Jeżeli posiadasz własną stronę internetową, z pewnością zależy ci na tym, aby odwiedzała ją jak największa liczba internautów. Jednym ze sposobów na to jest umieszczanie odnośników do Twojej witryny na profilach społecznościowych. Dzięki temu Twoi fani i obserwujący mogą bez trudu nie tylko śledzić, co u Ciebie słychać ale również jednym kliknięciem przenieść się na Twoją stronę www. Poniżej znajdziesz parę przydatnych wskazówek, jak dodać link do swojej strony na jednej z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych na świecie – Instagramie.

  1. Jak dodać link do Instagrama?
  2. Link w opisie profilu
  3. Link na Instastory
  4. Analityka ruchu

Jak dodać link do Instagrama?

Poniżej omówimy dwie metody na dodanie linka do Instagrama. Pierwsza z nich, dodanie linka w opisie profilu dostępna jest dla wszystkich użytkowników tej aplikacji. Druga metoda, opisująca jak dodać link do Instastory, zarezerwowana jest wyłącznie dla kont firmowych – przynajmniej na razie.

Linki z Instagrama - infografika

Link w opisie profilu

Pierwszy sposób jest niezwykle prosty w wykonaniu, gdyż sprowadza się do paru kliknięć. Nie potrzebujesz także spełniać żadnych dodatkowych wymagań (o których w dalszej części artykułu), dzięki czemu każdy użytkownik ma możliwość dodania linka w tym miejscu. Jak to zrobić? Wystarczy wykonać parę kroków, aby dodać link do Instagrama:

1. Mając otwartą aplikację Instagram kliknij swój profil.
2. Następnie kliknij opcję „edytuj profil”, znajdującą się obok Twojej nazwy użytkownika.
3. Wyświetlą Ci się pola do uzupełnienia. Nas interesuje pole znajdujące się pod nazwą użytkownika, zatytułowane „Witryna internetowa”.
4. Wklej swój link w powyższe pole.
5. Zatwierdź zmiany klikając opcję „wyślij” w lewym, dolnym rogu.

Od teraz, gdy ktoś odwiedzi Twój profil na Insta, jego oczom ukaże się adres internetowy, który dodałeś.

Link na Instastory

Instastory w szybkim tempie zrobiło furorę. Kiedy pojawiło się jako odpowiedź na rosnącą popularność Snapchata wielu wątpiło w jej szanse. Nie mniej, użytkownicy pokochali błyskawiczne dzielenie się zdjęciami i przerabianie ich! Możliwe jest również dodawanie linków do Instastory. Jak to zrobić? W tym przypadku przechodzimy do bardzo ważnej kwestii. Aby dodać link w Instastory, wymagane jest, aby obserwowało Cię przynajmniej 10 000 użytkowników. Jeśli nie masz tylu, poniższa opcja nie będzie nawet dostępna. Przejdźmy teraz do sposobu dodawania adresów.

1. Zrób zdjęcie, lub nakręć film wykorzystując po prostu aparat Instagrama. Ewentualnie możesz także dodać inne zdjęcie przesuwając palcem w górę.
2. Na górze wyświetli Ci się ikonka łańcucha. Kliknij ją, aby wpisać lub wkleić pożądany adres internetowy.

Teraz link jest widoczny w Twoim Instastory. Warto jednak dodać do zdjęcia coś, co zachęci potencjalnych odwiedzających do kliknięcia w niego. Może to być napis lub emotka, ale to już zostawiam Tobie drogi Instagramowiczu.

Dodałeś link do Instagrama? Sprawdź ile osób w niego kliknęło!

Być może zainteresuje Cię dodatkowo opcja jaką oferuje analiza danych Instastory. Pozwala ona określić liczbę osób, które odwiedziły Twoją relację i odwiedziły dodany w niej adres internetowy. Możliwe, że pomoże Ci to w określeniu wpływu udostępniania linku w Instagramie na ruch generowany na Twojej witrynie. Ten ruch możesz wydzielić w narzędziu Google Analytics jako osobny segment i śledzić zmiany w nim na przestrzeni czasu.

Mam nadzieję, że porady przedstawione w tym wpisie okazały się pomocne i dzięki nim wiesz, jak wpływać na ruch swojej strony, przy użyciu potężnego serwisu społecznościowego – Instagrama. Media społecznościowe dają ogromną przewagę w walce o potencjalnych odwiedzających, dlatego warto z niej skorzystać na wszelki możliwy sposób.

Być może zainteresują Cię również:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

TikTok – na czym polega fenomen tej aplikacji?

Aplikacja Tik Tok – wszystko co powinieneś o niej wiedzieć! Tik Tok to jedna z najba…