Wymiary dodatkowe w GA: Godziny i dni, czyli jak trafić w TEN moment

Listopad 2nd, 2017

Publikując posty na blogu, dodając nowe produkty w ofercie sklepu lub wyświetlając bannery reklamowe zastanawiamy się nad tym, kiedy najlepiej będzie to zrobić. Czy lepiej wieczorem, kiedy to więcej użytkowników ma czas by spokojnie przeglądać sieć? A może jednak z samego rana, tak aby dać internautom cały dzień na zapoznanie się z nowością? Na ten temat w Internecie znajdziemy całą masę różnych filozofii, a odpowiedź jest dużo prostsza niż mogłoby się wydawać.

Każda witryna jest inna – tak samo jak jej użytkownicy

Wszelkie rozwiązania ogólne, produkowane niejako z taśmy i będące rzekomo świetnym rozwiązaniem dla każdego możemy włożyć między bajki. To, co jest dobre dla każdego, nie jest dobre dla nikogo, a na pewno nie dla Twojej strony i Twoich użytkowników, którzy są jedyni w swoim rodzaju, czyż nie?

Pisałem kiedyś na tym blogu tekst o tym kiedy publikować posty na Facebooku. Odpowiedź udzielona tam, w zasadzie pasuje również do tematyki dzisiejszego wpisu. Aby dowiedzieć się, kiedy najkorzystniej będzie dla Ciebie dodawać nowości na stronie www, sprawdź jak zachowywali się użytkownicy Twojego portalu w ostatnich miesiącach/latach. W ten sposób łatwo uzyskasz odpowiedź, kiedy najwięcej osób przebywa na stronie online, tym samym kiedy najwięcej osób ma szansę zobaczyć (i podać dalej np. udostępniając na Facebooku czy Twitterze) Twój nowy wpis na blogu.

Jak sprawdzić w Google Analytics kiedy witryna ma najwięcej gości?

Google Analytics udostępnia możliwość zbadania godzin i dni, kiedy frekwencja wśród gości na witrynie sięga zenitu. Aby to zrobić należy, po zalogowaniu się w panel administracyjny z lewego menu wybrać POZYSKIWANIE -> CAŁY RUCH -> KANAŁY, a następnie zaznaczyć wymiar dodatkowy, tak jak na poniższym obrazku.

wymiary dodatkowe, godziny i dni Google Analytics

Mamy szereg wymiarów dodatkowych do wyboru. Każdy z nich w ciekawy sposób ubarwi nasze raporty jednak dziś skupimy się na wymiarach dotyczących czasu, tj. dniach tygodnia, miesiąca i godzinach dostępnych w wymiarze CZAS.

Mając wgląd do tych danych możemy szybko stwierdzić, że największy ruch na naszym serwisie jest, powiedzmy w samym środku miesiąca, w pierwszej połowie tygodnia, po południu. Ruszając więc z nową akcją promocyjną czy konkursem warto rozważyć jej start właśnie w tym okresie, tak aby początkowy efekt boom był jak największy.

Wymiary dodatkowe i sekwencje w Google Analytics

Po opanowaniu już tego typu wymiarów dodatkowych możemy szerokie pole do popisu. Warto eksperymentować ze sprawdzaniem godzin i dni największej frekwencji dla poszczególnych segmentów użytkowników. Można dzięki temu wyciągnąć zaskakujące wnioski na temat zachowania użytkowników w serwisie! Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie