Home E-commerce 6 czynników wskazujących, że powinieneś przenieść się na inną platformę e-commerce
E-commerce - 22 maja 2019

6 czynników wskazujących, że powinieneś przenieść się na inną platformę e-commerce

W miarę rozwoju Twojego sklepu internetowego może w końcu nadszedł czas, aby ponownie ocenić Twoją platformę e-commerce i ustalić, czy nadal spełnia ona wszystkie Twoje potrzeby. Jeśli Twoje oprogramowanie nie wspiera już Twoich celów, nadszedł czas na zmianę. Artykuł ten przedstawia 6 czynników, które mogą wskazywać, że nadszedł czas przeniesienie swojego sklepu na inną platformę e-commerce.

1. Spadający współczynnik ATV

migracja-platforma-ecommerce

ATV (average transaction value) to średnia wartość transakcji podczas sprzedaży. Aby ją ustalić, weź całkowitą wartość każdej z Twoich transakcji z określonego przedziału czasowego i podziel tę wartość przez liczbę wszystkich transakcji, które miały miejsce w tym samym okresie.
Wynik da Ci średnią z tego, ile każda transakcja była warta w danym okresie. Wysokie ATV oznacza, że Twoja firma generuje większe dochody od każdego klienta.
Jeśli Twoja platforma e-commerce przetwarza transakcje zbyt długo, może to wpłynąć na długoterminową reputację Twojej firmy oraz ATV. 88% klientów nie odwiedzi ponownie strony internetowej, jeśli nie zrobiła ona na nich na początku dobrego wrażenia.
Kiedy Twoja obecna platforma potrzebuje zbyt dużo czasu, aby zakończyć transakcję, powinieneś rozważyć zmianę. Przy tak dużej konkurencji, ważne jest, aby wszystkie funkcje działały sprawnie i skutecznie.

2. Ograniczone możliwości integracji z zewnętrznymi usługami

Kolejnym sygnałem ostrzegawczym jest wystąpienie jakichkolwiek problemów z integracją danych pochodzących z różnych systemów i źródeł. Jeśli niektóre z integracji nie funkcjonują prawidłowo, powinieneś rozważyć inne platformy e-commerce. Dobrym wyjściem może być tutaj migracja na Magento, która jako platforma open source ułatwia wszelkie integracje.

3. Trudności w utrzymaniu platformy

Jest to zapewne najczęstszy czynnik, który stwarza potrzebę zmiany platformy. Na pewno nie chcesz, aby Twoi pracownicy spędzali niepotrzebne godziny na ręcznym przetwarzaniu zamówień, naprawianiu błędów na Twojej stronie lub utrzymywaniu integracji. Może to mocno uderzyć w marże zysku, nieuchronnie wpłynie na user experience i poważnie zdemotywuje Twój zespół.
Utrzymanie może być prawdziwym problemem w przypadku przestarzałej platformy e-commerce. Oczywiście, to nieuniknione, że niektóre rzeczy zaczną się psuć i będą wymagały naprawy. Jeśli jednak stało się to codziennością, nadszedł czas, aby poszukać alternatywy.

4. Ograniczone możliwości platformy

Niektóre platformy oferują nieograniczoną ilość produktów, zamówień i wariantów produktów, podczas gdy inne ustalają limit. Czy zdarza Ci się irytować, kiedy musisz dostosowywać się do ograniczeń sklepu? A może chcesz użyć konfiguratora produktów, który pozwoli Twoim klientom zaprojektować własne produkty? Pamiętaj, że istnieją platformy e-commerce, które oferują te funkcje bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

5. Niezdolność do rozwijania platformy lub obsługi dużych ilości zamówień

przeniesienie-na-inna-platforme-ecommerce

Gdy Twój sklep się rozwija, skalowalność Twojej platformy stanie się głównym problemem. Ważne jest, aby platforma mogła naturalnie rozwijać się obok Twojej firmy, co pozwoli Ci łatwo dodawać nowe linie produktów i wkraczać na nowe rynki.
Kluczową kwestią może być nieoczekiwany wzrost zamówień. Być może Twoja najnowsza kampania marketingowa odniosła duży sukces. Nagle przybyło mnóstwo nowych klientów. Potrzebujesz platformy na tyle elastycznej, aby sobie z tym poradzić.
Choć obecne oprogramowanie było wystarczające, to jeśli szybko się rozwijasz, możesz mieć problemy z przeniesieniem się na wyższy poziom.
Jeśli rozrosłeś się do tysięcy lub dziesiątek tysięcy transakcji miesięcznie, Twoja strona może mieć w ciągu tego okresu setki tysięcy odwiedzających. Istotne jest, aby obecna platforma mogła obsługiwać ten wolumen i zachować dobre user experience. Sprawdzonym rozwiązaniem w tym zakresie z pewnością jest Magento, dlatego w przypadku problemów ze skalowalnością warto rozważyć migrację na ten system.

6. Nie otrzymujesz dokładnych raportów

Rozwijająca się firma potrzebuje oprogramowania, które może tworzyć dokładne raporty przedstawiające aktualny stan zapasów. Oznacza to, że będziesz potrzebował platformy e-commerce, która jest w stanie bezbłędnie tworzyć szczegółowe raporty, bez względu na to, na ilu kanałach sprzedajesz lub jakich narzędzi używasz.

Podsumowanie

Oto 6 sygnałów pokazujących, że nadszedł czas na zmianę platformy. Jeśli Twój sklep napotkał więcej niż jeden z tych problemów, zacznij szukać nowego oprogramowania.
Wielu właścicieli sklepów może obawiać się takiej zmiany, ponieważ wymaga to czasu, wiąże się z kosztami oraz wymaga migracji licznych danych. W rezultacie unikają tej decyzji tak długo, jak to możliwe. Niestety, im dłużej odkładasz tę decyzję, tym bardziej ucierpi Twoja obecna sprzedaż, a przyszła migracja będzie bardziej problematyczna.
Jakie oprogramowanie zatem wybrać? Istnieje wiele rozwiązań, ale sprawdzonym z nich na pewno jest Magento. Migracja na tę platformę pomoże Ci uniknąć wymienionych w tym wpisie problemów.

Materiał partnera

Sprawdź również

To dlatego nie możesz się zalogować na OLX przez Facebooka

OLX to jedna z najbardziej popularnych platform e-commerce w Polsce, umożliwiająca kupowan…