Home Biznes 5 sposobów na pozyskiwanie ruchu do sklepu internetowego
Biznes - 15 września 2021

5 sposobów na pozyskiwanie ruchu do sklepu internetowego

Prowadząc sprzedaż internetową, ruch na stronie jest koniecznością, bez względu na to, co chcesz sprzedawać. Stała sprzedaż wymaga strumienia użytkowników, których możesz przekształcać w swoich klientów. W tym artykule przedstawimy Ci 5 sposobów na przyciągnięcie ruchu do Twojej witryny e-commerce, dlatego jeśli chcesz dowiedzieć się, jak w prosty sposób zwiększyć ruch w sklepie internetowym, sprawdź poniższe wskazówki.

​Wykorzystaj SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek może znacznie podnieść zwiększenie ruchu organicznego w witrynie i pomóc uzyskać produktom lub postom na blogu wyższą pozycję na stronach wyników wyszukiwania. Twoi potencjalni odbiorcy rozpoczynają poszukiwania produktów w Google, dlatego postaraj się, by być jednym z pierwszych sklepów internetowych, które wyświetlą się na liście konkretnych wyników wyszukiwania. Zacznij od wybrania narzędzia do badania słów kluczowych, czyli pojedynczych słów lub krótkich fraz, za pomocą których użytkownicy mogą znaleźć sklep. Poza słowami kluczowymi możesz wykorzystać też inne techniki, jak np. wewnętrzne linkowanie stron, poprawa szybkości ładowania witryny czy też nazywanie obrazów. Pamiętaj, że prawidłowe działania SEO lub ich wdrażanie to długotrwały proces, więc warto uzbroić się w cierpliwość.

​Twórz treści wysokiej jakości

Content marketing odnosi się do wszystkich treści, które tworzy Twoja firma, a które oferują cenne i angażujące informacje dla docelowych odbiorców. Oprócz sprzedaży produktów czy usług w witrynie, jakość zamieszczanych przez Ciebie treści sprawia, że część użytkowników wraca. A to sprawia, że są oni zaangażowani, nawet jeśli nie planują żadnego zakupu. Najczęstsze z wykorzystywanych opcji to blogi, filmy i infografiki.

​Blogi

Blogowanie jest świetne dla SEO, zwłaszcza, gdy tworzy się dużo wartościowych treści. Blog to miejsce, w którym możesz odpowiadać na pytania odbiorców i rozwiązywać ich problemy, zawierając przy tym słowa kluczowe. Pamiętaj jednak, że celem bloga jest edukacja odbiorców i klientów, a nie nadmierna promocja. Więcej o tym, dlaczego warto prowadzić firmowego bloga piszemy w tym artykule.

​Materiały wideo

Twórz krótkie treści wideo związane z firmą i branżą, którą reprezentujesz. Umieszczaj je w social mediach, na YouTubie i na swojej stronie, odpowiadając na często zadawane pytania czy udzielając informacji na temat korzystania z produktu.

​Infografiki

Jak przekazać sporo informacji w przystępnej i atrakcyjnej wizualnie formie? Twórz infografiki! W ten sposób jesteś w stanie przedstawiać statystyki czy spostrzeżenia w łatwy do udostępnienia sposób, dzięki czemu zwiększa się też rozpoznawalność marki.

​Udostępniaj treści poprzez e-mail marketing

Wielu specjalistów uważa, że maile są najskuteczniejszym kanałem do udostępniania treści potencjalnym klientom. Kont e-mailowych jest kilkakrotnie więcej niż profili na Facebooku czy Twitterze, dlatego prawdopodobieństwo dotarcia do użytkownika za pośrednictwem maila jest większe niż poprzez social media. Segmentuj swoich subskrybentów i wysyłaj odbiorcom informacje, które najlepiej pasują do ich zainteresowań. Dlaczego? Ludzie chętniej klikają coś, co jest dla nich interesujące lub przydatne. Wysyłaj e-maile promocyjne, transakcyjne czy dotyczące konkretnego zachowania na stronie, np. porzucenia koszyka. Następnie analizuj i udoskonalaj, by przyciągnąć jak najwięcej osób do witryny.

​Prowadź kampanie promocyjne

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek to jedno, z kolei reklamowanie się w sieci reklamowej Google to coś innego. W tym przypadku płacisz, by pokazać swoją witrynę, jednak wyniki mogą dać satysfakcjonujące rezultaty. Ogromna liczba osób w sieci reklamowej Google daje duże możliwości, dlatego reklamy można kierować według określonych kategorii, np. wiek, demografia czy zainteresowania. Podobnie zresztą w przypadku Facebooka, Instagrama czy LinkedIn – wszędzie tam możesz prowadzić płatne działania reklamowe, zwiększając zasięg i ruch.

​Korzystaj z mediów społecznościowych

Istnieje szereg strategii na zwiększenie ruchu, jednak żadna nie będzie w 100% kompletna bez uwzględnienia social mediów. Media społecznościowe są dynamicznym narzędziem, dzięki którym firmy mogą rozpowszechniać informacje o swojej działalności i promować swoje produkty czy oferowane usługi. Kanały social media tworzą mnóstwo możliwości i ułatwiają nawiązywanie relacji z klientami poprzez szybką interakcję czy podejmowanie działań w razie potrzeby. Warto też wspomnieć, że profile marki na platformach społecznościowych są łatwo dostępne dla odbiorcy, co zdecydowanie wpływa na wygodę ich użytkowania.

​Pozyskiwanie ruchu – podsumowanie

Chcąc zwiększyć konwersję, musisz najpierw zwiększyć ruch – to fakt. W tym celu możesz wykorzystać metody, które wymieniliśmy i sprawdzić, która z nich daje największe rezultaty. Nie ma odpowiedzi na to, co konkretnie przyciąga najwięcej odbiorców na stronę, dlatego warto testować nowe narzędzia i odkrywać ich potencjał, by samodzielnie przekonać się o tym, która technika działa najlepiej na Twoim przypadku.

Sprawdź również

Jak wykorzystać logowane akcesoria w swojej reklamie?

Zastanawiasz się, jak skutecznie reklamować swoją działalność? Możliwości jest naprawdę wi…