Czym jest marketing internetowy?
Wiele osób prowadzących biznes w internecie i posiadających firmową stronę internetową narzeka na brak zainteresowania ze strony potencjalnych klientów. Niektórzy wyraźnie wskazują na brak widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Nie zdają sobie sprawy z tego, jak ważne są działania marketingowe. Promocja strony w wyszukiwarce to dziś podstawa.
Spis treści:
Marketing wyszukiwarkach – co ma na celu?
Marketing w wyszukiwarkach ma przyczynić się do zwiększenia liczby klientów. Warto zwrócić uwagę na reklamę typu Paid Search w wyszukiwarce. Jest to reklama płatna w sieci wyszukiwania. Wyświetla się w formie tekstowej. Opłata jest natomiast pobierana dopiero po kliknięciu w daną reklamę. Ile kosztuje paid search?
To zależy od wielu czynników, popularności danego słowa w wyszukiwaniach, konkurencji w danej kategorii, jakości strony docelowej, jakości samej reklamy itp. Koszt kliknięcia w daną frazę może wynosić 50-70 groszy a w niektórych kategoriach nawet kilkanaście złotych.
Niektóre firmy przeznaczają na reklamę w wyszukiwarce naprawdę duże pieniądze. Wydatki dużych sklepów internetowych mogą być nawet na poziomie kilkudziesięciu tysięcy złotych w skali miesiąca.
Marketing wyszukiwarkach – korzyści
Należy podkreślić, że reklama w wyszukiwarce ma dużo zalet. Jedną z nich jest możliwość targetowania reklam. Po pierwsze możemy to robić po słowach kluczowych. Kolejna możliwość to wyświetlanie reklam tylko w konkretnych lokalizacjach. Mamy również możliwość kierowania reklam według danych demograficznych potencjalnych odbiorców, a także z uwzględnieniem ich zainteresowań.
Marketing w wyszukiwarkach przynosi szybkie efekty, w postaci wartościowych klientów. Plusem jest niewątpliwie niski próg wejścia, nie ma tu kwoty minimalnej. Dodatkowo reklamodawca ma pełną kontrolę nad wydatkami.
W przypadku działań tego typu stosunkowo łatwo jest policzyć zwrot z inwestycji w reklamę.
Dla kogo marketing w wyszukiwarkach to dobry wybór?
Kampania w sieci wyszukiwania to tak naprawdę świetny sposób na reklamowanie każdej firmy. Nie ma znaczenia, czy zajmuje się sprzedażą w internecie, czy może świadczy usługi stacjonarnie. Widoczność w płatnych wynikach wyszukiwania ma bardzo duże znaczenie w przypadku każdej z tych firm. Dlatego warto poważnie zastanowić się nad reklamą w takiej formie.
Chcąc dowiedzieć się na ten temat czegoś więcej i lepiej zrozumieć tę metodę promowania w sieci, warto udać się do ekspertów. Przeprowadzą kampanię w taki sposób, aby przyniosła jak najwięcej korzyści i przyciągnęła nie tylko potencjalnych klientów, ale realnych i tych, którzy pozostaną wierni firmie na długo. Wcześniej oczywiście poinformują, na czym będą polegały te działania i z jakiego powodu muszą być wykonane.
Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?
Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…