Home Analityka Jak wyjść z filtra Google?
Analityka - Google - WEB i technologie - 20 lutego 2016

Jak wyjść z filtra Google?

Właściciel każdej strony www może podpaść Google, a przez to ściągnąć na swoją witrynę karę w postaci filtra lub bana. Kara ta to skutek działań sprzecznych z metodami tzw. białego kapelusza SEO tj. stosowanie nieuprawnionych działań wpływających na pozycję strony w SERP.

Jak rozpoznać czy strona wpadła w filtr Google?

Kiedy rozpoczynamy pracę optymalizacyjne nad stroną www warto zacząć od sprawdzenia czy witryna jest w ogóle indeksowana w Google. Dzięki temu zyskamy ogląd czy wyszukiwarka pokazuje swoim użytkownikom naszą stronę. Należy to zrobić poprzez wpisanie w polu przeglądarki „site:” przed nazwą domeny, tak jak na poniższym obrazku.

widoczność w Google / filtr w Google

W tym wypadku na liście wyszukań ukazał nam się szereg podstron w domenie lepiej-widoczni.pl. Jeśli zaś po wykonaniu powyższej czynności lista byłaby pusta, naszym zadaniem będzie sprawdzić dlaczego tak się dzieje.

Może to być wynik tego, iż Google nie zdążyło jeszcze zaindeksować witryny. Tak się może zdarzyć w wyniku stosunkowo nowych domen. Gorzej, jeśli Google celowo nie pokazuje strony w wynikach. Jest to wynik nałożonego filtra lub bana.

Aby sprawdzić czy strona otrzymała karę od Google należy podpiąć domenę pod narzędzie Search Console i zalogować się w TYM miejscu. Możemy ku temu użyć zwykłego konta w gmail, gdyż wszystkie usługi Google są powiązane.

Gdy już zalogujemy się i pozytywnie zweryfikujemy stronę w narzędziach dla webmasterów, należy wybrać z prawej rubryki opcję „Ruch związany z wyszukiwaniem”, a następnie „Ręczne działania”, które poinformuje nas o wszelkich działaniach ze strony wyszukiwarki na naszej witrynie.

google search console ręczne działanie

Powyższy screen pokazuje, że w przypadku strony Lepiej Widocznych nie został zastosowane żadne działania antyspamerskie. Dobra nasza! 😉 Ale nie zawsze wygląda to tak dobrze.

Kiedy mogę otrzymać filtr Google?

Są różne rodzaje kar, które może na naszą witrynę nałożyć właściciel wyszukiwarki. Szerzej tę kwestię opiszemy na pewno jeszcze w przyszłości. Na chwilę obecną warto wspomnieć, że w zależności od stopnia przewinienia grozi nam ostrzejsza kara. Może być to: spadek w SERP, zniknięcie na konkretne frazy bądź całkowite zniknięcie.

Zwykle jest to efekt śmieciowego zaplecza lub profilu linkowego naszej strony www. W tym wypadku należy poprawić błędy, które wskazuje Google Search Console. Można zrobić to poprzez zrzeczenie się części bądź wszystkich linków prowadzących do naszej witryny. Jeśli bowiem strona, która kierowała ruch do naszej domeny, sama prezentowała np. treści pornograficzne, szybko powinniśmy zrzec się fatalnego towarzystwa.

Jak wyjść z filtra Google?

Warto przez oczyszczeniem profilu linkowego dokładnie go przebadać, ma on bowiem znaczący wpływ na nasza pozycję w SERP, a zapewne nie wszystkie linki są negatywne. Te, która spełniają dobrą pracę, warto zachować! Aby zignorować linki należy skorzystać z narzędzia Google Disavow Tool.

ignorowanie linków

Po wykonaniu tych czynności należy we wspomnianych wyżej „Ręcznych działaniach” wysłać prośbę o ponowne sprawdzenie domeny i trzymać kciuki, że Google spojrzy na nas łaskawszym okiem! 😉

2 Comments

Sprawdź również

Subskrypcja – co to jest i jak działa?

Subskrypcje stały się dziś powszechne, oferując klientom dostęp do różnorodnych usług i pr…