Home Biznes Czym jest inbound marketing i jak go wykorzystać?
Biznes - 27 listopada 2020

Czym jest inbound marketing i jak go wykorzystać?

Inbound marketing, czyli po polsku – marketing przychodzący, jest formą ściśle nakierowaną na odbiorców. Pojęcie to jest dość szerokie z uwagi na mnogość narzędzi, które mogą prowadzić do celu. Poprzez marketing przychodzący, oczekujemy stworzenia pozytywnej relacji z klientem. Jak można wykorzystać tę formę działania?

Jak działa marketing inbound?

Jego przeciwieństwem jest outbound marketing (np. wszelkie formy akwizycji), który polega na kontaktowaniu się z klientami, którzy nie wyrazili na to uprzedniej zgody. W przypadku marketingu przychodzącego – cała strategia działań jest kierowana do osób, które chcą i oczekują go. Wśród działań, które są właśnie inbound marketingiem, wskazać można m.in. blogi na stronach czy różnego rodzaju podcasty.

Wykorzystując strategię inbound, można zdobyć zaufanie klientów i zjednać ich sobie, tym samym maksymalizując sprzedaż. Jako że działania te są nienachalne i nakierowane wyłącznie na konsumentów zainteresowanych potencjalna współpracą – cieszą się one zdecydowanie większą przychylnością kupujących.

W jaki sposób można wykorzystać inbound marketing?

Strony takie jak sellizer.pl pomagają w starannym tworzeniu taktyk marketingowych, dzięki którym możliwe jest pełne wykorzystanie potencjału marketingu przychodzącego. W tej technice marketingowej, nade wszystko należy skupić się na potrzebach oraz zainteresowaniach klienta. Chodzi głównie o to, by treści, które przyciągną uwagę konsumenta i nakłonią go do dokonania zakupu – pojawiły się dokładnie wtedy, kiedy są potrzebne.

Przy stosowaniu marketingu przychodzącego, bardzo często wykorzystuje się również miejsca, w których może dochodzić do interakcji firmy z klientami czy też potencjalnymi klientami. Wśród nich można wskazać m.in. media społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter czy Instagram, ale również filmiki tematyczne czy artykuły na blogu firmowym.

Podczas stosowania tej techniki, należy koniecznie zwrócić uwagę na kilka aspektów. Przede wszystkim, content oferowany nabywcy musi go zainteresować. Warto stosować tzw. język korzyści, a także – tam gdzie to możliwe – oferować również możliwość personalizacji wyrobów.

Nie bez znaczenia pozostaje również odpowiednia, responsywna strona internetowa sklepu. W przypadku sprzedaży online, pierwszy kontakt klienta ze stroną ma największe znaczenie z punktu widzenia tego, czy skorzysta z oferty sklepu, czy nie. Jeśli działanie strony nie będzie mu odpowiadać – z dużą dozą prawdopodobieństwa opuści ją bez dokonania jakichkolwiek zakupów.

Sprawdź również

Cena kluczowym czynnikiem przy zakupach w Internecie

Zakupy online zyskują na popularności z każdym rokiem, co wpływa bardzo istotnie na rozwój…