Home E-commerce 4 powody, dla których warto założyć bloga firmowego
E-commerce - SEO - pozycjonowanie stron www - 29 października 2016

4 powody, dla których warto założyć bloga firmowego

Blog firmowy to popularne i bardzo użyteczne narzędzie wykorzystywane jako kanał do komunikacji z klientami przez wiele firm. Przydaje się on jednak również w działaniach marketingowych i pijarowych. Sprawdź dlaczego, jeśli jeszcze nie masz bloga firmowego, powinieneś go czym prędzej założyć!

1. Blog to świetne miejsce na Twój content

Nie od dzisiaj wiadomo, że content is king, a strony, które posiadają dużo wartościowej treści są przez Google lepiej oceniane niż te, które mają jej niewiele lub wcale. Co jednak zrobić, jeśli na stronie np. zakładu fryzjerskiego nie bardzo jest gdzie umieścić artykuły branżowe? Często przecież struktura czy specyfika strony nie zakłada miejsca na zbyt wiele treści. Niezastąpionym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest blog, który można założyć w subdomenie i podlinkować gdzieś na stronie głównej portalu. Oczywiście w widocznym miejscu. Nie po to przecież zakładamy bloga, żeby go nikt nie widział 😉

Na blogu możemy umieszczać artykuły luźno powiązane z branżą w jakiej działamy, dzięki czemu zwiększymy prawdopodobieństwo, że wyszukiwarka potraktuje nas jako specjalistów w danej dziedzinie. Wtedy uzna naszą stronę za merytorycznie wartościową i taką, którą warto pokazywać w wynikach wyszukiwania.

2. Sposób na zwiększanie zaangażowania internautów

Jeśli Twoja strona charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem odrzuceń w Google Analytics oznacza to, że może być ona mało atrakcyjna dla odbiorców. Aby zwiększyć ich zaangażowanie i czas spędzony na stronie świetnie sprawdzają się artykuły zamieszczone na blogu firmowym. Przy odpowiednio wykonanej nawigacji wewnętrznej i linkowaniu między poszczególnymi wpisami i stronami portalu możemy zachęcić użytkownika do klikania w kolejne podstrony serwisu. Większy czas spędzony na witrynie zwiększa szansę na zapamiętanie nazwy firmy (korzyść wizerunkowa) i skorzystanie z jej usług.

czytelnik

(dobry blog to taki, który wciąga jak dobra książka)

3. Poszerzenie ilości fraz

Podczas działań w ramach SEO dla naszej firmowej strony po wykonaniu optymalizacji serwisu i pracowaniu nad profilem linkowym musimy pamiętać, że to content występujący na stronie warunkuje, na jakie frazy pojawiać się będziemy w wyszukiwarce. Na samej stronie firmowej nie jesteśmy w stanie umieścić zbyt dużo treści więc też i ilość fraz będzie ograniczona. Zmusza to często do korzystania z płatnych reklam w wyszukiwarkach (AdWords). W tym wypadku po raz kolejny świetnym rozwiązaniem jawi się blog firmowy. Każdy kolejny wpis to kolejne frazy, na które pokazywać nas będzie wyszukiwarka. Jest to idealne rozwiązanie do pozyskiwania fraz z tzw. długiego ogona.

4. Blog jest chętniej cytowany w sieci

Jeśli na naszym blogu firmowym pojawiać się będą eksperckie treści to z biegiem czasu na pewno liczyć możemy na cytowanie naszych wpisów przez innych użytkowników w sieci. Internauci w mediach społecznościowych i forach internetowych wymieniać będą linki do konkretnych artykułów co pomoże w budowaniu dobrego i naturalnego profilu linkowego! Wpisy na blogu i artykuły branżowe są przecież o wiele chętniej cytowane i częściej roznoszą się wirusowo po sieci niż zwykła strona przedstawiająca ofertę firmy z branży budowlanej czy stomatologicznej.

Warto o tym pamiętać podczas podejmowania decyzji odnośnie zakładania bloga firmowego. Jak pokazują powyższe punkty jest to duży plus dla przedsiębiorstwa uzyskany stosunkowo niewielkim kosztem.

Sprawdź również

To dlatego nie możesz się zalogować na OLX przez Facebooka

OLX to jedna z najbardziej popularnych platform e-commerce w Polsce, umożliwiająca kupowan…