Home Biznes Analiza cen konkurencji – jakie kroki możesz podjąć po zdobyciu informacji o konkurencji?
Biznes - 25 lutego 2021

Analiza cen konkurencji – jakie kroki możesz podjąć po zdobyciu informacji o konkurencji?

Narzędzia do analityki konkurencji w e-commerce umożliwiają optymalizację polityki cenowej, której celem jest zwiększenie przychodów ze sprzedaży. Podpowiadamy, dlaczego warto z nich korzystać oraz jak można wykorzystać zdobyte dane w ustalaniu cen w swoim sklepie internetowym.

Cena gra rolę

Najważniejszym czynnikiem, jaki wpływa na decyzję konsumencką, jest obecnie dla Polaków jakość produktu. Jednak 77% konsumentów wskazuje, że decydujące znaczenie ma dla nich cena, co czyni ją drugim najważniejszym czynnikiem, który decyduje o tym, czy klient dokona zakupu, czy też zdecyduje się na skorzystanie z innej oferty. Znalezienie tańszej oferty podczas zakupów internetowych jest łatwiejsze niż kiedykolwiek – wystarczy odwiedzić inny sklep lub skorzystać z porównywarki.

Na czym polega analityka cen?

Zdobycie danych na temat cen na rynku umożliwia zautomatyzowany monitoring cen konkurencji. Dzięki narzędziom do analizy e-commerce możesz na bieżąco otrzymywać dane na temat wielu aspektów swojej polityki cenowej na tle konkurencji.

  • Poznasz najniższą dostępną ofertę na rynku.
  • Dowiesz się, ile sklepów internetowych posiada podobną ofertę do Twojej.
  • Zobaczysz, jakie pozycje w porównywarkach cen zajmują Twoje oferty.
  • Dowiesz się o promocjach, jakie stosuje Twoja konkurencja.
  • Na bieżąco będziesz otrzymywać informacje o obniżkach lub podwyżkach cen przez Twoją konkurencję.

Informacji tych dostarczają profesjonalne narzędzia do analizy e-commerce, takie jak Dealavo, które dodatkowo wspomagane są przez pracę doświadczonych specjalistów ds. analityki konkurencji.

Zacznij optymalizować politykę cenową swojego e-sklepu

Zdobyte dane pozwolą Ci podjąć konkretne kroki, dzięki którym zwiększy się szansa na to, że konsumenci wybiorą właśnie Twoją ofertę spośród licznych ofert konkurencji. Działania te dotyczą prowadzenia polityki cenowej i wpływać nie tylko na decyzje konsumenckie, ale też na pozycje Twoich ofert w rankingach porównywarek cenowych, a im wyższa pozycja, tym więcej potencjalnych klientów odwiedzi Twój sklep.

Stwórz najatrakcyjniejszą ofertę na rynku

Najprostszym działaniem w celu zaproponowania klientom najniższe oferty są oczywiście trwała obniżka ceny lub wprowadzanie czasowych promocji. Nie oznacza to, że narzędzia do monitoringu cen zmuszą Cię jedynie do obniżania cen – ich celem bowiem pomóc w zwiększeniu zysków ze sprzedaży. Niższe ceny przyczynią się do zwiększenia wolumenu sprzedaży, jednak zyski można podnieść nie tylko w ten sposób. Istotna pozostaje marża.

Podnieś ceny i nie trać klientów

Dzięki analizie cen konkurencji dowiesz się, kiedy będzie możliwość podniesienia cen i pozostania na tej samej pozycji w rankingu porównywarek. Może zdarzyć się to, kiedy:

  • jesteś jedynym sklepem, który posiada daną ofertę;
  • u konkurencji wystąpił chwilowy brak towaru;
  • między Twoją ofertą, a kolejną w rankingu widoczna jest wyraźna różnica w cenie, która pozwala Ci podnieść cenę, pozostając na tej samej pozycji.

Analiza sklepów – wypróbuj i przekonaj się, że warto

Dobrym początkiem w monitoringu swojego e-commerce oraz konkurencji na rynku będzie darmowa analiza sklepu z Dealavo. Pomoże Ci uzyskać odpowiedzi na kilka pytań dotyczących Twojej działalności w sprzedaży internetowej, m.in. o konkurencyjność Twojej oferty, najniższe oferty na rynku, liczbę konkurencyjnych ofert czy możliwe rozwiązania w kwestii aktualizacji cen.

Sprawdź również

Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?

Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…