Reklamodawcy tracą pieniądze. Winny brak responsywności

Marzec 11th, 2016 monety dwie 5 zł

Przedstawiony przez instytut Millward Brown raport dotyczący prognoz na rok 2016 nie pozostawia złudzeń. Reklamodawcy tracą mnóstwo pieniędzy przez zaniedbania na polu mobilności.

Prognozy dla rynku mediów tradycyjnych i cyfrowych to raport przygotowany przez firmę Millward Brown dla osób zainteresowanych tematyką mediów. Przedstawione w nim zostały przewidywania firmy co do rozwoju rynku medialnego w 2016 roku. Jednym z nich jest prognoza mówiąca iż „marki tracą miliardy nie dostosowując filmów reklamowych do różnych formatów”.

Responsywność coraz ważniejsza

Jeden z wcześniejszych wpisów, jakie mogliście znaleźć na łamach Lepiej Widocznych dotyczył wersji responsywnych w stronach www. Zwracaliśmy w nim uwagę na fakt, że obecnie Google przykłada bardzo dużą wagę do odpowiedniego dostosowania witryny do potrzeb użytkowników mobilnych.

Statystyki nie kłamią. Obecnie około 30 proc. haseł w wyszukiwarce wprowadzanych jest ze smartfonów i tabletów. Tej tendencji nie można dłużej ignorować. Dotyczy to również reklam online.

Reklamy online najszybciej rosnącym rynkiem!

Jak przekonują specjaliści z Millward Brown, „Reklamy wideo online będą najszybciej rosnącym formatem reklamowym w 2016 roku, a jego wzrost będzie wynikał z konsumpcji materiałów wideo na urządzeniach mobilnych”. Oznacza to, że ignorowanie responsywności może doprowadzić do poważnych strat w budżetach reklamodawców.

Źle wyświetlająca się grafika, niepodążająca za ruchami użytkownika, niepotrafiąca „obrócić się” wraz z telefonem nie tylko nie spełni swej funkcji informacyjnej ale wręcz zniechęci potencjalnego klienta do marki!

Obecnie reklama wideo online staje się bardzo atrakcyjna. Dzieje się to głównie za sprawą portali społecznościowych takich jak: instagram czy snapchat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie