Home Social Media Co znaczy hashtag?
Social Media - 26 listopada 2022

Co znaczy hashtag?

Czym są hashtagi, gdzie je znaleźć i jak używać?

Hashtagi to małe fragmenty tekstu, które widzisz na postach w mediach społecznościowych i reklamach, które zaczynają się od znaku funta. Są one używane do kategoryzacji rzeczy, dzięki czemu łatwiej je znaleźć. W tym poście, będziemy pokrywać co hashtagi są i jak działają, jak również niektóre sposoby, że marki używać ich na Facebooku i Twitterze!

Co to jest hashtag?

Hashtag to słowo kluczowe lub fraza poprzedzona symbolem hash, czyli tak zwanego „płotka” . Jest on używany w mediach społecznościowych do kategoryzowania treści i pomagania użytkownikom w znajdowaniu postów związanych z konkretnymi tematami.

Hashtagi istnieją już od dłuższego czasu; pierwsze wzmianki o „hashtagach” sięgają 2007 roku. Jednak dopiero w 2009 roku Twitter oficjalnie dopuścił je do użytku. Od tego czasu hashtagi stały się ważną częścią tego, jak komunikujemy się na platformach społecznościowych, takich jak Instagram i Facebook, gdzie są używane do organizowania wszystkiego, od zdjęć do filmów, a nawet całych wydarzeń.

Do czego służą hashtagi?

Na początek warto wiedzieć, że hashtagi nie są przeznaczone tylko dla Twittera i Instagrama. Można ich używać również na Facebooku czy LinkedIn…

Hashtagi są używane do różnych celów:

  • Kategoryzacja: Hashtagi pomagają skategoryzować twoje posty, aby łatwiej było je znaleźć później, gdy ludzie ich szukają. Na przykład, jeśli piszesz o polityce, feminizmie lub grach wideo lub cokolwiek innego, co może potencjalnie zgubić się w chaosie tego, co jest publikowane online w danym momencie, używając hashtagów może pomóc upewnić się, że nie zgubi się w chaosie.
  • Odkrywanie: Hashtagi pozwalają użytkownikom odkrywać nowe treści na podstawie tego, co inni użytkownicy publikują pod tymi samymi hashtagami (i odwrotnie). Oznacza to, że nie tylko twoje własne posty będą łatwiejsze do znalezienia przez innych, którzy mogą chcieć się nimi podzielić, ale także, że gdy ktoś znajdzie coś, co lubi, prawdopodobnie wróci i zobaczy, co jeszcze opublikowałeś!
  • Udostępnianie: Korzystanie z odpowiednich hashtagów ułatwia innym ludziom, którzy śledzą te same tematy / społeczności / kategorie, a także ich znajomym, którzy śledzą je również, ponieważ wtedy te zainteresowane strony będą miały dostęp bezpośrednio przez ich kanał, zamiast przechodzić przez zewnętrzną stronę internetową, gdzie linki nie działają już po kliknięciu z jednego miejsca na drugie, co zwykle zajmuje o wiele za dużo czasu, zwłaszcza gdy próbujesz różnych rzeczy na raz, takich jak zabawa z przepisami kulinarnymi podczas gotowania kolacji dzisiaj!

Skąd się wzięły hashtagi w Internecie?

Hashtagi istnieją od 2007 roku, kiedy to po raz pierwszy zostały użyte na Twitterze. Zostały one spopularyzowane przez użytkowników platformy społecznej, ale od tego czasu rozprzestrzeniły się na inne usługi, takie jak Instagram i Facebook. Praktyka ta jest teraz wszechobecna w większości sieci mediów społecznościowych — i nie jest trudno zrozumieć dlaczego: hashtagi kategoryzują posty, dzięki czemu użytkownicy mogą je łatwiej znaleźć i śledzić swoje ulubione tematy w jednym miejscu.

Jak używać hashtagów?

  • Nigdy nie używaj zbanowanych hashtagów, mogą być one związane na przykład z pornografią czy zażywaniem się niedozwolonych substancji.
  • Nie używaj ciągle tych samych hashtagów!
  • Nie używaj hashtagów, które nic nie mówią, np, jedzenie miłość, wakacje.
  • Nie używaj ciągle tych samych hashtagów, używanie ciągle tych samych hashtagów powoduje obniżenie zasięgów. W skrajnych przypadkach może doprowadzić do blokady konta.

Popularne hashtagi

Więc, dlaczego ludzie używają hashtagów? Jakich hashtagów używają najczęściej?

  • Aby skategoryzować posty. Na przykład, jeśli jesteś piekarzem i publikujesz zdjęcia swoich ciast na Instagramie, możesz oznaczyć je #baking lub #cakes. W ten sposób, gdy inni użytkownicy wyszukają te tagi, znajdą twoje zdjęcia. Oprócz używania do kategoryzowania zdjęć, tagowanie może być również używane do kategoryzowania filmów i artykułów, używając tych samych tagów, które są w sekcji zdjęć powyżej: pieczenie vs. robienie ciast .
  • Aby znaleźć posty, które zostały oznaczone konkretnymi słowami kluczowymi lub frazami związanymi z ich zainteresowaniami. Na przykład, jeśli ktoś chce zobaczyć, co dzieje się z ich ulubionej drużyny sportowej, a następnie mogą wyszukiwać wszystkie posty zawierające obraz ich gry w piłkę nożną.

Gdzie są hashtagi w Social Media

Spójrzmy prawdzie w oczy: media społecznościowe to duże miejsce i jest tam cała masa ludzi. Czasami możesz mieć wrażenie, że twoje posty pozostają niezauważone. Jednym ze sposobów, aby upewnić się, że tak się nie stanie, jest używanie hashtagów w swoich postach.

Hashtagi działają poprzez grupowanie podobnych treści razem na tej samej platformie, ułatwiając użytkownikom znalezienie treści, których chcą. Nie mają one większego znaczenia poza ich kontekstem (postem), więc używanie ich w mądry sposób jest naprawdę ważne, jeśli chcesz, aby ludzie, którzy nie śledzą cię osobiście, widzieli, co robisz!

Jak znaleźć właściwe hashtagi

Aby znaleźć odpowiednie hashtagi, możesz użyć narzędzi takich jak Hashtags.org i Hashtagify.me. Narzędzia te pomogą Ci znaleźć najpopularniejsze hashtagi związane z Twoją treścią. Możesz również użyć tych narzędzi, aby lepiej zrozumieć, co ludzie mówią o podobnych tematach lub pomysłach w mediach społecznościowych.

Na przykład, powiedzmy, że masz artykuł o korzyściach płynących z używania strategii marketingu niszowego dla swojej firmy. Możesz użyć Hashtagify.me lub innego narzędzia do wyszukiwania hashtagów, aby zobaczyć, co inni ludzie mówią na ten temat, abyś wiedział, w którą stronę iść przed napisaniem go i opublikowaniem online!

Hashtag to kluczowe wyrażenie, które możesz wpisać na końcu postu w mediach społecznościowych, aby skategoryzować swój post lub ułatwić jego znalezienie. Hashtagi są używane w postach na Twitterze, Instagramie, Facebooku i innych platformach.

Możesz użyć hashtagów, aby:

  • Zorganizować treść: Hashtagi pomagają użytkownikom znaleźć podobne treści na różnych platformach mediów społecznościowych. Na przykład, jeśli chcesz śledzić wszystkie posty o podróżach, które używają #travel jako ich hashtag, będziesz mógł zobaczyć je wszystkie w jednym miejscu bez konieczności wyszukiwania ich indywidualnie na każdej platformie.
  • Twórz konwersacje: Używanie hashtagu pomaga pokazać, że trwa rozmowa o czymś (jak #travel). Jeśli ludzie jeszcze go nie używają, ale potem zaczynają go używać po zobaczeniu twojego tweeta / postu / etc., to jest to oznaka zainteresowania innych!

Ponieważ hashtagi są tak łatwe w użyciu, ważne jest, abyś wiedział, czym są i jak działają przed ich użyciem, żeby uniknąć wtopy w swoich działaniach w mediach społecznościowych.

Sprawdź również

Czy na Messengerze widać kto zrobił screena?

Zrzuty ekranu stały się nieodłączną częścią współczesnej komunikacji online. Wraz z rozwoj…