Home Biznes Budowanie bazy klientów – jak wygląda generowanie i pozyskiwanie leadów sprzedażowych?
Biznes - 7 października 2022

Budowanie bazy klientów – jak wygląda generowanie i pozyskiwanie leadów sprzedażowych?

W sprzedaży usług lub produktów ważnym elementem jest ustalenie grupy odbiorców docelowych, dzięki czemu można efektywniej prowadzić działania marketingowe. W tym celu przydaje się również baza potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą firmy. Jak generować leady sprzedażowe i sprawić, aby konsument zrealizował zakup dzięki działaniom marketerów?

Czym są leady sprzedażowe?

Leady sprzedażowe to pozyskane kontakty do osób zainteresowanych ofertą danej firmy, głównie jej usługami lub produktami. Za takie osoby uznaje się najczęściej użytkowników strony internetowej, którzy poprzez zapis do newslettera lub wypełnienie formularza na stronie zostawili swoje dane kontaktowe i zgodzili się na wykorzystanie ich w celach marketingowych. Innym przykładem pozyskania leadów są osoby, które w trakcie rozmowy telefonicznej np. prezentowania oferty sprzedażowej zgodziły się na dalsze wykorzystanie ich danych.

Wyróżnia się dwa rodzaje leadów wykorzystywanych w celach marketingowych. Pierwszym są tzw. leady ciepłe, czyli kontakty do klientów potencjalnie zainteresowanych zakupem produktów lub usług oraz leady zimne. Drugą grupę stanowią osoby, które znają ofertę, jednak nie deklarują chęci zrealizowania zakupu lub skorzystania z usług w najbliższym czasie.

Jak generować leady sprzedażowe?

Generowanie leadów sprzedażowych nie jest łatwym procesem dla osób, które nie mają doświadczenia i odpowiednich umiejętności marketingowych. Najlepszym rozwiązaniem w celu zbudowania bazy kontaktów jest outsourcing call center, które dysponuje nowoczesnymi narzędziami i systemami umożliwiającymi pozyskanie leadów przy wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji. Cały proces powinien przebiegać zgodnie z wymogami RODO i pozostałych przepisów związanych z ochroną danych osobowych, dlatego wsparcie zaufanego call center jest w tych działaniach nieocenione.

Specjaliści od komunikacji dokładnie sprawdzają potrzeby grupy docelowej, oceniają szansę nawiązania kontaktu i weryfikują bazy danych. Następnie przy użyciu odpowiednich narzędzi (o największej skuteczności) grupują leady według odpowiadających im etapów lejka sprzedażowego i nawiązują kontakt.

Do najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacji umożliwiających dotarcie do klienta docelowego należą:

  • infolinia sprzedażowa,
  • e-mail marketing,
  • SMS marketing,
  • BOK i infolinia.

Na czym polega obsługa leadów sprzedażowych?

Pozyskane przez biuro call center kontakty trafiają do działu sprzedaży w Twojej firmie. Jeśli nie dysponujesz odpowiednim zapleczem pracowniczym, w następnym etapie również możesz skorzystać z usług profesjonalnych marketerów. Obsługa leadów sprzedażowych polega na ocenie ich przydatności w dalszym procesie, filtracji i klasyfikacji. W tym celu wykorzystuje się m.in. profil potencjalnego klienta, jego potrzeby sprzedażowe oraz poziomie zainteresowania ofertą firmy.

 


Wsparcie w zakresie generowania, obsługi, a także umawiania leadów świadczy Polcall Call Center, które zajmuje się realizacją projektów telemarketingowych dla klientów z całej Polski. Doświadczenie w pracy z leadami sprzedażowymi i nowoczesne zaplecze teleinformatyczne pozwala tworzyć kampanie o wysokiej skuteczności przekładające się na wzrosty sprzedaży.

Korzyści utworzenia bazy potencjalnych klientów

Profesjonalnie utworzona baza leadów sprzedażowych to większa efektywność dotarcia do klientów faktycznie zainteresowanych zakupem usług lub produktów, a także lepsze wyniki finansowe. Firma oszczędza budżet, natomiast zatrudnieni w niej pracownicy czas związany z podejmowaniem się działań, które nie należą do ich kompetencji.

W nawiązaniu kontaktu biorą udział wyłącznie osoby, które są przeszkolone z wykorzystania technik sprzedażowych w praktyce, co przynosi wymierne zyski i skraca czas pozyskania lojalnych klientów.

Sprawdź również

Jak zorganizować konferencję w Krakowie?

Niezależnie czy jest to międzynarodowe forum, czy kameralne spotkanie branżowe, Kraków z j…