Home Biznes Agencja social media i social media marketing
Biznes - 3 września 2021

Agencja social media i social media marketing

Prowadzenie profili firmy w social media to nie tylko korzyść, ale niemalże konieczność.

Poważna firma, której zależy na bezpośredniej komunikacji z klientem nie może sobie pozwolić na brak działań w tym kanale medialnym. Samodzielne prowadzenie social media jest dość czasochłonne i wymaga często dodatkowej wiedzy. Rozwiązaniem może być agencja social media.

Social media marketing

To w dosłownym tłumaczeniu oznacza marketing w mediach społecznościowych. Marketing w mediach społecznościowych, zależnie od obranego celu, ma za zadanie, budowanie zasięgów marki, generowanie leadów do witryny głównej, kreowanie wizerunku marki czy firmy. Prowadzenie działań w social media, ma także ułatwić kontakt potencjalnym klientom z firmą, w sposób bezpośredni i mniej formalny.

Wśród najczęściej wybieranych platform do zarządzania social media firmy są Facebook, Instagram, Linkedin i Twitter. O najpopularniejszych portalach społecznościowych poczytasz tutaj.

agencja social media

Media społecznościowe są niezwykle popularne, dzięki czemu dają nieograniczone możliwości kreowania kampanii reklamowych do różnych grup docelowych. Działania za ich pośrednictwem są także relatywnie tańsze, od tradycyjnego marketingu.

Agencja social media

Zadaniem agencji zajmującej sie reklamą jest najczęściej:

– założenie profili w wybranych kanałach mediów społecznościowych oraz ich konfiguracja

– prowadzenie profili na wybranych platformach social media (dodawanie postów, dodawanie relacji (odpowiednio dostosowanych treści, angażujących społeczność,  dobrze dobrane zdjęcia, grafiki) komunikacja z klientem w wiadomościach, odpowiadanie na komentarze, wchodzenie w interakcje z innymi profilami na platformie, zaangażowanie w postaci polubień postów, komentarzy itp.)

– zarządzanie budżetem reklamowym i tworzenie kampanii Facebook Ads

– raportowanie działań do klienta

Współpraca z agencją social media

Współpraca z agencją social media poprzedzona jest szczegółowym wyznaczeniem celu jaki firma chce osiągnąć włączając kanał mediów społecznościowych do strategii rozwoju firmy. Następnie należy określić grupę docelową (persona), która stanowi potencjalnego klienta dla marki lub produktu.

W dalszym etapie, ustalony zostaje plan publikacji postów, ich częstotliwość, przekaz główny, formę i język komunikowania się – zarówno w formie wiadomości wewnątrz profilu jaki i w publicznych treściach (komentarze). Agencja social media może prowadzić także działania promocyjne w formie organizowania konkursów, eventów online oraz różnego rodzaju działań marketingowych.  Mają one na celu zbliżenie się i poznanie klienta docelowego oraz jego potrzeb.

Konieczne jest także określenie budżetu docelowego na marketing z uwzględnieniem budżetu reklamowego.

Prowadzenie social media nie jest proste. Wymaga posiadania określonej wiedzy, a także umiejętnego prowadzenia rozmów z potencjalnymi klientami. Z uwagi na specyficzność mediów społecznościowych i nieformalny język jaki tam obowiązuje, a także dość bliski kontakt bezpośredni, istotne jest zachowanie wrażliwości i empatia w komunikacji. Wpadki marketingowe w postach lub komentarzach mogą prowadzić do ogromnego kryzysu wizerunkowego, którego często nie da się już odbudować, a etykietka ciągnie się za firmą jeszcze długo po nieprzyjemnym zajściu.

Dobrze zaplanowana strategia działań w social media może przyczynić się do wzrostu wiarygodności firmy, co w efekcie przekłada się na rozpoznawalność marki, świadomość usług lub produktów jakie oferuje, docelowo zaś wzrost sprzedaży.

Zobacz jak działa https://www.dmxagency.pl/

Sprawdź również

Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?

Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…