Home Biznes Artykuł sponsorowany wsparciem content marketingu
Biznes - 28 lipca 2020

Artykuł sponsorowany wsparciem content marketingu

W dobie wyścigów, o jak najlepsze miejsce w wynikach wyszukiwania, stale poszukiwane są sposoby, by zwiększyć jakość pozycjonowania. Im wyżej znajdziemy się na liście Google, tym łatwiej będzie nam osiągnąć zamierzony efekt. Działania SEO mają różne oblicza, jednak niezmiennie łączy je wysoka skuteczność. Jednym z popularniejszych działań, wspierających content marketing, jest artykuł sponsorowany.

Artykuł sponsorowany – reklama natywna

Artykuł sponsorowany to nic innego jak rodzaj reklamy natywnej. Jest to tak zwana reklama w tle. Tego typu artykuł musi być napisany na konkretny temat, a także umieszczony na stronie za odpowiednią opłatą. Możemy pisać je sami, albo zlecać pracę copywriterowi, który merytorycznie opracuje temat. Zalecane jest także, by tekst sponsorowany, współgrał ze stroną wydawcy, pod względem graficznym. Taka reklama natywna, ma ogromny wpływ na pozycjonowanie. Artykuł sponsorowany powinien bowiem zawierać link do promowanej witryny, w kontekście SEO, to jedno z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie widoczności strony.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Pamiętajmy, że artykuły sponsorowane tworzymy najpierw dla ludzi, następnie dla wyszukiwarek. Tekst musi być więc intrygujący i przejrzysty. Powinny zawierać się w nim nagłówki, zgodnie z zasadami SEO, od H1 do H6. Dodatkowo, artykuły sponsorowane należy tworzyć zgodnie z modelem AIDA. Czym jest taki model? To sposób na maksymalne zwiększenie zainteresowania, a także dopasowanie artykułu do potrzeb klienta i content marketingu. Model AIDA to:

  • attention – uwaga
  • interest – zainteresowanie
  • desire – pragnienie
  • action – działanie
Man working on his laptop

Mówiąc prościej, tekst musi być na tyle ciekawy, żeby skupić uwagę czytelnika, a następnie jego zainteresowanie. Następnie dochodzi do wzbudzenia pragnienia posiadana danego produktu lub skorzystania z danej usługi. To prowadzi do działania w postaci zakupu, co oznacza dla nas zysk.

Artykuły sponsorowane a pozycjonowanie

Artykuły sponsorowane i sklep czy inna witryna internetowa, dla której zostały napisane, mają ogromny wpływ na pozycjonowanie. Należy wiedzieć, że dobrze i rzetelnie opracowany artykuł jest niezwykle skutecznym narzędziem promocji. Kluczem jest opublikowanie go na stronach, które są wartościowe dla wyszukiwarki (dowiedz się gdzie publikować wartościowe linki za pomocą artykułów sponsorowanych: https://premiumeo.pl/gdzie-publikowac-artykuly-sponsorowane-by-byly-one-skuteczne/) . Wówczas efekty pozycjonowania staną się jeszcze bardziej widoczne i pozytywne. Tego typu artykuły, warto opublikować na więcej, niż jednej stronie. Pamiętajmy, im więcej wzmianek tym lepiej.

Artykuły sponsorowane - sklep Premiumeo.pl

Artykuły sponsorowane potrafią skutecznie zwiększyć widoczność stron, a także podwyższyć jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Pamiętajmy, że tego typu artykuł powinien być przygotowany zgodnie z modelem AIDA, a także powinien być rzetelny i merytoryczny. Artykuł sponsorowany to ogromne wsparcie dla content marketingu.

Sprawdź również

Jak zorganizować konferencję w Krakowie?

Niezależnie czy jest to międzynarodowe forum, czy kameralne spotkanie branżowe, Kraków z j…