Home E-commerce 5 elementów w sklepie internetowym, które sprawią – że Twój klient zostanie z Tobą na dłużej.
E-commerce - 28 kwietnia 2021

5 elementów w sklepie internetowym, które sprawią – że Twój klient zostanie z Tobą na dłużej.

Posiadasz sklep internetowy ale obserwujesz spadki sprzedażowe? A może poziom zakupów cię nie satysfakcjonuje? Zastanawiasz się, czy czegoś nie przeoczyłeś wchodząc w branżę e-commerce? Jeśli tak, ten artykuł jest dla Ciebie! Opowiemy w nim o 5 kluczowych elementach, które mogą sprawić – że klienci chętniej zaczną robić zakupy na twojej platformie.

Wyszukiwarka w sklepie internetowym

Może się wydawać, że nie jest to nic odkrywczego. Właściwie każdy sklep posiada wyszukiwarkę. Jednak, ostrzegamy – jest to pierwsza i kluczowa funkcja twojej platformy! Sprawdź czy wyszukiwarka odmienia słowa i szuka po kilku kategoriach na raz (opisie produktu, tytule czy kolorze). Czasami klient przegapia produkt, ponieważ nie zawsze wpisuje dokładną jego nazwę. Dobrze, jeśli wtedy wyszukiwarka posiada opcję podpowiedzi i sugeruje użytkownikowi produkty zbliżone do szukanego. Filtry to kolejny niezawodny element ułatwiający zakupy. Ile to razy sami myszkowaliśmy po sklepie z ubraniami, filtrując po haśle „promocja” lub po rozmiarze czy kolorze – mając ochotę na zakupy, jednak nie mając nic konkretnego na myśli. Dzięki filtrom klient może przeszukiwać produkty dopasowane do siebie i wybierać więcej produktów, które „wpadną mu w oko”.

Galeria bestsellerów

Idąc o krok dalej od wyszukiwarki znajdziemy się w sferze polecanych produktów. Zobaczy, czy na Twoim sklepie jest taka opcja, a jeśli nie – to koniecznie się nad nią zastanów. Klient, trafiający do twojego kawałka Internetu, może nie być pewien, co chce kupić. Być może zobaczył twój produkt u znajomej, albo w kampanii reklamowej i szuka czegoś podobnego? Dzięki galerii bestsellerów – pokażesz mu swoje topowe produkty i być może skrócisz proces decyzji zakupowej. W końcu nie od dziś wiadomo, że siła sugestii czyni cuda!

Rodzaj płatności i wysyłki.

Zwróć uwagę na to, jak wiele opcji dokonania płatności oraz wyboru przesyłki oferujesz klientowi. Dlaczego to takie ważne? Odpowiemy za pomocą ciekawostki: w Europie najpopularniejszym środkiem płatniczym są przelewy, wypierane obecnie przez jeszcze szybszą opcję czyli BLIK. Z kolei w Japonii najchętniej wybieraną opcją płatniczą jest…karta kredytowa. I to w proporcji 65% do np. 14% społeczności wybierającej przelew. O czym to świadczy? Że należy dostosować rodzaje płatności do odbiorców, i umożliwić im najpopularniejsze ich opcje. W sytuacji gdy w twoim sklepie jest ograniczona możliwość wyboru rodzaju płatności czy dostarczenia przesyłki, klient może zwyczajnie zrezygnować z zakupu! Zwłaszcza, jeśli oferowane produkty są dostępne także w innym sklepie: który np. daje szersze możliwości wyboru przy podobnej cenie produktu.

Social media – dźwignią handlu

Prowadzenie kont w social mediach to w dzisiejszych czasach właściwie podstawa. Nie ważne, czy zarządzać treściami będzie agencja social media, czy Ty lub twój pracownik. W wyborze administratora może pomóc to, czy dasz radę spełnić poniższe warunki. Treści w social mediach muszą być ciekawe, różnorodne i przede wszystkim – regularnie publikowane! Im więcej materiałów dotyczących twojej marki klient może znaleźć w sieci, tym lepiej! Dlatego jeśli nie czujesz się na siłach by codziennie lub co dwa dni opublikować ciekawy post lub filmik, dobrym wyborem będzie właśnie agencja social media lub freelancer. Social media, oprócz szybkiego kontaktu z fanami oraz możliwości prezentacji produktu, pozwalają na jeszcze jedną kluczową sprawę: recenzowanie produktów. Zadowolony klient chętniej podzieli się opinią na fanpage lub w komentarzu pod postem na Instagramie. Także tobie łatwiej będzie nawiązać kontakt poprzez bezpośrednią wiadomość.
A klient, który czuje się dopieszczony i dostrzeżony – zostaje na dłużej!

Płatne kampanie reklamowe

Jeśli już mowa o social mediach, to właściwie jeden krok dzieli nas od reklamy! Nawet najlepszy sklep internetowy bez reklamy, może utknąć w odmętach Internetu. Właściwie każda agencja reklamowa potwierdzi ten fakt – same działania organiczne na profilach społecznościowych mogą nie wystarczyć. Warto więc pomyśleć nad reklamą. Przy mniejszym budżecie reklamowym, możesz zacząć od drobnej promocji postów ze sklepowymi bestsellerami, przy większym natomiast –  zaplanować zaawansowaną kampanię wszystkich produktów, włączającej w to działania remarketingowe. Świetnym pomysłem mogą być także działania reklamowe oparte na kontaktach z blogosferą czy artykuły sponsorowane. Opcji jest naprawdę wiele – więc na pewno znajdziesz idealne rozwiązanie uwzględniające Twoje wymagania i budżet. A jeśli nie jesteś pewien, które medium reklamowe będzie najlepsze, zawsze możesz zwrócić się do agencji social media (na przykład, do agencji https://obtk.pl/social-media/) lub specjalisty w danej dziedzinie: social mediów, Google Ads czy LinkedIN, którzy rozwieją twoje wątpliwości.

Podsumowanie

Jak więc wynika z naszego artykuły, na sklep internetowy składa się wiele czynników: zarówno zawartych w samej platformie jak i w rodzaju działań wokół niej. Przejdź krok po kroku przez każdy punkt i sprawdź, jak wygląda dany element u Ciebie. Nie od razu Rzym zbudowano, dlatego poprawa nawet 2 czy 3 z nich będzie już dużym krokiem na przód! Powodzenia!

Sprawdź również

Systemy CRM – dlaczego warto i jakie mają zalety?

Przedsiębiorstwa, w których duży nacisk kładzie się na relacje z klientami dużą wagę przyk…