Home Biznes Czym są persony i jak wspomagają marketing?
Biznes - 13 lipca 2020

Czym są persony i jak wspomagają marketing?

Tworząc naszą markę, zawsze liczymy na to, że przyciągnie ona rzesze klientów – niestety, nie istnieje coś takiego jak produkt uniwersalny. W tym przypadku sprawdzają się słowa, że gdy coś jest uniwersalne, to jest tak naprawdę „dla nikogo”. Dlatego tak ważne jest dokładne określenie grupy docelowej. Zadanie to znacząco ułatwia stworzenie person marketingowych.

Czym jest persona marketingowa?

Persona marketingowa to wizja przedstawiciela naszej grupy docelowej – konkretnej osoby, do której skierowany będzie nasz produkt czy kampania marketingowa. Im wyobrażenie to jest dokładniejsze, tym łatwiej będzie nam przeprowadzić analizę, czy to, co chcemy wprowadzić na rynek, faktycznie wzbudzi zainteresowanie naszego klienta. Persona marketingowa w ten sposób pomaga utrzymać spójność marki i zapewnić jej sukces.

Kiedy zakładamy firmę lub odświeżamy jej wizerunek, persona powstanie zapewne w czasie dookreślania grupy docelowej, w dużej mierze na podstawie naszych wyobrażeń i planów. Jeśli kreujemy personę na bazie już istniejącej działalności, warto skorzystać z analizy danych statystycznych, przedstawiających do jakich osób najczęściej skutecznie trafia nasza reklama (np. na Facebooku).

Więcej przeczytasz: https://thinkkong.pl/co-to-sa-persony-i-do-czego-sluza-w-content-marketingu/ 

Jak stworzyć personę marketingową?

Im więcej szczegółów osobowości i cech charakterystycznych naszej persony ustalimy, tym łatwiej będzie nam później przeanalizować to, czy nasz pomysł faktycznie ją zainteresuje. Podstawowymi krokami będzie określenie tego, jakiej nasza jest płci, ile ma lat, gdzie mieszka i czym się zajmuje. Równie ważny będzie poziom jej wykształcenia oraz co robi w wolnym czasie.

Na dalszym etapie dobrym pomysłem jest także zastanowienie się nad tym, jak wygląda jej życie – jakie są jej marzenia, plany, oczekiwania oraz z jakimi problemami zmaga się na co dzień. Możemy stworzyć jej obraz na podstawie znanych nam osób, oczekiwań naszych klientów czy analizy obowiązujących w danych grupach trendów.

Do czego służy persona marketingowa?

Nasza persona powinna być jak najbardziej rzeczywista. Każda kolejna cecha, którą zidentyfikujemy u naszej persony, będzie ważną wskazówką przy prognozowaniu sukcesu czy porażki danego produktu lub usługi.

Stworzenie i regularne odnoszenie się do naszej persony pomoże nam zachować stałość w komunikacji. Mając konkretne wyobrażenie o kliencie łatwiej jest także tworzyć nowe produkty i usługi, planować skuteczne kampanie.

Sprawdź również

Ecodriving dla firmy – sprawdź, jak jeżdżą Twoi kierowcy

Czy wiesz, jak wiele korzyści może przynieść Twojej firmie pakiet usług Ecodriving? To nie…