Copywriting SEO i jego wpływ na pozycjonowanie stron
Spis treści:
Co to jest copywriting SEO?
Copywriting SEO to tworzenie takich tekstów, które są wykorzystywane w pozycjonowaniu stron internetowych. Samo pozycjonowanie to zbiór takich działań, które korzystnie wpływają na wyświetlanie się danej strony internetowej wśród pierwszych organicznych (a zatem nie sponsorowanych) wyników wyszukiwania Google. To ważna strategia z marketingowego punktu widzenia, ponieważ w ten sposób można trafić ze swoją ofertą do osób, które akurat takiej usługi czy produktu poszukują. A jak wykazały badania, internauci znacznie większym zaufaniem obdarzają organiczne wyniki wyszukiwania niż sponsorowane.
Copywriting SEO (www.bizzit.eu) to nie tylko pisanie zwykłych tekstów, to zrozumienie potrzeb czytelników i optymalizacja treści pod kątem użycia słów kluczowych. By był skuteczny, copywriterzy starają się nadążać za zmianami algorytmów Google. Tworzone przez nich treści powinny być wartościowe, zainteresować czytelników, a przy tym pomóc nakierować wyszukiwarkę na ważne słowa kluczowe. W dobrym copywritingu SEO należy więc połączyć merytoryczną zawartość tekstu dla użytkowników oraz jego optymalizację dla wyszukiwarki.
Jaki copywriting SEO jest skuteczny?
Sama wartościowa treść nie wystarczy. Ważne są też nagłówki, bo to do nich należy przyciągnięcie czytelników. Nawet najlepszy artykuł może się zmarnować, jeśli nie zwróci uwagi czytelnika ciekawym nagłówkiem. Chodzi przecież o to, by internauci klikali w link i mogli zapoznać się z całym tekstem. Dobrą strategią jest używanie w nagłówkach numerów, np. „10 najlepszych…” czy też „15 sposobów na…”. Tak skonstruowany nagłówek to zapowiedź, że czytelnik znajdzie w tekście listę konkretnych, rzeczowych przykładów, bez „lania wody”.
W treści warto też umieszczać odnośniki do innych stron, swoich lub niekoniecznie. W ten sposób informuje się Google o połączeniu z innymi użytecznymi treściami i uporządkowaniu informacji w sieci.
Jak używać fraz kluczowych w copywritingu SEO?
Oczywiście jedną z najważniejszych kwestii dla wypozycjonowania strony jest sama treść. Trzeba uważać, żeby przy tym nie przedobrzyć z frazami kluczowymi. Owszem, są one bardzo ważne, ale lepiej się pilnować, żeby nie przesadzić z ich częstotliwością. Nie powinny one zajmować więcej niż 5% całości tekstu. Jeśli treść będzie nimi wypchana, będziemy mieli do czynienia z praktyką zwaną „keyword stuffing”, za którą Google może nałożyć karę.
Artykuł powinien nie tylko zawierać frazy kluczowe, ale być dobry od strony merytorycznej. Niezwykle istotna, zarówno z punktu widzenia czytelników jak i samej wyszukiwarki, jest aktualność treści.
Jak formatować tekst w copywritingu SEO?
Boty Google, oceniające wartościowość naszego tekstu, zwracają uwagę nie tylko na użyte w nim słowa, ale także na sposób prezentacji treści. Trzeba mieć na uwadze, że tekst piszemy dla ludzi, którzy prawdopodobnie zamiast dokładnie zagłębić się w treść, raczej „przelecą” tekst wzrokiem. Algorytmy wyszukiwarki to wiedzą, dlatego wyżej punktują teksty, w których edycji zastosowano pogrubienia, kursywę i cytaty.
Strategia content marketingowa – co warto o niej wiedzieć?
Coraz więcej firm dostrzega znaczenie przemyślanego planu działań opartych na wartościowyc…