PPC (Pay Per Click) oznacza model rozliczenia za reklamę, w przypadku którego płacimy za każde pojedyncze kliknięcie w sponsorowany link, treść, element graficzny. Reklamodawca nie rozlicza się więc za liczbę wyświetleń wynajętej powierzchni reklamowej ani wygenerowane zasięgi, a jedynie za każde kliknięcie, które wykonał internauta trafiając w sieci na zleconą reklamę.

PPC – przykłady zastosowań

PPC to bardzo często używane pojęcie w marketingu internetowym. W przypadku wyszukiwarek internetowych odnosi się ono do sponsorowanych wyników wyszukiwania tj. reklam Google Ads (wcześniej Google Adwords). Linki płatne w Google rozliczane są właśnie w modelu PPC, a więc za każdego pojedynczego użytkownika, który widząc reklamę przeniósł się na wskazaną przez reklamodawcę stronę www. Poniżej przykład zastosowania reklam rozliczanych w oparciu o model PPC w Google:

PPC przykład zastosowania(W Google linki sponsorowane rozliczane są w oparciu o metodę PPC)

Jednak PPC nie musi dotyczyć jedynie reklam w Google. Często rozliczane są w ten sposób również reklamy natywne czy w social media, gdzie ponosimy koszt za każde kliknięcie. Nie mniej, zwykle mówiąc o PPC mamy na myśli właśnie Google Ads.

Alternatywą dla modelu rozliczeń PPC jest CPA, gdzie płacimy za każdą, ustaloną i wykonaną przez użytkownika akcję (np. rejestrację, wypełnienie formularza, zakup produktu). Jest to bardzo popularne rozwiązanie we wszelkiego rodzaju systemach afiliacyjnych. Inny model rozliczeń to CPM, w przypadku którego reklamodawca rozlicza się za każde tysiąc odsłon reklamy (popularny model rozliczenia w przypadku portali horyzontalnych).

Sprawdź również co to jest CPM!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

TikTok – na czym polega fenomen tej aplikacji?

Aplikacja Tik Tok – wszystko co powinieneś o niej wiedzieć! Tik Tok to jedna z najba…