scenę i zaczął udowadniać wszystkim jaki jest zajebisty 😉 On i jego agencja SEOgroup z Gdyni.

O dziwno w całym tym szaleństwie była jakaś metoda bo wystąpienie wypadło całkiem fajnie 😉 Pomimo, że Michał wyraźnie się stresował to momentami rzucał w stronę publiczności zabawne teksty, które ją rozbawiały, a przy okazji urozmaicały samo wystąpienie. Podobnie było z prezentacją wyświetlaną na ekranie, która również przygotowana była w raczej lekkiej formie. I to była bardzo dobra koncepcja – jakby to ujął Bareja 😉

Nieco gorzej wyszła jednak prezencja samego prowadzącego. Michał, w przeciwieństwie do pozostałych prelegentów, nie stanął na środku sceny. W zamian za to pozostał, gdzieś z boku, za banerami partnerów Festiwalu SEO. Do tego kolory ścian i wspomnianych bannerów były podobne do kolorów jego ubrań przez co całość zlewała się w jeden kolorowy byt, a Michał Herok zniknął gdzieś w tym wszystkim niczym kameleon. Siedząc dalej niż w pierwszych rzędach można było mieć wrażenie, że ktoś włączył prezentację, głos wydobywa się z głośników ale prowadzącego brak 😉

festiwal seo - relacja

#2 – Historia jest ciekawa!

Przeglądając spis tematów, jakie miały być poruszane podczas tegorocznego Festiwalu SEO szczególnie zainteresowała mnie prezentacja Grzegorza Strzelca z Onetu pt. „Bardzo kanoniczna historia”. Liczyłem na interesującą prelekcję i nie zawiodłem się. Grzegorz pokazał, że kanoniczna historia jest bardzo ciekawa! Mam też nadzieję, że jak każda inna historia – lubi się powtarzać bo chętnie wysłuchałbym kiedyś kontynuacji 😉

Grzegorz Strzelec opowiadał rzeczy, które przynajmniej w teorii powinny być znane każdemu, kto siedział w piątek na sali w Katowicach. Nie mniej, nie była to nudna gadanina a garść interesujących faktów. Część z nich, jak np. sposób na wykorzystanie adresu kanonicznego aby zwiększyć ruch z Google News przypomniały, jak istotne jest aby ciągle testować nowe rozwiązania.

festiwal seo 2017 - relacja

#3 – Niewypał z CashinPills

Jak to bywa na tego rodzaju eventach niektóre prezentacje są ciekawsze, inne mniej ale jako, że wszyscy zebraliśmy się aby porozmawiać o SEO to z przyjemnością słuchało się prawie wszystkich prelegentów. PRAWIE to w tym wypadku słowo klucz, które jak przekonywał niegdyś jeden z browarów potrafi robić wielką różnicę.

Przyszło mi się o tym przekonać na własnej skórze, gdy na scenę wyszedł handlowiec, jak sądzę, z firmy CashinPills, czyli jednego z partnerów Festiwalu SEO. Oczywiście – rozumiem, że jako sponsor CashinPills miało święte prawo do swojej prezentacji i wszystko byłoby OK, gdyby nie fakt, że prelekcja była okropnie nudna… Szczerze to nawet nie do końca jasno zostało w niej określone czy prezentacja dotyczy wyszukiwarki Google czy ich własnego systemu reklamowego? Ja do dziś tego nie wiem ale nie czuję się kompletnie zachęcony do dalszych poszukiwań. A szkoda, bo podobno dają zarobić! 🙂

Piotr Bomba jako prelegent okazał się niewypałem, podobnie jak cała prezentacja. A szkoda bo inni partnerzy Festiwalu – Milena Majchrzak z SEMSTORM czy Damian Sałkowski z SENUTO pokazali, że można zrobić to dobrze.

Relacja z Festiwalu SEO

#4 – Englishman in Katowice 😉

Dużo uśmiechu na mojej twarzy pojawiło się w związku z ostatnią, zaplanowaną prezentacją podczas Festiwalu SEO 2017. Jej autorem był Michał Magdziarz z DeepCrawl, który opowiadał o zmianach, jakie przyniesie polityka Mobile First w Google i jak się na to przygotować.

Nie chodzi nawet o samą tematykę prelekcji, a o prowadzącego, który swoją flegmatycznością i specyficznym poczuciem humoru był doskonałym akcentem na koniec dnia. Michał Magdziarz na co dzień mieszka w Anglii i chyba kropla angielskiej krwi płynie już w jego żyłach, co objawia się nie tylko akcentem i wtrąceniami ale również brytyjskim humorem.

Co ciekawe – jak to zwykle bywa przy tego rodzaju imprezach jak Festiwal SEO, organizatorzy zaliczyli lekki poślizg czasowy przez co prowadzący wyraźnie sugerował Michałowi, aby ten możliwie przyspieszył swoją wypowiedź. Ten jednak niczym rodzony Anglik z właściwą sobie brytyjską flegmatycznością zdawał się nic sobie nie robić z upływających minut i ludzi opuszczających salę 😉 Momentami stawał nawet odwrócony plecami na publiczności, zupełnie jakby tak zaciekawił się własną prezentacją, że zupełnie zapomniał gdzie się znajduje! 😉

Prawdziwy Englishman in Katowice 😉

Relacja - Festiwal SEO 2017 Katowice

Festiwal SEO 2017 pokazał mi, że warto jeździć na tego rodzaju eventy. Dla osoby, która jest tak mocno zainteresowana tematyką SEO i reklamy internetowej, jak ja jest to świetna okazja, żeby posłuchać paru mądrych ludzi, a przy okazji złapać nieco inspiracji 😉 Na pewno warto! Do zobaczenia za rok!

3 odpowiedzi na “Festiwal SEO 2017 Katowice – Relacja”

  1. Artur napisał(a):

    Też chciałem tam być 🙁

  2. Michał Tkocz napisał(a):

    Gratuluję, bardzo fajna i przede wszystkim szczera relacja, śmiało mogę potwierdzić Twoje słowa 🙂

  3. Mateusz napisał(a):

    Widzę, że wśród społeczności SEO wystąpienie Heroka jest bardzo krytykowane. Wiele osób o tym nie wie, ale ta prezentacja miała wyglądać inaczej.

    Po tym jak zgasły światły organizatorzy festiwalu mieli podstawić specjalną rampę, aby mógł wjechać swoim Nissanem na scenę. To właśnie z tego Nissan GT-R Nismo (jest tylko 64 takich na świecie!) Michał miał prowadzić prezentację. Informacja o tym, że jednak samochód nie może pojawić się na scenie pojawiła się dopiero w dniu prezentacji.

    Cała prezentacja i cały wizerunek Michała w tym momencie legł w gruzach. Nie bez powodu połowę jego CV zajmuje ten samochód. Jak miał pokazać swoją eksperckość i to że jest lepszy od innych bez samochodu?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie