Home SEO - pozycjonowanie stron www Nawigacja wewnętrzna serwisu
SEO - pozycjonowanie stron www - 1 kwietnia 2016

Nawigacja wewnętrzna serwisu

Podczas działań optymalizacyjnych na stronie www nie należy zapominać o nawigacji wewnętrznej. Jest to jeden z istotnych elementów, które stanowią o tym, na ile witryna przyjazna jest wyszukiwarkom.

Anchor text – jak powinien brzmieć?

Poszczególne podstrony serwisu internetowego powinny być pomiędzy sobą połączone w sposób czytelny i zrozumiały dla internauty. Dlatego poza tradycyjnym menu w topie strony, warto zastosować dodatkowe linkowanie wewnętrzne np. w stopce witryny. Linkowanie może przybierać również formę tzw. chmury tagów, która poprowadzi nas do odpowiednich treści, breadcrumbsów czy też odnośników bezpośrednio w tekstach widniejących na stronie www. Inną, popularną formą linkowania wewnętrznego jest mapa strony.

Wszystkie te odnośniki, niezależnie od tego, gdzie i w jakiej formie się znajdują posiadać powinny odpowiedni anchor text. Pod pojęciem tym rozumiemy tekst jaki znajduje się w linku, pomiędzy znacznikami otwierającymi i zamykającymi odwołanie (<a > i </a>).

Anchor powinien nawiązywać do tego, co znajduje się na stronie, do której kieruje oraz odpowiadać frazom, po których użytkownicy mogliby tej strony szukać w wyszukiwarce. Anchor w formie graficznej nie będzie widoczny dla wyszukiwarki!

Największe znaczenie ma pierwszy link!

Podczas optymalizacji nawigacji wewnętrznej w serwisie www pamiętajmy również o zasadzie pierwszego linku. Mówi ona o tym, że jeśli na danej podstronie występuje więcej niż jeden link kierujący do tej samej lokalizacji to dla wyszukiwarki największe znaczenie będzie miał ten, który usytuowany jest najwyżej w źródle strony.

Jeśli dodatkowo linki te mają te same anchory, algorytm wyszukiwarki może je całkowicie zignorować. Aby temu zapobiec ustawiajmy różne strony docelowe z różnymi anchorami.

Linkowanie tematyczne

Stosowanie linkowania tematycznego to bardzo popularny sposób na optymalizację nawigacji portali internetowego. Polega on na tym, aby linkować pomiędzy sobą powiązane tematycznie strony w obrębie danego serwisu. Można to robić poprzez wstawianie linków bezpośrednio w treściach występujących na stronach lub poprzez dodanie odpowiedniej formułki po zakończeniu artykułu. Taka formułka może przybrać postać np. „Jeśli zainteresował Cię artykuł o owcach, sprawdź również tekst o hodowli krów”.

Linkowanie tematyczne ma postać bardziej naturalną, a przez to wiarygodną dla wyszukiwarki.

Sprawdź również

SafeSearch – czym jest i jak go włączyć i wyłączyć?

SafeSearch to opcjonalny filtr, który możesz aktywować, aby w wynikach wyszukiwania nie po…