Home E-commerce Pixel Facebook – co to jest i kiedy go używać?
E-commerce - Social Media - 2 kwietnia 2020

Pixel Facebook – co to jest i kiedy go używać?

Czym jest Pixel Facebooka i po co go wdrażać na stronie?

Każdy, kto prowadzi działania reklamowe w internecie, prędzej czy później zaczyna interesować się możliwościami jakie w tej dziedzinie daje największy portal społecznościowy na świecie – Facebook. Te zaś są bardzo ciekawe, bo poza standardowymi reklamami, o których pisałem Wam na tym blogu już parokrotnie (m.in: o promowaniu postów i promowaniu stron) i bardzo przeze mnie lubianą reklamą lokalną na facebooku istnieje też szansa, na ustawienie promocji „podążającej za użytkownikiem”. Wszystko to dzięki pixelowi, o którym więcej dowiecie się z tego wpisu.

Wiele firm coraz chętniej korzysta z możliwości, które daje im internet. Zakładamy strony internetowe, sprzedajemy produkty, a marketing tradycyjny zastępujemy internetowym. Dla wielu Facebook stał się jednym z najważniejszych miejsc komunikowania się z odbiorcami i zdobywania nowych klientów. Oferuje on bardzo ważne i pomocne rozwiązanie – pixel Facebooka.

Co to jest pixel Facebooka?

Pixel odpowiednio wdrożony na stronie www sprawi, że nasza kampania w portalu społecznościowym zostanie wyświetlona tym użytkownikom, którzy wcześniej trafili na naszą witrynę w sieci. Dzięki remarketingowi możemy zwiększać konwersje i co za tym idzie, zmniejszać koszty pozyskiwania klientów. Dodatkowo korzystając z pixela uzyskujemy dostęp do szczegółowych statystyk, a także możliwość tworzenia grup odbiorców i rejestracji ich działań na wielu urządzeniach.

Jest to specjalne narzędzie analityczne, które pozwala śledzić działania użytkowników różnych witryn i na tej podstawie budować rekomendacje dla przyszłych działań marketingowych, aby były bardziej efektywne. Pixel zapisuje ścieżkę użytkownika (zachowanie na stronie) i na tej podstawie pozwala mierzyć skuteczność reklam. Dzięki niemu możemy kierować je do konkretnych użytkowników (określona płeć, wiek, zawód i inne) oraz szukać nowych odbiorców. Mamy również możliwość obserwowania tego, jak osoby zachowują się, zanim dotrą na konkretną podstronę oraz widzimy, co dzieje się w wyniku wyświetlenia reklamy. Badamy te zachowania, uwzględniając różne sytuacje w przyszłości. W czym może nam pomóc pixel facebooka?

Kiedy pomocny jest Pixel Facebook’a?

Śledzenie konwersji na FB

Konwersją na stronie nazywamy konkretne działanie, na którym nam zależy, a które skierowane jest do użytkownika. Takim zdarzeniem może być: dodanie produktu do koszyka czy wpisanie adresu mailowego w newsletterze. Są to wszystkie te działania, które pozwalają nam dotrzeć do klientów i poszerzać ich grono. Pixel umożliwia nam śledzenie konwersji.

Optymalizacja naszych reklam na FB

Optymalizacja reklamy polega na konfigurowaniu jej ustawień i wskaźników tak, aby trafiała do konkretnych grup odbiorców. Przydatne mogą być reguły automatyczne, które odciążają powtarzalną pracę specjalisty i dzięki kilku kliknięciom wstrzymają lub uruchomią kampanię, wyślą nam powiadomienie czy skorygują budżet.

Działania remarketingowe

Remarketing pozwala docierać do osób, które pojawiły się na Twojej stronie, ale nie podjęły żadnych działań. Polega to na ponownym wyświetlaniu użytkownikowi reklamy na innych witrynach. Celem jest powtórzenie przekazu reklamowego, skuteczne dotarcie do odbiorcy, a w rezultacie zwiększenie sprzedaży.

Podobne grupy odbiorców

Tworzenie podobnych grup odbiorców pozwoli nam dotrzeć do tych użytkowników, którzy mogą zainteresować się naszą działalnością, ponieważ w dużym stopniu przypominają podstawową grupę, do której kierujemy reklamy. Cechami wspólnymi mogą być: dane demograficzne, zainteresowania, wiek oraz wiele innych.

Jak prawidłowo umieścić pixel na stronie www?

Przede wszystkim należy zalogować się do menadżera reklam i tam, w grupie odbiorców wybrać opcję „Pixel”, tak jak to ilustruje grafika poniżej:

pixel facebook

Jest to miejsce, w którym istnieje możliwość wygenerowania unikalnego kodu dedykowanego dla naszego konta. Proces ten jest dziecinnie prosty. Pamiętajmy jednak, że na jednym koncie można utworzyć tylko jeden pixel Facebooka. Po zakończeniu procedury otrzymamy fragment kodu JavaScript, który należy umieścić przed zamknięciem sekcji HEAD w kodzie strony. Można tego dokonać również poprzez narzędzie Google Tag Manager. Jeśli prawidłowo umieścimy go na stronie jego status w menadżerze zmieni się na aktywny i od tej pory śledzić będziemy mogli statystyki konwersji.

pixel fb

Standardowe zdarzenia, czyli co możemy mierzyć dzięki pixelowi?

Za pomocą facebookowego pixela możemy nie tylko stosować działania związane z remarketingiem ale również mierzyć szereg zdarzeń, które wykonuje użytkownik na naszej stronie www. Dziś zajmiemy się tzw. standardowymi zdarzeniami, a szczegółowy opis innych rodzajów pixela pojawi się na Lepiej Widocznych w osobnym artykule. Każde ze standardowych zdarzeń pozwala na mierzenie konkretnego zachowania USERa np. dokonany zakup albo wypełnienie formularza, umożliwia monitorowanie konwersji, usprawnia proces optymalizacji kampanii i pozwala tworzyć grupy odbiorców. Aby je uruchomić należy delikatnie zmodyfikować kod naszego pixela – wybrać zdarzenie, skopiować kod i umieścić go w odpowiednim miejscu naszego pixela.

Zdarzenia standardowe i niestandardowe są bardzo ważną częścią marketingu na FB. Zdarzenia standardowe wykorzystujemy do optymalizacji reklam, z kolei niestandardowych już nie. Standardowe zdarzenia określamy w pixelu i są tymi, które już wcześniej wskazaliśmy. Niestandardowe nie mieszczą się w pierwszej kategorii i są unikatowe.

Kody zdarzenia pixel facebook

Korzystanie z pixela Facebooka to rzecz wręcz obowiązkowa jeśli prowadzić kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. Poza samym wyświetleniem reklamy ważne jest przecież również to komu ją wyświetlamy i to jak zachowa się dana osoba już po przejściu na stronę. Dzięki tym danym możemy dogłębnie analizować prowadzone przez nas kampanie reklamowe i je systematycznie ulepszać. Pozwoli to na uzyskanie większej liczby klientów i zmniejszenia kosztów reklamy.

Remarketing na Facebooku

W czasach, kiedy w sieci każdego dnia zalewa nas tysiące przekazów reklamowych nierzadko gubimy się w tym natłoku informacji. Dla specjalistów od reklamy jest to trudna sytuacja – jak bowiem sprawić, by nasz komunikat dotarł do osoby naprawdę zainteresowanej tematem, a nie zniknął gdzieś wśród innych przekazów?

Tutaj z pomocą przychodzą nam działania remarketingowe. Polegają one na tym, że utworzona przez nas reklama wyświetli się osobie, która wcześniej odwiedziła naszą stronę www. Brzmi nieźle? Nawet lepiej bo wprowadzenie tego rodzaju mechanizmów znacząco zwiększa konwersje – wyobraźmy sobie, że dany użytkownik odwiedził nasz sklep internetowy ale, z jakiś powodów, nie zdecydował się na zakup. Być może chwilowo nie miał pieniędzy albo chciał jeszcze sprawdzić ofertę konkurencji. Szansa, że po kilku dniach czy godzinach wróci do nas staje się znacznie większa jeśli w tym czasie reklama naszego sklepu będzie za nim podążać, gdziekolwiek pójdzie w sieci.

2 Comments

Sprawdź również

Czy na Messengerze widać kto zrobił screena?

Zrzuty ekranu stały się nieodłączną częścią współczesnej komunikacji online. Wraz z rozwoj…