Home E-commerce LinkedIn w promocji Twojej firmy cz. I
E-commerce - Social Media - 5 listopada 2016

LinkedIn w promocji Twojej firmy cz. I

Wielokrotnie pisaliśmy na tym blogu jak ważne, z marketingowego punktu widzenia, dla firmy jest prowadzenie własnych profili w mediach społecznościowych. W przeszłości prezentowaliśmy Wam artykuły o tym jak wykorzystać Pinteresta w promocji przedsiębiorstwa oraz jak reklamować się za pomocą Facebooka. Teraz przyszedł czas na LinkedIn.

Czym jest LinkedIn i co go odróżnia od innych Social Mediów?

LinkedIn to portal społecznościowy nieco różniący się od wspomnianych wyżej Pinteresta i popularnego Fejsa, jak również innych opisywanych przez nas często społecznościówek typu Snapchat czy Google Plus. Jest to bowiem strona, której grupę docelową stanowią ludzie aktywni biznesowo, zarówno osoby będące pracownikami jak i przedsiębiorcy. LinkedIn stanowi więc coś w rodzaju mieszanki portalu stricte społecznościowego ze stroną ofertową oraz jest rodzajem pomostu łączącego pracodawców (rekruterów) z kandydatami do objęcia określonych stanowisk.

Portal ten spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony internautów (ponad 2,5 miliona użytkowników w Polsce) i to właśnie w połączeniu ze specyficznym charakterem stanowi jego największy atut. LinkedIn stwarza bardzo ciekawe rozwiązania dla firm, o których opowiemy w tym i kolejnych artykułach (podobnie jak w przypadku artykułów o reklamie na Facebooku będzie to seria).

LinkedIn dla firm – rekrutacja i reklama

Jak już wspomnieliśmy LinkedIn jest świetnym miejscem w sieci do kontaktu między przedsiębiorcą a pracownikiem. Ten pierwszy może korzystać z szerokiej bazy osób, spoglądać w ich wirtualne CV, doświadczenie, umiejętności, a nawet rekomendacje czy potwierdzenia umiejętności przez poprzednich pracodawców lub współpracowników. Kandydat zaś ma możliwość zaprezentowania w sieci swojego profilu – jeśli wykona to porządnie, może liczyć na wyróżnienie się wśród konkurencji 😉

Publikacja ofert pracy w LinkedIn

Jedną z możliwości jakie daje oferta skierowana dla firm w LinkedIn jest publikacja ofert pracy. Koszt takiej publikacji jest zależny od czasu, w jakim będzie wyświetlana oraz lokalizacji. Tradycyjne portale zawierające oferty pracy wypadają blado w czasach, kiedy to rozwiązania społecznościowe stają się najbardziej popularne. Posługując się portalem LinkedIn kandydat może dostosować listę ofert do swoich preferencji i własnego doświadczenia, a pracodawca otrzymuje szereg możliwości kierowania swojej oferty do wybranych osób.

publikuj ofertę pracy w LinkedIn

LinkedIn a rozwiązania dla rekruterów

W dzisiejszych czasach dużą popularnością cieszą się usługi firm rekrutacyjnych, które wyręczają pracodawców w poszukiwaniach idealnego kandydata do pracy. Rekruterzy, czyli osoby zawodowo zajmujące wyławianiem talentów, szczególnie polubili LinkedIna, dzięki któremu uzyskali niemal nieograniczoną bazę potencjalnych kandydatów. Z myślą o nich wprowadzono rozróżnienie na konto osobiste i konto rekrutera.

Konto to jest skierowane dla firm rekrutacyjnych i samych rekruterów. Umożliwia koordynowanie pracy osób zaangażowanych w konto firmowe, zarządzanie projektami, wiadomościami InMail oraz unikalny wygląd. Rozwiązanie to jest oczywiście płatne w miesięcznym lub rocznym cyklu rozliczeniowym.

W kolejnych artykułach opiszemy jak skutecznie reklamować się w systemie reklamowym LinkedIna oraz jak wykorzystywać ten portal w działaniach SEO i e-PR.

Sprawdź również

Czy na Messengerze widać kto zrobił screena?

Zrzuty ekranu stały się nieodłączną częścią współczesnej komunikacji online. Wraz z rozwoj…