BrightonSEO 2017 – relacja
Brighton to angielskie miasto, które jest gospodarzem jednego z najważniejszych wydarzeń branży SEO w Europie. Na każdy event z cyklu BrightonSEO zjeżdżają się pasjonaci marketingu w wyszukiwarkach internetowych z całego świata, aby spotkać się z ludźmi o podobnych zamiłowaniach i posłuchać prelegentów. W tym roku do tego grona dołączyłem i ja wraz z ekipą agencji Marketing Mind.
Spis treści:
Dzień przed BrightonSEO
Z Warszawy wylecieliśmy już w czwartek z samego rana, dzięki czemu zyskaliśmy jeden dodatkowy dzień, który wykorzystaliśmy na zwiedzanie Londynu i spokojny przejazd do Brighton. O ile pierwszy z tych punktów udał się znakomicie, o tyle autokar, który miał nas przewieźć do nadmorskiego miasta nadjechał z dwugodzinnym opóźnieniem. Nie zepsuło to jednak naszego zapału i dobrych humorów – wszak z każdą godziną zbliżał się event, na który od dawna czekaliśmy ????
Na miejscu szybko acz nieco przypadkiem trafiliśmy na budynek, w którym następnego dnia odbywać się miało całe przedsięwzięcie. Kilkaset metrów dalej mieścił się hotel, w którym przyszło mi spędzić kolejne dwie noce. Co ciekawe, właścicielka hotelu była zaskakująco poinformowana w kwestii SEO. Jeśli dodać, że miała około sześćdziesięciu lat, a mimo to rozumiała zagadnienia związane z widocznością w wyszukiwarce Google to daje nam pewien ogląd na poziom świadomości dotyczący reklamy internetowej w Anglii. Cóż, tamtejsi handlowcy na pewno mają nieco łatwiejszą robotę – nie muszą każdemu kolejnemu klientowi tłumaczyć co to właściwie jest to SEO.
Dzień konferencji
Z samego rana, tuż po zjedzeniu sytego, brytyjskiego śniadania wyruszyliśmy na spotkanie właściwego celu naszej podróży.
Czynniki rankujące – co tak naprawdę wpływa na Twoją pozycję?
Na pierwszy ogień trafiliśmy do największej sali konferencyjnej – Audytorium 1, gdzie odbywał się cykl prezentacji zatytułowany „Czynniki rankujące”, a w nim trzy prezentacje, których autorzy próbowali się zmierzyć z tematem tego, co faktycznie ma wpływ na ranking Google. W mojej pamięci zapisała się całkiem przyzwoite wystąpienie duetu Daniel Furch i Jo Turnbull, którzy starali się przestawić ich zdaniem inną perspektywę patrzenia na czynniki rankujące. Mówiąc w skrócie odrzucali oni wszelkie czynnik rankujące takie jak title, h1 czy alt na rzecz user experience i tego, by to właśnie pod użytkownika, a nie dla robotów Google tworzyć strony www. Takie myślenie jest mi osobiście bardzo bliskie.
Czym wspomagać się przy doborze słów kluczowych?
Po krótkiej przerwie na kawę przyszedł czas na kolejny blok – tym razem z obszernej palety, jaką uczestnicy mieli do wyboru wybraliśmy tematykę zaawansowanego doboru słów kluczowych. Tutaj wystąpienie Sophie Coley, która przekonywała audytorium do narzędzia Answer The Public najbardziej zapisało mi się w pamięci. Może dlatego, ze z ATP korzystam na co dzień i przekonywać mnie nie trzeba było ???? Choć w ostatnim czasie wygodniej używa mi się SENUTO, które również daje możliwość generowania gotowych zapytań na podstawie wskazanych fraz, a do tego udostępnia statystyczne dane na temat liczby wyszukań. Świetnie się to sprawdza przy doborze tematów!
Linkbuilding w lokalnym SEO – jak go robić?
Po przerwie obiadowej wybrałem się na kolejny panel, tym razem na temat Linkbuildingu, czyli czegoś co jest bardzo bliskie sercu wszystkich SEOwców ???? Panel ten odbywał się w nieco mniejszej sali na pierwszym piętrze. Tutaj najbardziej interesowała mnie prelekcja Grega Gifforda, który wypuszczał z siebie słowa z prędkością formuły 1. GIfford opowiadał o lokalnym SEO i o jego specyficznym podejściu do linkowania firm lokalnych. Zdaniem Grega linki dofollow, trust flow, citation flow, widoczność czy wszelkie inne czynniki, na które zwraca się uwagę przy wyborze stron linkujących nie mają znaczenia w lokalnym seo. To rządzi się bowiem swoimi prawami i najważniejsze, na co powinniśmy zwracać uwagę to lokalność strony odsyłającej – powinna być więc związana z lokalną społecznością. Podobnie więc jak przy czynnikach rankujących, o których pisałem nieco wyżej tworząc profil linkowy myślmy przede wszystkim o ludziach a nie robotach. I like it ????
Mobile first, czyli jak na naszych oczach zmienia się wyszukiwarka
Ostatnią prezentacją, na którą chciałbym zwrócić uwagę było wystąpienie Cindy Krum w panelu na temat indeksacji stron. Wystąpienie poruszało zagadnienie, o którym w ostatnich miesiącach sporo się mówi, a mianowicie Mobile Fist Indexing. Była to prelekcja świetnie przygotowana i bardzo ciekawa. Autorka nie ograniczyła się wyłącznie do mówienia o tym jak ważne jest posiadanie wersji responsywnej strony. Przekonywała o wpływie machine learning na działanie wyszukiwarki i posługując się licznymi przykładami próbowała uzmysłowić słuchaczom kierunek, w którym zmierza wyszukiwarka Google.
Czat z Garym Illyesem
Na zamknięcie przygotowano coś specjalnego – dyskusję z Garym Illyesem z Google, który przez pół godziny odpowiadał na szereg pyta dotyczących rożnych aspektów działania wyszukiwarki. Choć wiadomo, że Gary nie ma żadnego interesu w tym, aby zdradzać SEOwcom jak oszukać algorytm i jego wypowiedzi zawsze będą mocno niekonkretne to i tak sporo udało się z tego panelu dyskusyjnego wyciągnąć. Krótkie ale za to konkretne podsumowanie znalazło się na Facebooku na jednej z grup więc z czystym sercem odsyłam do tego miejsca.
BrightonSEO to świetne miejsce, aby spotkać się z innymi pasjonatami SEO z całego świata i posłuchać trochę o tym, czym się wszyscy zajmujemy. Osobiście zawsze bardzo chętnie jeżdżę na tego typu eventy i już nie mogę doczekać się następnego. Do zobaczenia!
SafeSearch – czym jest i jak go włączyć i wyłączyć?
SafeSearch to opcjonalny filtr, który możesz aktywować, aby w wynikach wyszukiwania nie po…