Home Google Koniec irytujących reklam w Google Chrome

Koniec irytujących reklam w Google Chrome

Wszyscy dobrze znamy denerwujące formaty reklam typu pop-up, zasłaniające treści, niedające się zamknąć czy też automatyczne uruchamiające muzykę. Internauci po części zdążyli się już przyzwyczaić do agresywnych form reklamowych, które można spotkać w bardzo wielu miejscach w sieci. Wydawcy stron www często bowiem przedkładają szybki i łatwy zysk z irytujących reklam nad dobrą relację z użytkownikami, która w dłuższym okresie mogłaby przynieść większe profity. Teraz przeglądarka Chrome, której właścicielem jest Google ruszyła do walki z denerwującymi reklamami. Jakie będą tego skutki?

Od 15 lutego Google rozpoczęło nowy etap współpracy z wydawcami stron internetowych. Każdy z nich może zostać ukarany za wyświetlanie swoim użytkownikom natrętnych reklam. Denerwujące formaty reklamowe mogą zostać całkowicie zablokowane w przeglądarce Chrome, a tym samym wydawca straci możliwość zarabiania na kliknięciach w nie.

Które reklamy są najbardziej denerwujące?

Zanim jednak przejdziemy do szczegółów każdy się pewnie zastanowi czy czasem Google nie strzela sobie w stopę. Przecież prawie 90% zysków amerykańskiego giganta pochodzi właśnie z reklam! To prawda ale obecne zmiany są przeprowadzone tak, że uderzą praktycznie wyłącznie w wydawców internetowych, a system reklamowy Adwords nie powinien na nich ucierpieć.

Wybór formatów reklamowych, które uznano za irytujące i zaklasyfikowano do blokady został poprzedzony badaniami nad wielotysięczną grupą respondentów. Przeprowadziła je Koalicja na rzecz dobrych reklam (Coalition for better ads).Jest to organizacja która zrzesza podmioty obecne w sieci, w tym również Google. Wynikiem tych badań był stwierdzenie, że nie wszystkie reklamy powodują automatyczną niechęć internautów. Jedynie kilkanaście procent z nich, te najbardziej utrudniające poruszanie się w sieci są przez użytkowników postrzegane zdecydowanie negatywnie. One właśnie zostaną zablokowane.

Szczegółowe informacje na temat tego, które konkretnie reklamy znikną z sieci znajdziecie w poniższym video:

Jak przebiegać będzie procedura blokady reklam w Chrome?

Każda witryna internetowa będzie mogła otrzymać od Google ocenę swojej przyjazności dla internauty pod kątem reklamowym. Strona będzie więc mogła zostać zablokowana, otrzymać ostrzeżenie lub też przejść ten swoisty egzamin wzorowo. Wynik może być oddzielny dla wersji mobilnej i desktopowej – wszak ta sama reklama, pozbawiona responsywności może być małym bannerkiem na ekranie komputera i zajmującym cały ekran smartfona banerzyskiem ????

Jeśli jednak Twoje reklamy przestaną się pojawiać na stronie i domyślasz się, że zostałeś zablokowany nie załamuj rąk! Od każdej decyzji można się odwołać, po wprowadzeniu poprawek zalecanych przez Google. Jeśli chcesz sprawdzić ocenę przyznaną swojej stronie lub dowiedzieć się co zrobiłeś źle, jeśli Twoje reklamy zniknęły z sieci musisz zweryfikować własność domeny w narzędziu Google Search Console. Tam też znajdziesz potrzebne szczegóły.

Czy Internet będzie teraz lepszym miejscem? Zapewne odrobinę tak – przynajmniej w Chromie ???? Obecne zmiany są niejako kontynuacją tematu, o którym pisałem na łamach Lepiej Widocznych w ubiegłe wakacje we wpisie „Google uderza w rynek reklamy mobilnej„.

4 Comments

  1. Trzeba jednak brać pod uwagę, że została altenatywa w postaci nowych formatów reklamowych(piszę tu o mobile). Format typu Sticky Ad, jest równie, jak nie bardziej, denerwujące jak dotychczasowe Full Page/Interstitiale. Dla rynku mobilnego zbawienny jest fakt, że Google ,,nie rusza” aplikacji mobilnych. Jednakże znająć działania tej firmy wydaje się to być tylko kwestią czasu.

Sprawdź również

Google organizacja macierzysta: Alphabet. Co warto o niej wiedzieć?

Google to jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek na świecie, ale niewielu wie…