Home Biznes Content marketing – co o nim warto wiedzieć?
Biznes - 10 kwietnia 2025

Content marketing – co o nim warto wiedzieć?

Ciekawa i angażująca treść sprzedaje, buduje wizerunek oraz zaufanie. Dlatego content marketing to działanie, na które chętnie decyduje się coraz więcej firm. Treść wykorzystywana jest także w procesie pozycjonowania. Dzięki takiemu połączeniu przedsiębiorcy mogą odnosić sukcesy w internecie, które przełożą się na zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie – również zysków. Przekonaj się, co warto wiedzieć o content marketingu!

Zacznijmy od początku, czyli co to jest content marketing?

Sama nazwa content marketing wskazuje, że mamy do czynienia z działaniem związanym z promowaniem firmy, jej produktów oraz usług. Realizuje się je za pomocą wszelakich treści, czyli contentu. Przy czym musimy pamiętać, że nie są to artykuły, które powstają nagle i w nieprzemyślany sposób. Content marketing wręcz potrzebuje strategii, aby był skutecznie realizowany. Ważny jest przy tym dobór odpowiedniej tematyki, przygotowanie harmonogramu publikacji, a także sam warsztat osoby, która tworzy treści.

Do czego jest wykorzystywany content marketing?

Content marketing najczęściej wykorzystywany jest w ramach pozycjonowania stron. Jest on niezbędny dla procesu, którego celem jest zdobywanie wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Musimy jednak pamiętać, że content marketing ważny jest nie tylko dla pozycjonowania.

Tworzenie treści, które są wartościowe z perspektywy ich odbiorców, wpływają pozytywnie na budowanie wizerunku. Dzięki contentowi możemy zwiększać zaufanie do firmy, co wpływa na decyzje zakupowe.

Jakie powinny być treści tworzone w ramach content marketingu?

Podstawą content marketingu są treści. Przy czym koniecznie musimy zwrócić uwagę na kilka kwestii, które ich dotyczą. Przede wszystkim treści powinny być niepowtarzalne. W ramach content marketingu powinny powstawać całkiem nowe artykuły i komunikaty, a nie ich kopie pochodzące ze stron np. konkurencji. Agencja Interaktywna Manley wskazuje, że powielanie contentu ma negatywny wpływ na pozycjonowanie strony. Tzw. duplikacja treści może spowodować spadek z już osiągniętego miejsca w wynikach wyszukiwania.

Kolejnym aspektem ważnym dla skuteczności content marketingu są angażujące treści. Artykuły, krótkie wpisy, komunikaty, które nie zachęcają odbiorców do działania, nie są nic warte. Jeśli treść angażuje grupę docelową do dyskusji, komentowania wpisów, polecania ich i udostępniania dalej, to zwiększa ona konwersję. Poza tym cenne dla odbiorców treści są również zauważane przez roboty wyszukiwarki. Tym samym pozycjonowanie strony jest łatwiejsze i w krótszym czasie może dostarczyć ciekawych efektów.

Treści tworzone w ramach content marketingu powinny również nawiązywać do innych artykułów. Ważne jest bowiem prowadzenie odbiorców od jednego tekstu do drugiego. Wykorzystywane w tym celu linkowanie wewnętrzne przeniesie odbiorców do innych treści, które mogą ich zainteresować. To także cenny zabieg dla pozycjonowania i procesu link buildingu.

Kto powinien tworzyć treści w ramach content marketingu?

Treść ma ogromne znaczenie dla budowania wizerunku, sprzedaży oraz zdobywania przewagi nad konkurencją. Kto zatem powinien ją tworzyć? Jeśli w ramach firmy znajdują się osoby, które mają w tym doświadczenie, a pisane przez nie treści spełniają powyższe kryteria, to odpowiedź jest prosta. Co w sytuacji, gdy w przedsiębiorstwie nie ma takich osób? Warto, abyśmy wtedy skorzystali z pomocy fachowców od treści, czyli copywriterów. Najlepiej, gdy będą to osoby współpracujące z firmą realizującą dla nas pozycjonowanie, jak Agencja Interaktywna Manley. Wtedy treści tworzone są w ramach spójnej strategii działań SEO i wspomagają jednocześnie ten proces.

Podsumowanie

Content marketing jest skutecznym sposobem na wypromowanie firmy, jej produktów oraz usług. Jest on bardzo często realizowany w ramach pozycjonowania, dzięki czemu możliwe jest zdobywanie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania. Poza tym content marketing pomaga w budowaniu wizerunku, a także w zwiększaniu konwersji.

Materiał partnera

Sprawdź również

Wynajem biura – na co zwracać uwagę wybierając biuro dla swojej firmy?

Decyzja o wynajmie biura to jeden z kluczowych kroków w rozwoju każdej firmy. Odpowiednia …