Czym jest pixel Facebooka i po co go wdrażać na stronie?

Wrzesień 2nd, 2017 Jak stosować pixel w ecommerce

Każdy, kto prowadzi działania reklamowe w internecie, prędzej czy później zaczyna interesować się możliwościami jakie w tej dziedzinie daje największy portal społecznościowy na świecie – Facebook. Te zaś są bardzo ciekawe, bo poza standardowymi reklamami, o których pisałem Wam na tym blogu już parokrotnie (m.in: o promowaniu postów i promowaniu stron) i bardzo przeze mnie lubianą reklamą lokalną na facebooku istnieje też szansa, na ustawienie promocji „podążającej za użytkownikiem”. Wszystko to dzięki pixelowi, o którym więcej dowiecie się z tego wpisu.

Remarketing na Facebooku

W czasach, kiedy w sieci każdego dnia zalewa nas tysiące przekazów reklamowych nierzadko gubimy się w tym natłoku informacji. Dla specjalistów od reklamy jest to trudna sytuacja – jak bowiem sprawić, by nasz komunikat dotarł do osoby naprawdę zainteresowanej tematem, a nie zniknął gdzieś wśród innych przekazów?

Tutaj z pomocą przychodzą nam działania remarketingowe. Polegają one na tym, że utworzona przez nas reklama wyświetli się osobie, która wcześniej odwiedziła naszą stronę www. Brzmi nieźle? Nawet lepiej bo wprowadzenie tego rodzaju mechanizmów znacząco zwiększa konwersje – wyobraźmy sobie, że dany użytkownik odwiedził nasz sklep internetowy ale, z jakiś powodów, nie zdecydował się na zakup. Być może chwilowo nie miał pieniędzy albo chciał jeszcze sprawdzić ofertę konkurencji. Szansa, że po kilku dniach czy godzinach wróci do nas staje się znacznie większa jeśli w tym czasie reklama naszego sklepu będzie za nim podążać, gdziekolwiek pójdzie w sieci. Wróćmy jednak do Facebooka 😉

Co to jest pixel Facebooka?

Pixel odpowiednio wdrożony na stronie www sprawi, że nasza kampania w portalu społecznościowym zostanie wyświetlona tym użytkownikom, którzy wcześniej trafili na naszą witrynę w sieci. Dzięki remarketingowi możemy zwiększać konwersje i co za tym idzie, zmniejszać koszty pozyskiwania klientów. Dodatkowo korzystając z pixela uzyskujemy dostęp do szczegółowych statystyk, a także możliwość tworzenia grup odbiorców i rejestracji ich działań na wielu urządzeniach.

Jak prawidłowo umieścić pixel na stronie www?

Przede wszystkim należy zalogować się do menadżera reklam i tam, w grupie odbiorców wybrać opcję „Pixel”, tak jak to ilustruje grafika poniżej:

Co to jest pixel facebook?

Jest to miejsce, w którym istnieje możliwość wygenerowania unikalnego kodu dedykowanego dla naszego konta. Proces ten jest dziecinnie prosty. Pamiętajmy jednak, że na jednym koncie można utworzyć tylko jeden pixel Facebooka. Po zakończeniu procedury otrzymamy fragment kodu JavaScript, który należy umieścić przed zamknięciem sekcji HEAD w kodzie strony. Można tego dokonać również poprzez narzędzie Google Tag Manager. Jeśli prawidłowo umieścimy go na stronie jego status w menadżerze zmieni się na aktywny i od tej pory śledzić będziemy mogli statystyki konwersji.

Standardowe zdarzenia, czyli co możemy mierzyć dzięki pixelowi?

Za pomocą facebookowego pixela możemy nie tylko stosować działania związane z remarketingiem ale również mierzyć szereg zdarzeń, które wykonuje użytkownik na naszej stronie www. Dziś zajmiemy się tzw. standardowymi zdarzeniami, a szczegółowy opis innych rodzajów pixela pojawi się na Lepiej Widocznych w osobnym artykule. Każde ze standardowych zdarzeń pozwala na mierzenie konkretnego zachowania USERa np. dokonany zakup albo wypełnienie formularza, umożliwia monitorowanie konwersji, usprawnia proces optymalizacji kampanii i pozwala tworzyć grupy odbiorców. Aby je uruchomić należy delikatnie zmodyfikować kod naszego pixela – wybrać zdarzenie, skopiować kod i umieścić go w odpowiednim miejscu naszego pixela.

Kody zdarzenia pixel facebook

Korzystanie z pixela Facebooka to rzecz wręcz obowiązkowa jeśli prowadzić kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. Poza samym wyświetleniem reklamy ważne jest przecież również to komu ją wyświetlamy i to jak zachowa się dana osoba już po przejściu na stronę. Dzięki tym danym możemy dogłębnie analizować prowadzone przez nas kampanie reklamowe i je systematycznie ulepszać. Pozwoli to na uzyskanie większej liczby klientów i zmniejszenia kosztów reklamy.

2 odpowiedzi na “Czym jest pixel Facebooka i po co go wdrażać na stronie?”

  1. Michał napisał(a):

    Trzeba się bliżej przyjrzeć temu Pixelowi 🙂 W niektórych branżach reklama w mediach społecznościowych jest niesamowicie skuteczna, bardziej nawet niż w wyszukiwarce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie