Reklama natywna to forma reklamy występująca głównie w mediach elektronicznych. Charakteryzuje się silnym poziomem dopasowania do treści redakcyjnych pojawiających się na portalach, do tego stopnia, że użytkownikowi trudno jest odróżnić reklamę od zwykłego materiału prasowego.

Reklama natywna stała się bardzo popularna w Polsce kilka lat temu, kiedy w siłę zaczęły rosnąć portale horyzontalne i nie tylko. Widząc popularność internetowych portali i treści, jakie ich redakcje publikują na swoich łamach, reklamodawcy zapragnęli niejako podpiąć się ze swoim przekazem komercyjnym pod te treści. Reklama natywna stała się dla nich idealnym rozwiązaniem, gdyż jak wspomnieliśmy wyżej internauta przeglądając ulubiony portal często może nie zauważyć nawet, że kliknął nie w kolejnego newsa, a w blok reklamowy.

Reklama natywna zazwyczaj rozliczana jest w systemie CPC, czyli płatność za każde kliknięcie wykonane przez użytkownika strony www. Bardzo chętnie ten rodzaj reklamy wykorzystywany jest na stronach mobilnych, które swoją charakterystyką sprawiają, że user scrollując witrynę może przejść na treść reklamową.Reklama natywna budzi w środowisku reklamowym wiele kontrowersji właśnie ze względu na fakt, że użytkownik często myli tę reklamę ze zwykłą treścią redakcyjną. Wydawcy natomiast bronią się, że zawsze przy stosowaniu reklamy natywnej informują internautów stosowną wzmianką „materiał partnera”, „sponsorowane” itp.

Przeczytaj również:

Różnica między sesją a odsłoną w Google Analytics

Najlepsze serwisy streamingowe – ranking

Czym są aplikacje webowe?

Najpopularniejsze portale społecznościowe – ranking

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Program do obróbki zdjęć – jaki wybrać?

Kiedyś obróbką zdjęć zajmowali się fotografowie czy graficy. Wywoływano i poddawano obróbc…