Home Biznes Czym jest audyt SEO?
Biznes - 14 grudnia 2021

Czym jest audyt SEO?

Prowadzenie działalności gospodarczej zarówno na niewielką jak i olbrzymią skalę, wiąże się obecnie z koniecznością ekspansji internetowej. Zdecydowana większość przedsięwzięć gospodarczych, kulturalnych, społecznych, itp., to obowiązek posiadania dobrze skonfigurowanych witryn internetowych, stron sprzedażowych, aplikacji, dzięki którym możemy realizować nasze zamierzenia oraz generować potencjalne zyski. Bardzo ważną sprawą jest więc to, by nasza potencjalna witryna internetowa, była zaprojektowana tak, by mogła się pojawiać wysoko w wynikach wyszukiwarek oraz by była dopasowana do potrzeb klientek i klientów. Warto o tym myśleć już na etapie konstruowania strony, czy też tworzenia sklepu internetowego. To nam z pewnością ułatwi życie w przyszłości. Jeśli jednak nasza witryna w wynikach wyszukiwania Google nie odnosi szczególnie spektakularnych sukcesów, to może warto pomyśleć o przeprowadzeniu solidnego audytu SEO. Dobrze przeprowadzony audyt strony internetowej okaże się z pewnością strzałem w dziesiątkę.

Audyt SEO – inwestycja w zwiększenie możliwości oraz zasięgu naszego przedsięwzięcia

Czym jest audyt SEO? Jest to działanie mające na celu sprawdzenie widoczności naszej strony w wyszukiwarce Google. Ma on formę dokumentu elektronicznego, w którym zawarte są instrukcje oraz optymalizacje, mające na celu daleko idące usprawnienie działania naszej strony. Audyt strony każdorazowo jest poprzedzony dogłębną analizą zawartych na niej treści. Pozwala on poprawić frazy kluczowe, sprawdza czynniki wpływające na szybkość ładowania strony, analizuje czynniki on-page oraz off-page a także przegląda jego zabezpieczenia. Coraz częściej audyty SEO sprawdzają także wygodę użytkowania danej witryny przez przeciętną Kowalską – jest to UX. Pozycję naszej strony możemy na własną rękę sprawdzić dzięki Google Search Console, ale sam audyt strony WWW warto zlecić fachowej firmie, która wie, jak przeprowadzić audyt SEO tak, by był on skuteczną trampoliną dla naszego przedsięwzięcia.

Warto sprawdzić ruch na stronie internetowej pod kątem SEO

Darmowy audyt strony internetowej możemy przeprowadzić za pomocą ogólnie dostępnych narzędzi online. Taki darmowy audyt nie będzie jednak pogłębioną analizą, jaką jest w stanie zrobić wyspecjalizowana w tym firma. Zlecenie na audyt SEO warto jest więc przekazać do pełnej realizacji fachowcom, którzy rozwiążą to zadanie kompleksowo. Wiedzą oni bowiem, jak sprawdzić ruch na stronie, czy też jak poprawić linkowanie wewnętrzne, które może ożywić zakupy w naszym sklepie internetowym. Darmowy audyt, przeprowadzony w oparciu o ogólnie dostępne narzędzia na pewno nie przyniesie aż tak dobrych efektów. W audycie SEO z prawdziwego zdarzenia liczy się cała masa szczegółów, które wpłyną na widoczność strony w przyszłości. Analizowanie na bieżąco ruchu na naszej stronie internetowej pokaże nam np. jak wpłynęła nań ostatnia kampania reklamowa, czy też inne działania promocyjne. Audyt pomoże nam zmienić content naszej strony, czy też podpowie nam lepsze frazy kluczowe. Darmowy audyt SEO na pewno nam w tym nie pomoże. Struktura strony nad którą popracują prawdziwi fachowcy, na pewno wygeneruje nam w przyszłości lepsze osiągi – warto o tym pamiętać, sięgając po pomoc sprawdzonych agencji SEO.

Skorzystanie z audytu SEO na pewno pomoże nam zaistnieć w wyszukiwarce Google oraz w innych wyszukiwarkach

Optymalizacja strony oraz pozycjonowanie strony są na tyle poważnym zadaniem, że na pewno nie poprawi ich darmowy audyt SEO. Można oczywiście próbować przeprowadzić SEO audyt w oparciu o wiedzę dostępną w sieci oraz nauczyć się tego i owego. Z pewnością jednak pozycjonowanie stron, w tym np. strony głównej naszego przedsiębiorstwa, będzie efektywniejsza w oparciu o odpowiedni know-how. Na pytanie ile kosztuje audyt SEO nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo będzie to zależało od tego jak rozległa jest mapa witryny, czy też ile poprawek trzeba będzie na niej wprowadzić. W niektórych przypadkach zmiany są naprawdę daleko idące i kosztowne, ale można przyjąć, że żeby wykonać audyt SEO na przyzwoitym poziomie, należy wydać przynajmniej dwa tysiące złotych. W przypadku sklepów internetowych o dużych rozmiarach kompleksowy audyt oraz optymalizacja SEO będzie z pewnością nieco droższy. Darmowy audyt SEO może się sprawdzić w przypadku niewielkich witryn sieciowych, ale tam też warto sprawdzić słowa kluczowe czy też adresy URL w strukturze strony w oparciu o fachową wiedzę. Jeśli więc chcesz jak najlepiej dla Twojej witryny, to zainwestuj w analizy słów kluczowych, czy też UX, itp., korzystając z audytów SEO, przeprowadzanych przez specjalistów SEO. Jasno więc widać, że na audytach SEO nie warto oszczędzać. Jeśli usługą pozycjonowania zajmą się solidne firmy, które przygotują konkretny plan działania w obrębie witryny, to możemy liczyć na zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie – naszych potencjalnych zysków. Jeśli do końca nie wiemy, jak powinien wyglądać audyt SEO, to warto poczytać o tym w Internecie oraz podjąć odpowiednią decyzję.

Sprawdź również

Zasady skutecznej wizualizacji danych

Aby przekazywać informacje w prosty i przejrzysty sposób, najlepiej jest postawić na wizua…