Certyfikacja ISO 9001 – jak wpływa na działanie firmy?
Certyfikacja ISO jest zadaniem, które wymaga zaplanowania i wdrożenia szeregu procedur w organizacji. Duża część przedsiębiorców decyduje się na przeprowadzenie tego przedsięwzięcia, licząc na różne korzyści z tym związane. Warto podkreślić, że na certyfikację ISO 9001 decydują się nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale też niewielkie firmy. Branża firmy nie ma większego znaczenia, certyfikat ISO 9001 mogą bowiem zdobyć zarówno firmy usługowe, jak i zakłady produkcyjne i przemysłowe.
Spis treści:
Certyfikacja ISO 9001 – co to jest?
Pod pojęciem certyfikacji ISO 9001 rozumie się międzynarodowy system jakości, obejmujący swym zasięgiem całokształt procesów zarządzania zachodzących w firmie. Zasadniczo stanowi ona integralną część uniwersalnego, międzynarodowego systemu zarządzania jakością.
W praktyce polega ona na wdrożeniu różnych działań ukierunkowanych na usprawnienie pracy firmy. W jej skład wchodzi wstępna analiza, ocena ewentualnych niezgodności z wytycznymi, wprowadzenie poprawek oraz ocena skutków podjętych działań. Później dokonuje się całościowej analizy procedur firmowych. Pomyślne zakończenie procedur certyfikacyjnych pozwala na przyznanie certyfikatu ISO 9001 danej firmie. Warto pamiętać o tym, że dokument ten jest uznawany na całym świecie.
Podstawa certyfikacji
Proces certyfikacyjny odbywa się na bazie odpowiednich wytycznych zawartych w normie PN:EN ISO 9001:2015. Przepisy normy ukierunkowane są przede wszystkim na szeroko pojęte udoskonalanie procesów firmowych. Dąży ona także do zdefiniowania potrzeb klientów, a także do udoskonalenia procesów ich obsługi.
Norma umożliwia wybranie najkorzystniejszej ścieżki rozwoju firmy. To w dłuższej perspektywie czasowej korzystnie wpływa na jej wizerunek wśród potencjalnych konsumentów oraz partnerów biznesowych.
Dzięki wprowadzeniu jej założeń można także pozyskać środki unijne na rozwój działalności. Więcej informacji na ten temat przeczytasz na stronie https://www.bureauveritas.pl/needs/certyfikacja-iso-9001.
Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?
Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…