Home Biznes Dlaczego warto postawić na papier do pakowania z nadrukiem?
Biznes - 25 kwietnia 2022

Dlaczego warto postawić na papier do pakowania z nadrukiem?

Papier pakowy to doskonała ekologiczna alternatywa dla plastikowej folii. Istnieje możliwość zadrukowania papieru grafikami lub logo firmy w celach promocyjnych. Czy warto się na to zdecydować?

Papier do pakowania

Papier pakowy był niegdyś bardzo popularnym opakowaniem, później został wyparty przez folię plastikową. Dziś szary papier wraca do łask i coraz więcej firm decyduje się na jego zakup – głównie z tego powodu, iż stanowi najbardziej ekologiczne rozwiązanie. Kupując taki papier można wybrać również wersję z nadrukiem. Pakowy papier z nadrukiem ma wiele zalet, ceni się go nie tylko za trwałość, ale i za możliwość wypromowania i podkreślenia wizerunku firmy.

Papier z nadrukiem – zalety

Papier pakowy to materiał do pakowania przedmiotów lub przesyłek. Może mieć on różną grubość (gramaturę), a dodatkowo może być powlekany warstwą tworzywa sztucznego, która sprawia, że taki papier staje się odporny na wilgoć. Jakie zalety ma szary papier do pakowania? Jest on przede wszystkim ekologiczny i można go nabyć w atrakcyjnej cenie. Ponadto jest łatwy w użyciu, trwały, ma szerokie zastosowanie i umożliwia zapakować przedmioty lub przesyłki w estetyczny sposób. Przedsiębiorstwa coraz częściej sięgają po papier pakowy z nadrukiem. Wyróżnia się on atrakcyjnym wyglądem, a umieszczone na nim logo efektywnie promuje firmę. Ponadto papier z logo firmy buduje proekologiczny wizerunek przedsiębiorstwa.

Papier pakowy z nadrukiem – zastosowanie

Szary papier do pakowania ma szerokie zastosowanie i może być stosowany w przypadku różnego rodzaju przedmiotów. Najczęściej używa się go w branży spożywczej do zabezpieczenia delikatnych i kruchych artykułów. Do jego najważniejszych zastosowań należą: zabezpieczenie produktów spożywczych, pakowanie odzieży, ochrona przedmiotów delikatnych, wypełnianie pudeł do wysyłki.

Gdzie kupić papier pakowy z nadrukiem?

Papier z nadrukiem nadaje się nie tylko do zabezpieczania różnych produktów, dodatkowo może nadawać artykułom bardziej elegancki i prestiżowy wygląd, a także wspierać ich trwałość (w przypadku żywności) czy chronić je przed wilgocią (gdy papier jest pokryty dodatkową specjalną warstwą). Papier z logo własnej firmy bądź inną atrakcyjną grafiką można zakupić w takich miejscach jak hurtownia opakowań Ekspert Południe.

Rodzaje papieru z nadrukiem

Na jaki papier do pakowania można nanieść nadruk i do czego warto go zastosować?:

    • papier powlekany – jest to typ papieru, który posiada dodatkową warstwę, dzięki której nie przepuszcza wilgoci czy tłuszczów. Najczęściej jest stosowany do pakowania kanapek, wędlin czy burgerów;
    • papier półpergamin – produkt ten wykorzystuje się do pakowania prezentów, kwiatów, wyrobów cukierniczych czy butelek z alkoholem;
    • papier gazetowy – podobnie jak papier półpergaminowy wykorzystuje się go głównie do pakowania upominków, stroików czy bukietów kwiatów, a także butelek z alkoholem. Może jeszcze jednak stanowić wypełnienie pudełek do wysyłki wyjątkowo delikatnych towarów, na przykład wykonanych z porcelany czy szkła;
    • papier bibułka – najczęściej stosuje się w sklepach z odzieżą, bielizną i biżuterią. Papier bibułka jest bardzo elegancki i znakomicie sprawdza się do pakowania świątecznych czy urodzinowych prezentów.

Sprawdź również

Jak wybrać odpowiednią kartę graficzną dla swojego komputera?

Wybór karty graficznej nigdy nie powinien być przypadkowy. To podzespół odpowiadający za t…