Home Biznes 8 najważniejszych porad SEO, które musisz znać
Biznes - 20 stycznia 2022

8 najważniejszych porad SEO, które musisz znać

Bez użycia odpowiednich słów kluczowych oraz ich promowania algorytmy Google mogą w ogóle nie wiedzieć o istnieniu Twojej strony internetowej. To z kolei oznacza mniejszy ruch. Pozycjonowanie SEO może poprawić widoczność witryny w wyszukiwarce Google, a nawet wwindować ją na najwyższe pozycje. Dzięki temu masz szanse konkurować ze znacznie większymi firmami niż Twoja. Co trzeba wiedzieć o pozycjonowaniu stron? Poznaj 8 najważniejszych zasad.

Pozycjonowanie stron – sprecyzuj słowa kluczowe

W pierwszej kolejności określ słowa kluczowe, na które powinna pozycjonować się Twoja strona internetowa. Zastanów się, jaka intencję może mieć osoba wpisująca daną frazę do wyszukiwarki i zaplanuj podróż użytkownika w Twojej witrynie. Nie zapomnij o przeanalizowaniu słów kluczowych u swojej konkurencji.

Twórz wartościowy content

A teraz wykorzystaj zdobyte dane. W pierwszej kolejności upewnij się, czy wszystkie treści na stronie są prawidłowo zoptymalizowane, tzn. mają odpowiednią strukturę, są klarowne, odpowiadają na najważniejsze pytania i oczywiście – czy zawierają słowa kluczowe, na które chcesz się pozycjonować. Jeżeli nie, popraw to. Warto stosować różne rodzaje fraz kluczowych – nie tylko exact match, czyli dokładnie dopasowane, ale też z tzw. długiego ogona oraz słowa semantyczne, czyli bliskoznaczne i synonimiczne.

Oprócz tego zaplanuj tworzenie nowych treści. Przygotuj szczegółowy plan publikacji i systematycznie uzupełniaj zawartość swojej strony internetowej. Możesz np. rozbudowywać swój blog, dzielić się doświadczeniem, pokazywać możliwości produktów itd. Doskonałym pomysłem jest również tworzenie innego rodzaju contentu: webinarów, podcastów, infografik itd.

Uzupełnij tytuły i opisy meta

Google lubi przejrzyste opisy oraz jasną strukturę treści. Dlatego tak istotne są meta titles oraz meta descriptions. Ich optymalizacja pozytywnie wpływa na pozycjonowanie stron. Nie zapomnij opisać także podstron takich jak „O nas” itp.

Upewnij się, czy linki działają

Zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu? Zweryfikuj, czy wszystko działa, jak należy. Dotyczy to m.in. linków. Kliknij w każdy link w witrynie i sprawdź, czy prowadzą one do dobrych podstron lub stron zewnętrznych. Podobnie w przypadku nowego contentu – zanim opublikujesz go na stronie, upewnij się, czy prawidłowo ustawiłeś przekierowania.

Zadbaj o wyświetlanie w urządzeniach mobilnych

Optymalizacja stron internetowych zakłada również ich dostosowanie do wymagań różnych urządzeń, na których odwiedza je użytkownik – przede wszystkim telefonów komórkowych. Według raportu Digital 2021 smartfony odpowiadają już za ponad 55% ruchu w sieci. Jeśli więc nie zadbasz o to, jak wyświetla się Twoja witryna w wersji mobilnej – stracisz.

Nie zapomnij o link buildingu

Pozycjonowanie stron w ogromnej mierze opiera się na link buildingu. Budowanie linków oznacza proces pozyskiwania linków z innych witryn. Hiperłącza prowadzące do Twojej strony z różnych miejsc w sieci mogą poprawić jej pozycję w Google. Warto jednak podkreślić, że powinno się to odbywać naturalnie – kupowanie linków może sprawić, że Twoja witryna zostanie usunięta z wyników wyszukiwania.

Stosuje łatwe adresy URL

Jaki powinien być idealny URL? Przede wszystkim krótki – tak, aby zmieścił się w jednym wierszu w urządzeniu mobilnym. Poza tym logiczny i przejrzysty. Stosuj separatory (myślniki – ale nie podkreślenia!) pomiędzy poszczególnymi słowa, unikaj spójników. Dlaczego to takie istotne? Niezbyt długi adres URL, do tego trafny i opisujący faktyczną zawartość strony, jest przyjazny nie tylko dla użytkownika, ale także dla wyszukiwarki.

Rozważ współpracę z agencją SEO

Kampania SEO – realizować ją samodzielnie czy może zatrudnić do tego agencję? Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, abyś sam zadbał o dobrą pozycję swojej strony w wyszukiwarce. Na pewno będzie to wymagało bardzo dużo pracy i zaangażowania. Jednocześnie musisz mieć na uwadze, że dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu specjaliści SEO będą mogli zastosować optymalne oraz najbardziej skuteczne rozwiązania. Dzięki temu inwestycja w pozycjonowanie na pewno się zwróci.

Pozycjonowanie stron to skomplikowane i wielopoziomowe zagadnienie. To jednak jedyny sposób, aby pojawić się w wysokich pozycjach wyszukiwania.

Sprawdź również

Jak Allegro zmieniło sposób, w jaki szukamy i porównujemy produkty?

Zajmując pozycję lidera na polskim rynku e-commerce, Allegro nie tylko odpowiada na prefer…