Co tak naprawdę może dać Twojej firmie influencer marketing?
Zainteresowanie influencer marketingiem jest coraz większe – to metoda marketingowa, która pozwala na uzyskanie bardzo dobrych efektów przy przystępnych kosztach. Czym dokładnie jest influencer marketing i jakie ma zalety?
Spis treści:
Influencer marketing – co to jest?
Aby wyjaśnić, czym dokładnie jest influencer marketing, należy rozpocząć od tego, kim tak naprawdę jest influencer, ponieważ to na nim opiera się ta metoda reklamowa.
W świecie mediów influencerem nazywa się osobę posiadającą wpływ na decyzję innych ludzi, z którymi posiada relacje, na przykład przez vlogi i blogi internetowe, media społecznościowe.
Zatem influencer marketing to metoda promocji, która polega na wykorzystaniu rozgłosu, jaki posiadają influencerzy – dzięki temu, że niektórzy z nich mają tysiące, a nawet miliony fanów, mogą łatwo dotrzeć do wielu potencjalnych konsumentów.
Metoda promocji taka jak influencer marketing bardzo często wykorzystuje internet, ale również może odbywać się poza siecią – w prasie, telewizji, podczas eventów.
Dlaczego warto wybrać influencer marketing?
Influencer marketing to metoda reklamowa, która posiada bardzo duży potencjał – gdy kampania promocyjna tego typu będzie prawidłowo zaprojektowana i zrealizowana, wówczas dla reklamodawcy to szansa na wysoki zysk. Właśnie dlatego tak często korzystają z niej zarówno małe, jak i większe firmy.
Marketing bazujący na wpływach influencerów to jednak nie tylko szansa na większą sprzedaż, ale również na rozpowszechnienie marki i poprawę wizerunku. Dodatkowo, współpraca z influencerami wcale nie musi być kosztowna – dla firmy może być to wydatek równy dostarczaniu produktów, ale w przypadku influencerów o większych zasięgach koszty mogą być już znacznie większe.
Jak skorzystać z influencer marketingu?
Kampanię może prowadzić agencja influencer marketing – jej specjaliści mogą wówczas dobrać najlepszych influencerów dla danego zlecenia, a także zadbać o odpowiednią współpracę z nimi dla optymalnych efektów!
Materiał partnera
Reklama zewnętrzna w erze cyfrowej – nowe możliwości dzięki wielkoformatowym telebimom
Reklama zewnętrzna od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi dotarcia do szer…