Home Biznes Digital marketing a media społecznościowe – jak można reklamować swój biznes w sieci?
Biznes - 20 maja 2021

Digital marketing a media społecznościowe – jak można reklamować swój biznes w sieci?

Działania marketingowe w Internecie są dziś niezwykle ważne dla każdego biznesu, bez względu na jego rozmiar, branżę i grupę docelową. Digital marketing to wręcz fundament prowadzenia współczesnych przedsiębiorstw. Jedną z łatwiejszych jego form jest marketing w mediach społecznościowych. Jak skutecznie można go jednak przeprowadzić?

Marketing w mediach społecznośsiowych – cechy ogólne

Social media posiadają olbrzymią moc pozyskiwania klientów, a także ściągają potężny ruch na formowe strony i blogi. Nic więc dziwnego, że coraz więcej form, nawet tych najmniejszych, tworzy firmowe profile i strony na najważniejszych platformach tego typu.

Marketing na nich można skutecznie przeprowadzać nawet za darmo, gdyż wystarczy często tworzyć jedynie wysokiej jakości treści i intensywnie dyskutować ze swoją konkurencją i jej followersami, by zyskać spore grono obserwujących, których dobre treści mogą zamienić w klientów.

Niestety, organiczny awans na danej platformie jest dziś o wiele trudniejszy niż kiedyś, co przyznają sami giganci Internetu. Reklamy są bowiem ich głównym źródłem zarobku, dlatego też zależy im na to, aby formy korzystały z płatnych narzędzi reklamowych, które posiada każda platforma tego typu. Do najpopularniejszych z nich należą narzędzia takie, jak Facebook Ads, Twitter Ads, czy Instagram Ads.

Narzędzia te wykorzystują sporą ilość informacji, które platformy gromadzą o swoich użytkownikach. Na tej podstawie można stworzyć wysoce zindywidualizowaną reklamę, która wyświetla się osobom rzeczywiście zainteresowanym daną kategorią produktu lub usługi. Dla przedsiębiorstw do doskonała wiadomość, gdyż oznacza to, że często bardzo niewielkim kosztem można pozyskać sporą ilość klientów.

Doskonałym przykładem jest tutaj Facebook Ads, gdyż przy pomocy tego narzędzia można pozyskać nawet 1000 nowych klientów, wydając na to zaledwie kilkadziesiąt złotych. Oczywiście wynik taki jest możliwy tylko wtedy, jeżeli narzędzia tego potrafi się używać, gdyż wiodącym czynnikiem jest tutaj poprawna konfiguracja reklamy i wcześniejszy research dotyczący grupy docelowej. Reklama w mediach społecznościowych to także wysokiej jakości treść i atrakcyjna oprawa wizualna, dlatego wiele firm woli zlecić ją agencjom interaktywnym, w których pracują wysokiej klasy eksperci, przed którymi narzędzia te nie mają tajemnic.

Jaka strategia sprawdzi się najlepiej?

Digital marketing w mediach społecznościowych to zadanie wielowymiarowe i długofalowe, a ponieważ polega ono na budowaniu relacji z żywymi ludźmi, nie ma tu jednej złotej recepty zapewniającej sukces. W mediach społecznościowych trzeba po prostu eksperymentować i to, co sprawdza się świetnie w przypadku jednego biznesu, niekoniecznie będzie przyczyną sukcesu dla innych.

Bez względu na branżę, trzeba jednak tworzyć na profilu wysokiej jakości pomysłowe treści, które będą się wyróżniać w gąszczu tych tworzonych przez konkurencję.

Dodatkowo na początku działań reklamowych w social mediach powinno się przede wszystkim prowadzić wysokiej jakości dyskusje z konkurencją i jej followersami, tworząc mniejszą ilość treści, które jednak będą wysokiej jakości.

Po pozyskaniu pierwszych obserwujących należy bardziej skoncentrować się na obecności na swoim profilu, zwiększając częstotliwość dodawania treści, nie obniżając jednocześnie jej jakości. Należy realnie ocenić, jakie maksymalne ilości treści tygodniowo jest się w stanie tworzyć w taki sposób, by ich jakość nadal pozostawała na wysokim poziomie.

Takie naturalne działania bezpłatne należy dodatkowo wspomagać właśnie płatną reklamą, promując kolejne posty – jeżeli nie wszystkie, to przynajmniej te naprawdę ważne z perspektywy danego biznesu i jego klientów. Należeć będą do nich komunikaty dotyczące promocji i ważniejszych zmian w ofercie i działaniu danego biznesu.

Digital marketing w social mediach to potężne narzędzie, które po ujarzmieniu może wynieść każdy biznes na wyższy poziom i to całkiem niewielkim kosztem, nawet jeżeli zdecyduje się skorzystać z usług agencji. Inne opcje, nie tylko social media są korzystne – niesłabnącą popularnością cieszy się email marketing, jednak należy wówczas zwrócić uwagę na BIMI.

Sprawdź również

Trendy w brandingu i marketingu na 2024

Rok 2024 niesie istotne zmiany w obszarze brandingu, kierując szczególną uwagę na osobiste…