Ustawianie celu konwersji: Dokonany zakup

Sierpień 10th, 2017 cele konwersji - jak ustawić?

W poprzednim wpisie omówiliśmy sobie jak ważne jest to, aby na witrynie, a w szczególności w sklepie internetowym funkcjonowała strona typu thank you page. Wśród licznych jej zalet wymieniłem m.in.: szansę na zwiększenie sprzedaży, pozostawienie po sobie dobrego wrażenia, zachęcenie internauty do polubienia profili społecznościowych czy pozostawienia opinii.

Inną bardzo ważną zaletą strony typu thank you page, która wyświetla się tuż po wykonanej przez użytkownika akcji jest możliwość śledzenia jej wyświetleń, a co za tym idzie sprawdzanie konwersji. W tym celu musimy utworzyć odpowiedni cel w narzędziu Google Analytics.

Dlaczego tak ważne jest utworzenie osobnej strony, która wyświetlać będzie podziękowanie za dokonanie zakupu w naszym sklepie online? Otóż tzw. thank u page jest podstroną, która wyświetla się użytkownikowi w jednym tylko określonym momencie – kiedy wykona założoną czynność. Taką czynnością może być wypełnienie formularza, zabookowanie pokoju hotelowego czy też zakup produktu.

Na tę stronę nie trafimy więc z poziomu menu, ani z żadnego innego miejsca – zalecane jest również wyłączenie jej dla robotów Google, tak aby niepotrzebnie jej nie indeksowały. Jej celem bowiem nie jest generowanie ruchu organicznego. Zadania ma zgoła inne, o czym pisałem w poprzednim poście (klik).

Jeśli więc ustawimy cel jako odwiedziny na stronie z podziękowaniem dostajemy automatycznie informacje na temat ilości wykonanych przez użytkownika akcji. Każde otworzenie strony równać się będzie jednej wykonanej akcji – proste, prawda?

Ustawienie celu – miejsce docelowe

Aby prawidłowo zliczać liczbę konwersji na wybranej podstronie serwisu należy po zalogowaniu się do Google Analytics w panelu administracji na poziomie widoku danych wybrać cele, a następnie utworzyć nowy cel.

Ustawianie celu konwersji

Tutaj procedura jest bardzo podobno do tej, którą opisywałem przy okazji wpisu na temat zliczania liczby wykonanych połączeń ze strony www . Wybieramy więc nazwę dla naszego celu, a następnie typ, którym w tym przypadku będzie strona docelowa. W tym miejscu wpisujemy adres URL naszej strony z podziękowaniem za wykonaną akcję.

Konwersje w czasie rzeczywistym Google Analytics

Aby sprawdzić czy prawidłowo ustawiliśmy zliczanie konwersji na naszej stronie wybieramy z lewego menu zakładkę czas rzeczywisty, a po rozwinięciu submenu – konwersje. Następnie, najzwyczajniej w świecie, w nowym oknie przeglądarki przeładowujemy stronę, na której konwersje chcemy zliczać i sprawdzamy czy Google Analytics odnotowało ten zabieg. Jeśli tak – możesz sobie pogratulować, bo wszystko jest w porządku 😉

realizacja celów konwersji

Jeśli na stronie posiadacie przykładowo pięć formularzy, każdy odpowiadający innej oferowanej przez Was usłudze, nic nie stoi na przeszkodzie aby utworzyć pięć różnych stron z podziękowaniem i dla każdej osobno zliczać konwersje. Po pewnym czasie możecie obserwować czy wykonywane przez Was działania optymalizacyjne na stronie przełożyły się na faktyczny wzrost konwersji. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie