Home Biznes Content marketing w biznesie
Biznes - 17 kwietnia 2021

Content marketing w biznesie

Każde przedsiębiorstwo powinno komunikować się ze swoimi klientami. Czy to za pomocą wideo, mediów społecznościowych, czy bloga firmowego. Najważniejsze jest tworzenie unikalnych, angażujących treści. Jednak, jak dużo treści skierowanej dla klientów da się stworzyć? I przede wszystkim dlaczego trzeba to robić?

Czym jest content marketing?

Content marketing nazywany jest też marketingiem treści. Polega na tworzeniu lub udostępnianiu atrakcyjnych materiałów dla zdefiniowanej grupy klientów. Jest to ciągły proces przedstawiania przedsiębiorstwa potencjalnym klientom. Content marketing powszechnie kojarzy się z blogami firmowymi. Marketingiem treści mogą być też video, infografiki, raporty, gify czy popularne teraz podcasty. Im treści są wyższej jakości tym większa szansa, że konsumenci poświęcą swój czas na zapoznanie się z nimi. Marketing treści tak jak większość działań promocyjnych służy do pozyskania potencjalnych klientów.

Historia Content Marketingu

O content marketingu możemy już mówić w odniesieniu do kampanii w mediach, które pojawiały się pod koniec XIX wieku. Mowa tutaj o materiałach, które ukazywały się w m.in w prasie, czyli najbardziej popularnym wówczas nośniku medialnym. To pokazuje, że content marketing jest z nami nierozerwalnie, w różnych formach już grubo ponad sto lat! Nic dziwnego, wszak jest to niezwykle skuteczne działanie marketingowe, które chętnie wykorzystują firmy. O tym, dlaczego przedsiębiorstwa tak chętnie korzystają z content marketingu poniżej.

Firma jako ekspert

Marketing treści jest świetnym narzędziem budowania zaufania do marki. Przedsiębiorstwa, które dzielą się swoją ekspercką wiedzą, udostępniają case study i tłumaczą swoje działania wydają się transparentne. Dzięki temu klienci są zaznajomieni z firmą i mają do niej pozytywny stosunek. Co więcej, znajdując wartościowe informacje konsumenci mogą dzielić się nimi z innymi ludźmi. Pozwoli to na budowanie świadomości marki. W przyszłości szukając informacji odbiorcy chętniej skorzystają z wiarygodnego źródła informacji. Kluczowe jest by to właśnie przedsiębiorstwo się z nim kojarzyło.

Wsparcie działań SEO

Content marketing jest głównym filarem SEO. Działania SEO, mają za zadanie umieść strony przedsiębiorstwa na wysokich pozycjach w darmowych wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki skanują treści w poszukiwaniu słów kluczowych. Dzięki temu wpisując konkretne frazy potencjalni konsumenci trafiają na stronę przedsiębiorstwa. Działanie te pozwalają na zwiększenie ruchu w witrynach internetowych. Ruchu, który może przerodzić się w konwersje. Jeżeli klienci szukają danej frazy to znaczy, że zastanawiają się nad kupnem produktu. W tych działaniach ustalenie słów kluczowych i dopasowanie do nich odpowiedniej treści jest kluczowe. Konsumenci, którzy nie znajdą na stronie odpowiedzi na nurtujące ich pytania mogą czuć się oszukani.

Dodatkowym atutem działań content marketingu jest linkowanie do witryny. Użytkownicy, eksperci czy osoby wewnątrz branży chętnie dzielą się wartościową wiedzą. Udostępniają oni tworzone przez firmy treści z linkami do strony na której znajdują się te informacje. Takie działania pozwalają na trafienie do nowych, potencjalnych klientów. Dodatkowo, duża ilość linków prowadząca do witryny z wartościowych stron pozwala na wyższe wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania. Co usprawnia działa SEO.

Bezpośredni kontakt z klientami

Dzięki tworzeniu treści dużo łatwiej nakłonić potencjalnych klientów do zapisania się na newsletter. Interesujące dla nich treści sprawią, że będą chcieli śledzić nowości publikowane przez firmę. To dobry sposób by między dzieleniem się wiedzą zachęcać konsumentów do korzystania z oferty przedsiębiorstwa. Dzięki pozytywnemu nastawieniu chętniej zapoznają się z materiałami promocyjnymi.

Angażujący content pozwala też na wchodzenie w dialog z użytkownikami. Branie udziału w dyskusjach pod publikowanymi treściami pokazuje konsumentom, że przedsiębiorstwo ich słucha. Warto śledzić reakcję odbiorców oraz zadawać im bezpośrednie pytania. Takie działania pozwalają na lepsze poznanie grupy docelowej. Konsumenci, często sami opowiadają o swoich problemach i potrzebach. Dzięki zauważaniu ich przedsiębiorstwo może modyfikować istniejące produkty lub tworzyć nowe.

Content marketing to działania, które nie dają szybkich rezultatów. W początkowej fazie bardzo trudno ustalić czy rzeczywiście przekładają się na wynik finansowy przedsiębiorstwa. Warto jednak pamiętać, że dobrze prowadzone skutkują silnym wizerunkiem marki. Pozwalają też na budowanie relacji z potencjalnymi klientami. Więcej na ten temat przeczytasz na blogu https://www.ideoforce.pl.

Sprawdź również

Cena kluczowym czynnikiem przy zakupach w Internecie

Zakupy online zyskują na popularności z każdym rokiem, co wpływa bardzo istotnie na rozwój…