Home E-commerce Jak utworzyć reklamę na facebooku? Cz. I
E-commerce - Social Media - 14 kwietnia 2016

Jak utworzyć reklamę na facebooku? Cz. I

Facebook to wciąż najbardziej popularne medium społecznościowe. Mimo, że inne portale jak Instagram czy Twitter depczą mu po piętach to póki co, pozycja FB nie wydaje się być zagrożona. Warto więc wykorzystywać fejsa jako nośnik reklamy!

Promowanie posta na Facebooku

W tej części serii artykułów/poradników dotyczących zamieszczania reklam na portalu Facebook przedstawimy Wam jak sprawdzić, aby zamieszczony przez nas post na facebookowej tablicy dotarł do większej ilości osób.

To bardzo proste i szybkie – z pewnością każdy sobie poradzi z wykonaniem tych kilku prostych kroków. Korzyści zaś dla prowadzonego przez Was biznesu mogą być ogromne. Wyobraźmy sobie, że Wasz post dotyczy nowej kolekcji ubrań z Waszego sklepu z ciuchami! Warto aby dowiedziało się o tym fakcie jak najwięcej osób, prawda? Im więcej osób przeczyta tego posta tym więcej potencjalnych klientów sklepu.

Zacznij od publikacji posta

Gdy już napiszesz post i zamieścisz w nim odpowiednie informacji opublikuj go na swojej tablicy (w tym wypadku na tablicy profilu Twojego sklepu oczywiście ;-)). Możesz wzbogacić go o ciekawą grafikę, która przyciągnie uwagę internautów. Unikaj pisania wszystkiego WIELKIMI LITERAMI i nadużywania wykrzykników bo to tylko zniechęca ludzi.

Konto w menadżerze reklam i promowanie posta

Nie zapomnij założyć konta w menadżerze reklam. Znajdziesz go w prawym górnym rogu strony Facebook (tam, gdzie się wylogowujesz) pod hasłem „Zarządzanie reklamami”.

menadżer reklam facebook

Gdy przejdziesz już etap zakładania konta i wpisywania danych i wpłacania pieniędzy, którymi będziesz dysponować w swoim koncie na facebooku wróć do zamieszczonego wcześniej posta. Znajdziesz tam przycisk „promuj post”. Śmiało, kliknij go 😉

promowanie posta facebook

Wybór grupy docelowej i budżetu

Teraz przechodzimy do wyboru grupy docelowej, czyli osób, które zobaczą Twój post. Zastanów się dobrze, do kogo skierowana jest Twoja reklama. Jeśli dotyczy ona kolekcji damskich butów to może wybierz raczej kobiety niż mężczyzn 😉 Warto też zastanowić się nad wiekiem naszych potencjalnych klientów bądź miejscem zamieszkania (małe miasta czy duże?).

Tak jak widzicie na zamieszczonym niżej screenie istnieje możliwość wyboru wysokości budżetu i czasu trwania naszej reklamy. Jeśli postanowicie, aby Wasz pierwszy post miał własną kampanię o wartości 50 zł to z Waszego facebookowego konta nie zostanie pobrana ani złotówka więcej.

facebook budżet grupa docelowa

Proste prawda? To teraz zabierajcie się do promowania swoich postów 😉 Życzymy Wam tylu klientów ilu zmieści się w takiej kolejce jak na górnym obrazku!

2 Comments

Sprawdź również

Czy na Messengerze widać kto zrobił screena?

Zrzuty ekranu stały się nieodłączną częścią współczesnej komunikacji online. Wraz z rozwoj…