Home Bing Google czy Bing? Wiele hałasu o nic
Bing - Google - SEO - pozycjonowanie stron www - 26 listopada 2016

Google czy Bing? Wiele hałasu o nic

Wybór wyszukiwarki internetowej zwykle ogranicza się do prostej czynności – uruchomienia Google 😉 Wynika to z faktu, że ten branżowy potentat kontroluje w Polsce aż 97% rynku i wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z faktu istnienia innych wyszukiwarek. Inaczej sprawy mają się w skali globalnej.

W USA Google posiada wielkich konkurentów m.in. Yahoo, a także Bing. Ta druga wyszukiwarka, która należy do Microsoftu coraz mocniej zaznacza swoją obecność. Pomimo, że w naszym kraju to wciąż jest popularność mniejsza niż granice błędu statystycznego to w USA nawet 15% internautów na co dzień wykorzystuje Binga. Na świecie natomiast to jest co dziesiąta osoba. Jako, że za tą wyszukiwarką stoi bardzo poważna marka – Microsoft, można przypuszczać, że twórcy będą chcieli na poważnie stanąć w szranki z gigantem Google.

Widać to chociażby na polu urządzeń mobilnych, gdzie Microsoft po przejęciu Nokii sprzedawał telefony na starcie wyposażone w wyszukiwarkę Bing. Wielu użytkowników w ten sposób mogło zapoznać się z nieznanym sobie dotąd produktem. Ponadto kupując komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 10, otrzymamy w pakiecie przeglądarkę Edge, w którą wbudowana jest wyszukiwarka Bing. Brzmi jak rzucenie rękawicy, prawda?

To wszystko zaś może przeciągu paru lat wprowadzić małą rewolucję w SEO, choć za pewne nie aż tak wielką, jak wydawać by się mogło. Wszak obie wyszukiwarki działają na podobnych zasadach. Warto jednak w tym kontekście sprawdzić, czym wyróżnia się Bing.

Wyszukiwarka Bing – kolorowa strona startowa

Od wielu lat zarzuca się Google, że ich strona startowa jest mało przyjazna dla oczu użytkownika. Jest to jednak świadoma polityka wyszukiwarki, która nie życzy sobie niepotrzebnie zaśmiecać strony głównej. Z założenia bowiem wyszukiwarka ma być prosta i czytelna, a jeśli już coś ma być uwidocznione to reklama AdWords 😉

Inaczej do sprawy podszedł Bing, który swoim USERom przedstawia ciekawszą graficznie stronę główną wyszukiwarki. Do tego dołożono jeszcze możliwość bezpośredniego połączenia z innymi usługami Microsoftu – pakietem office czy Outlookiem. Po wpisaniu hasła w pole wyszukiwań i przejściu do wyników, wyszukiwarka Bing łudząco przypomina Google. No może poza faktem, że znajdziemy tu znacznie mniej tzw. wyników rozszerzonych.

Wyniki wyszukiwania w Bing

Wyszukiwarka Bing bardziej precyzyjna niż Google

Obecnie każda z dostępnych wyszukiwarek stawia na jakość więc również działania SEO skupiają się w tym kierunku. Wartościowe treści, dobrze zoptymalizowana witryna to cechy stron, które są na szczytach wyników wyszukiwania. Jak pokazują jednak dane Bing okazuje się bardziej precyzyjny w prezentacji swoich wyników niż Google.

O ile w przypadku Google około 70% zapytań skutkuje kliknięciem, w jedną ze storn ukazanych w SERP, w Bing ten wskaźnik wynosi aż 80%. Może to wynikać z faktu, że wyszukiwarka Microsoftu nie bierze aż w takim stopniu, jak Google pod uwagę profilu linkowego danej strony. Siłą rzeczy więc przykłada większą wagę do jakości treści, co może powodować wyższy wskaźnik zgodności wyników z przedstawionym zapytaniem.

Wiele się musi zmienić, żeby nie zmieniło się nic

Wszystko wskazuje na to, że Microsoft ruszył na poważną wojnę z Google o użytkowników wyszukiwarki. Microsoft wytacza ciężkie działa, czyniąc to swoimi starymi, sprawdzonymi metodami, tj. wciskaniem na siłę swoich produktów użytkownikom wraz z system operacyjnym czy smartfonem. Ta taktyka jednak może obrócić się łatwo przeciwko Microsoftowi, bo przecież internauci nie lubią być traktowani jak dzieci.

Nie mniej, niezależnie do tego jaki będzie wynik tej wojny na górze, warto zwrócić uwagę na fakt, że dla przeciętnego użytkownika tak naprawdę niewiele się zmieni. Obie te wyszukiwarki są w gruncie rzeczy bardzo do siebie podobne, a korzystający z nich laik, nawet nie zobaczy różnicy. Wiele więc będzie musiało się zmienić, żeby wszystko zostało po staremu…

2 Comments

  1. Ciekawe kiedy konkurencja wpadnie na pomysł, aby tło wyników wyszukiwania nie było wypalającą oczy bielą. Chociaż z drugiej strony na białym tle wszystko wygląda przejrzyście, ale czekam na geniusza, który wpadnie na rozwiązanie tego dylematu.

Sprawdź również

Google organizacja macierzysta: Alphabet. Co warto o niej wiedzieć?

Google to jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek na świecie, ale niewielu wie…