Mobile-First Index – Czym jest i kiedy zawita do Polski?
Zmiany w algorytmie Google dążące do nadania priorytetowej wartości treściom zawartym na wersjach mobilnych to temat, który od przeszło dwóch lat jest na ustach SEOwców. Odkąd liczba zapytań do wyszukiwarki kierowana z urządzeń mobilnych przewyższyła desktopowe jasnym się stało, że przemiana samego Google, która kryje się pod nazwą Mobile-First Index musi stać się faktem. Kiedy to nastąpi? Co na ten temat powiedział Gary Illyes podczas ubiegłorocznej konferencji SMX w Stanach Zjednoczonych? Jak najlepiej przygotować się i co zrobić, aby unowocześniony algorytm nie zaszkodził kondycji naszej witryny w SERP?
Tego wszystkiego i nie tylko dowiecie się z kolejnej już mojej publikacji w magazynie Marketing w Praktyce. Aktualny numer pisma znajdziecie m.in. w sklepach sieci Empik. Artykuł pt. „Google staje się mobilne” dostępny jest również online, na stronach czasopisma pod TYM linkiem. Zapraszam do lektury.
W kolejnym numerze miesięcznika Marketing w Praktyce zająłem się natomiast tematyką lokalnego SEO, którą rozłożyłem na czynniki pierwsze. Czytelnik dowie się czym są lokalne wyniki wyszukiwania i jak trafić na ich szczyt.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Google organizacja macierzysta: Alphabet. Co warto o niej wiedzieć?
Google to jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek na świecie, ale niewielu wie…
Wydaje się, że polski rynek jest bardzo dobrze przygotowany na mobile-first, a jego pełne wdrożenie nie powinno wiązać się z jakimiś ogromnymi zmianami.
Niby tak, duża cześć rynku posiada strony responsywne ale katalogi i zapleczówki, na których mają zbudowane profile linkowe już niekoniecznie – po pełnym wdrożeniu Mobile First Index tak profil linkowy złozony z nieresponsywnych stron może stracić n wartości, a przez to i strona docelowa!