Home Biznes Dlaczego link building jest ważny w pozycjonowaniu stron?
Biznes - 10 lutego 2020

Dlaczego link building jest ważny w pozycjonowaniu stron?

Link building to rozwiązanie, które ma ogromne znaczenie dla budowania odpowiedniego ruchu na stronie interetowej. Zasada ta dotyczy zarówno stron stricte wizerunkowych, sprzedażowych, jak i sklepów internetowych. Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne może w bardzo wymierny sposób wpłynąć na widoczność twojej strony w sieci. 

Na czym opiera się link building?

Link building to budowanie sieci linków. Chodzi oczywiście o stosowanie hiperłączy w tekstach lub grafikach umieszczonych na stronie internetowej. Wyróżnia się dwa rodzaje linków, zewnętrzne i wewnętrzne. Wbrew powszechnemu przekonaniu w pozycjonowaniu i budowaniu widoczności strony liczą się obydwa typy hiperłączy. Ich podstawowym zadaniem jest ułatwienie użytkownikowi poruszania się po samej stronie, a także po całej sieci. Chodzi o gotową pomoc i sygnał możliwości przejścia do interesującego go contentu. To trochę tak, jakbyś starał się myśleć za klienta i odpowiadał na jego pytanie o kolejny materiał na dany temat, zanim on jeszcze ci to pytanie zada. Korzyści wizerunkowe (pod warunkiem, że linkujesz do wartościowego contentu) są nie do przecenienia. Warto jednak pamiętać także, że link wewnętrzne ułatwiają pracę robotów indeksujących, co z kolei wpływa na widoczność twojej strony w sieci. Link zewnętrzne również mają dla pozycjonowania znaczenie – ilość i jakość umieszczanych przez ciebie linków to jeden z ważniejszych czynników rankingowych dla algorytmu, w oparciu o który działa Google.

Sam link building to działania, które dotyczą pozyskania tego typu linków. Nie chodzi tutaj jednak tylko o znalezienie i przygotowanie odpowiedniego contentu, do którego będziesz linkować, lecz także o precyzyjne wskazanie miejsc, gdzie warto te linki umieścić. Sprawdź czym jest link building według Harbingers.

 

Jak prowadzić link building?

Link building nie polega na przypadkowym wprowadzaniu do treści hiperłączy odsyłających do dowolnej treści w innym miejscu serwisu lub na innej stronie. Kluczowe jest przede wszystkim wskazanie miejsca umieszczenia linków. Dobrym wyborem jest podlinkowanie kluczowych dla danego tekstu haseł, pojęć, pytań. Warto opierać się o dane SEO i linkować słowa i frazy kluczowe. Liczy się również to, jaki link umieścisz. Treść kolejnego materiału powinna być bowiem logicznie połączona z tym, z którego się linkuje. Powinna odpowiadać na podlinkowane hasło/frazę/pytanie. Link zewnętrzny powinien pochodzić z zaufanej i wiarygodnej witryny o dobrym rankingu. Więcej o doborze linków i budowaniu architektury hiperłączy możesz przeczytać na https://harbingers.io/blog

Sprawdź również

Gadżety reklamowe – skuteczne narzędzie budowania marki

Współczesny konsument jest bombardowany tysiącami reklam dziennie. Aby wyróżnić się w tym …