Home Analityka SMSy bezpośrednio z reklamy AdWords już wkrótce staną się faktem

SMSy bezpośrednio z reklamy AdWords już wkrótce staną się faktem

Od pewnego czasu w systemie reklamowym AdWords istniała możliwość dodania numeru telefonu do reklam. Reklamodawcy zachęcali w ten sposób do bezpośredniego kontaktu z firmą bez konieczności wchodzenia na stronę www i odnajdywania potrzebnych danych. Znakomicie ukrócało to czas, w przypadku, gdy użytkownikom zależało na szybkim kontakcie np. w celu zamówienia pizzy 😉

Ikonka telefonu w SERP – plusy i minusy

Ikonka telefonu w wynikach wyszukiwania Google to, podobnie jak pozostałe dane rozszerzone (adres itp.), narobiła sporo zamieszania. Funkcja ta z całą pewnością jest świetna pod względem przyjazności dla użytkownika. Jak już wspomnieliśmy we wstępie, USER chcący złożyć zamówienie na sushi czy catering wpisując wybraną frazę w Google od razu widzi numer telefonu, a jeśli korzysta z wyszukiwarki na ekranie smartfona, jednym kliknięciem może połączyć się z restauracją.

Ikona telefonu w SERP

Ta genialna nowość nieco popsuła szyki analitykom internetowym, którzy nie do końca wiedzą w jaki sposób zliczać rentowność kampanii prowadzonych z wykorzystaniem numeru telefonu. Wszystko za sprawą tego, że internauta, który połączy się telefonicznie z wybraną firmą nie wchodzi na jej witrynę. Oznacza to brak mierzalnego ruchu w Google Analytics! Jak więc przekonać się czy nakłady na reklamę się zwracają? O tym, za chwilę jednak należy zadać sobie pytanie. Czy podczas kreowania kampanii reklamowej w AdWords naszym celem jest wzrost odwiedzin na witrynie czy realny wzrost zysków z prowadzonej działalności? Odpowiedź narzuca się sama…

Nie tylko telefon, teraz również SMS w AdWords

Portal SearchEngineLand poinformował, że Google w najbliższych kilku tygodniach wprowadzi do usługi AdWords kolejną nowość. Będzie nią ikona wiadomości tekstowej, za pomocą której USER będzie mógł wysłać SMS pod numer podany w reklamie. Jest to świetna alternatywa dla osób, które chcą się szybko skontaktować z firmą lecz nie mogą w danej chwili rozmawiać (jada samochodem, są na zebraniu) lub wolą nie ponosić kosztów związanych z opłatami telefonicznymi więc sygnalizując tylko chęć rozmowy poprzez SMS i oczekują oddzwonienia.

Wspomnieliśmy o trudnościach przy zliczaniu ilości użytkowników, którzy faktycznie wykorzystają ikonkę wiadomości lub połączenia w celu kontaktu z wybraną firmą z SERP. Opłata za kliknięcie reklamy zostanie pobrana nie tylko po wejściu na stronę www, która zostanie wskazana przez reklamę AdWords ale również po kliknięciu w odpowiednie ikonki. Co więcej reklamodawca może zaproponować klientowi treść SMSa (np. Jestem zainteresowany Państwa ofertą, proszę o telefon zwrotny).

Telefon i SMS – również używane zamiennie!

Co ciekawe Google wprowadzi również możliwość ustawiania czasu lub grup docelowych, dla których pojawi się reklama z funkcją SMS lub połączenia telefonicznego. Oznacza to bardzo elastyczne podejście do przedsiębiorcy, który w godzinach pracy może ustawić proponowane połączenie telefoniczne, a po godzinach SMS. Sprytne, prawda?

Zamiany mają wejść w życie w ciągu kilku tygodni GLOBALNIE, czyli również i u nas 😉 A co z tego wyjdzie to pożyjemy, zobaczymy.

Sprawdź również

Google organizacja macierzysta: Alphabet. Co warto o niej wiedzieć?

Google to jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek na świecie, ale niewielu wie…