Home Social Media Jak pozycjonować filmy? Optymalizacja filmów na YouTube
Social Media - 28 lutego 2018

Jak pozycjonować filmy? Optymalizacja filmów na YouTube

Na tym blogu wiele mogliście już przeczytać o tym jak działa algorytm wyszukiwarki Google. Specjaliści SEO od zarania dziejów dwoją się i troją, aby rozwikłać zagadkę zasad, którymi kieruje się Big G przy ustalaniu pozycji konkretnych stron. Jednak nie tylko wyszukiwarka posiada swój algorytm. Również portale społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter czy Instagram ale również serwis YouTube. Wraz z rosnącą popularnością tych stron i wciąż wzrastającą liczbą treści, którymi użytkownicy dzielą się za ich pośrednictwem twórcy wyżej wymienionych musieli opracować system, który dobierać będzie i proponować użytkownikom wybrane materiały. Jak to działa na YouTube? Co zrobić, aby wrzucane przez nas filmiki znalazły się w polecanych video dla innych userów? Tego dowiecie się poniżej.

SEO dla filmów na YouTube

Pozycjonowanie naszego filmu na YouTube możemy prowadzić w zasadzie dwutorowo. Jedną rzeczą, podobnie jak w przypadku tradycyjnych stron www jest odpowiednia optymalizacja materiału, tak aby możliwie najlepiej spełniał wytyczne Google. Drugą rzeczą są działania mające na celu zwiększenie liczy wyświetleń filmiku, którego źródłem będzie ruch organiczny. Trzecim rodzajem promowania własnego video w serwisie YouTube będą płatne kampanie jednak tę metodę zostawimy póki co, bo z ruchem organicznym ma ona niewiele wspólnego.

Optymalizacja filmów na YouTube

Zacznijmy więc od optymalizacji naszego video. Przede wszystkim kupmy się na podstawowych elementach, które powinien posiadać każdy content udostępniony w serwisie YouTube. Mowa tutaj o tytule, opisie, tagach i adnotacjach. Każdy z tych elementów powinien zostać wzbogacony o słowa kluczowe, na które chcielibyśmy się pokazywać po wpisaniu ich przez użytkownika w pole wyszukiwarki serwisu YouTube. Zwróćcie uwagę, że duże kanały, posiadające miliony odsłon bardzo dbają o to, aby opisy filmów były możliwie wciągające i ciekawe dla użytkownika. Nierzadko w opisach tych znajdują się różnego rodzaju Call to Action np. odnośniki do stron zakupowych w sklepach online. Skoro u innych to działa to czemu nie zastosować podobnych rozwiązań u siebie?

Duże znaczenie ma również długość filmiku. Jak pokazują statystki YouTube preferuje dłuższe materiały video, podobnie jak dłuższe treści na stronach www. Istnieje też szereg czynników, na które bezpośrednio nie mamy wpływu jak liczba subskrybentów czy kciuków w górę, które dla algorytmu są sygnałem tego, jak użytkownicy odbierają dane video. Nie wstydźmy się więc prosić o „suby i lajki” – skoro wszyscy na YouTube to robią to widocznie mają ku temu powód, czyż nie?

Starajmy się jak najdłużej zatrzymać użytkowników przy naszym filmiku. Zachęcajmy więc do komentowania i odpowiadajmy na te komentarze, tak aby wciągać ludzi do dyskusji pod video.

Linkowanie do filmiku na YouTube? Czy to ma sens?

Kiedy wrzucimy już materiał video na YouTube warto zadbać o jego promocję. Wyszukiwarka Google traktuje filmy jak normalne adresy URL, może je więc normalnie wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Nierzadko przecież szukając np. jakiegoś poradnika w sieci trafiamy na materiał video. Działania SEO, znane nam z promowania organicznego stron internetowych po części zadziałają więc i tu. O ile linkowanie z katalogów czy zaplecz do filmów na YouTube nie wydaje się zbyt rozsądną opcją to na pewno warto promować swoje filmiki w Social Mediach, grupach facebookowych czy nawet forach, gdzie znajdziemy osoby potencjalnie zainteresowane tematem. Wszystko po to aby zyskać jak najwięcej wartościowych odsłon filmu, czyli takich, gdzie użytkownik nie rozłączy się po kilku sekundach, a najlepiej jeszcze zostawi łapkę w górę czy subskrypcję!

Dobrym rozwiązaniem będzie też umieszczenie na stronie www landing page’a zawierającego iframe z naszym filmem. Taką dedykowaną podstronę możemy wzbogacić o rozległy opis, dodatkowe grafiki i linkować zgodnie z naszym uznaniem i doświadczeniem w SEO ???? Pamiętajmy, aby dodać do tytułu słowo „VIDEO”, „FILM” itp., co będzie pomocne dla Google!

2 Comments

Sprawdź również

Czy na Messengerze widać kto zrobił screena?

Zrzuty ekranu stały się nieodłączną częścią współczesnej komunikacji online. Wraz z rozwoj…