Home Biznes Dlaczego warto postawić na papier do pakowania z nadrukiem?
Biznes - 25 kwietnia 2022

Dlaczego warto postawić na papier do pakowania z nadrukiem?

Papier pakowy to doskonała ekologiczna alternatywa dla plastikowej folii. Istnieje możliwość zadrukowania papieru grafikami lub logo firmy w celach promocyjnych. Czy warto się na to zdecydować?

Papier do pakowania

Papier pakowy był niegdyś bardzo popularnym opakowaniem, później został wyparty przez folię plastikową. Dziś szary papier wraca do łask i coraz więcej firm decyduje się na jego zakup – głównie z tego powodu, iż stanowi najbardziej ekologiczne rozwiązanie. Kupując taki papier można wybrać również wersję z nadrukiem. Pakowy papier z nadrukiem ma wiele zalet, ceni się go nie tylko za trwałość, ale i za możliwość wypromowania i podkreślenia wizerunku firmy.

Papier z nadrukiem – zalety

Papier pakowy to materiał do pakowania przedmiotów lub przesyłek. Może mieć on różną grubość (gramaturę), a dodatkowo może być powlekany warstwą tworzywa sztucznego, która sprawia, że taki papier staje się odporny na wilgoć. Jakie zalety ma szary papier do pakowania? Jest on przede wszystkim ekologiczny i można go nabyć w atrakcyjnej cenie. Ponadto jest łatwy w użyciu, trwały, ma szerokie zastosowanie i umożliwia zapakować przedmioty lub przesyłki w estetyczny sposób. Przedsiębiorstwa coraz częściej sięgają po papier pakowy z nadrukiem. Wyróżnia się on atrakcyjnym wyglądem, a umieszczone na nim logo efektywnie promuje firmę. Ponadto papier z logo firmy buduje proekologiczny wizerunek przedsiębiorstwa.

Papier pakowy z nadrukiem – zastosowanie

Szary papier do pakowania ma szerokie zastosowanie i może być stosowany w przypadku różnego rodzaju przedmiotów. Najczęściej używa się go w branży spożywczej do zabezpieczenia delikatnych i kruchych artykułów. Do jego najważniejszych zastosowań należą: zabezpieczenie produktów spożywczych, pakowanie odzieży, ochrona przedmiotów delikatnych, wypełnianie pudeł do wysyłki.

Gdzie kupić papier pakowy z nadrukiem?

Papier z nadrukiem nadaje się nie tylko do zabezpieczania różnych produktów, dodatkowo może nadawać artykułom bardziej elegancki i prestiżowy wygląd, a także wspierać ich trwałość (w przypadku żywności) czy chronić je przed wilgocią (gdy papier jest pokryty dodatkową specjalną warstwą). Papier z logo własnej firmy bądź inną atrakcyjną grafiką można zakupić w takich miejscach jak hurtownia opakowań Ekspert Południe.

Rodzaje papieru z nadrukiem

Na jaki papier do pakowania można nanieść nadruk i do czego warto go zastosować?:

    • papier powlekany – jest to typ papieru, który posiada dodatkową warstwę, dzięki której nie przepuszcza wilgoci czy tłuszczów. Najczęściej jest stosowany do pakowania kanapek, wędlin czy burgerów;
    • papier półpergamin – produkt ten wykorzystuje się do pakowania prezentów, kwiatów, wyrobów cukierniczych czy butelek z alkoholem;
    • papier gazetowy – podobnie jak papier półpergaminowy wykorzystuje się go głównie do pakowania upominków, stroików czy bukietów kwiatów, a także butelek z alkoholem. Może jeszcze jednak stanowić wypełnienie pudełek do wysyłki wyjątkowo delikatnych towarów, na przykład wykonanych z porcelany czy szkła;
    • papier bibułka – najczęściej stosuje się w sklepach z odzieżą, bielizną i biżuterią. Papier bibułka jest bardzo elegancki i znakomicie sprawdza się do pakowania świątecznych czy urodzinowych prezentów.

Sprawdź również

Zasady skutecznej wizualizacji danych

Aby przekazywać informacje w prosty i przejrzysty sposób, najlepiej jest postawić na wizua…