Home Social Media Pinterest przy promocji własnej firmy
Social Media - 13 grudnia 2015

Pinterest przy promocji własnej firmy

Media społecznościowe to dziś nieodzowny element promocji firm niemal z każdej branży. Nawet przedsiębiorstwa pozornie niemające wiele wspólnego z siecią prędzej czy później decydują się zaznaczyć swą obecność w Social Mediach.

Umiejętnie poprowadzona kampania w społecznościówkach może przynieść rewelacyjne rezultaty! Wszak nawet statystyczny pan Henio z Podlasia prowadzący mały zakład fryzjerski mógłby zdziwić się liczbą potencjalnych klientów pozyskanych drogą internetową. Jeden zadowolony gość salonu, który poleci go swoim znajomym za pośrednictwem mediów społecznościowych może dać zgoła lepszy efekt niż dziesięć reklam w lokalnej gazecie.

Ostatnio dużo uwagi skupia na sobie portal Pinterest.com, który zjednuje sobie coraz więcej miłośników zarówno w Polsce jak i zagranicą. Choć przez wielu okrzyknięty już dawno został nastepcą Facebooka czy Twittera wciąż daleko mu do poziomu popularności prezentowanego przez te strony. Niemniej, Pinterest już dziś stworzył sobie ugruntowaną pozycję na rynku Social Mediów i z pewnością warto pochylić się nad możliwościami jakie otwiera nam ta platforma.

Pinterest – co to w ogóle jest?!

Na pewno niejedno z Was posiada przy biurku w pracy tablicę korkową, na której przyczepione wiszą karteczki z zapisanymi ważnymi sprawami. Jak wyglądają nierzadko lodówki w naszych domach? Oczywiście – zalepione karteczkami lub magnesami z wypisanymi listami zakupów lub innego rodzaju „przypominajkami”. Podobne zastosowanie ma portal Pinterest.

Każdy zarejestrowany użytkownik tego portalu (logować się można również za pośrednictwem Facebooka) otrzymuje możliwość tworzenia tablic, na których przypina pinezki (Piny) zawierające zdjęcia. Zdjęcia te, odzwierciedlają nasze zainteresowania (ang – interest. Pin + Interest = Pinterest ;-)) lub po prostu pokazują rzeczy, którymi w danej chwili chcieliśmy się podzielić ze światem. Nie ma limitu tworzonych przez nas tablic ani pinów doń przypiętych toteż nasze galerie można grupować tematycznie, chronologicznie lub jakkolwiek nam wyobraźnia podpowie.

Oczywiście, jak to w mediach społecznościowych bywa, użytkownicy mają możliwość wzajemnego komentowania wstawionych pinów, przyczepiania ich na własne tablice lub zostawiania serduszek.

Czy Pinterest to dobre narzędzie dla firm?

Przy odrobinie pomysłowości Pinterest okazuje się świetnym rozwiązaniem dla osób chcących tą drogą promować swój biznes. Wszak dobrze wykonane zdjęcie powiązane z naszą marką może drogą wirusową dotrzeć na tablice wielu innych użytkowników. Zdjęcie musi jednak przykuwać uwagę, być zaskakujące, zabawne, oryginalne…

Kto ma szanse zaistnieć na Pintereście? Naszym zdaniem przedsiębiorstwa z każdej branży znajdą dla siebie odbiorców! Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia. Oczywiście firmy typu: biura podróży, architektoniczne, restauracje mają łatwiej – wrzucają po prostu piękne widoki lub zdjęcia jedzenia, co zawsze w sieci spotyka się z zainteresowaniem. Ale nawet wspomniany wcześniej pan Henio mógłby pokazać swój salon fryzjerski! Wystarczy utworzyć tablicę zawierającą zdjęcia modnych fryzur (a te przecież również są chętnie oglądane w sieci) czy galerię przedstawiającą historię miejsca, w którym od dziesiątek lat znajduje się fryzjer.

W ten sposób budujemy w sieci markę, a wokół niej ciekawą historię i nowoczesną społeczność, która chętnie podzieli się informacją o naszej firmie ze znajomymi.

Sprawdź również

Czy na Messengerze widać kto zrobił screena?

Zrzuty ekranu stały się nieodłączną częścią współczesnej komunikacji online. Wraz z rozwoj…