Home Biznes Do czego użyć landing page?
Biznes - 21 lipca 2022

Do czego użyć landing page?

Landing page (inaczej określany, jako strona docelowa) to specyficzny rodzaj strony www, której podstawowym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi użytkowników oraz przedstawienie im najważniejszych informacji, które mają zachęcać do konwersji. Innymi słowy: podstawowym zadaniem landing page’a jest zmotywowanie odbiorcy do działania. Kluczowe znaczenie ma tutaj ich specyficzna budowa. Landing page’e są stosunkowo proste, cechuje je niewielka ilość publikowanej treści i skupienie się przede wszystkim na zastosowaniu języka korzyści. Bardzo często zamiast tradycyjnego tekstu, na stronach docelowych publikowane są połączenia tekstu i grafik lub angażujących wideo.

Teoretycznie te same informacje można umieścić na stronie głównej firmy lub e-sklepu, ale w praktyce często takie rozwiązanie sprawia, że rozproszona uwaga użytkownika nie jest w stanie zarejestrować istoty przekazu. W związku z tym, landing page bardzo dobrze sprawdza się, jeżeli Twoim głównym celem jest nakłonienie odbiorcy do pożądanej przez Ciebie akcji. Do jakich zadań najczęściej używa się stron docelowych?

Zebranie zapisów na webinar/event/newsletter. Warto jednak tutaj zwrócić uwagę na to, żeby formularz zapisu był możliwie jak najprostszy. Zbyt duża liczba pytań może po prostu działać na użytkownika zniechęcająco. Poza tym, za zapis na newsletter najlepiej zaproponować konsumentowi dodatek (lead magnet), na przykład, w postaci udostępnienia darmowego materiału lub zniżki na pierwsze zakupy.

Promocja nowego produktu/usługi. Landing page doskonale nadaje się do przedstawianie najważniejszych zalet Twojej oferty. Pamiętaj, żeby przygotowując tekst do umieszczenia na stronie docelowej, skupić się na śródtytułach i podkreśleniu najważniejszych informacji. To pomoże Ci łatwiej zwrócić uwagę odbiorcy.

Ogłoszenie zasad promocji/konkursu. W tym przypadku warto zaakcentować zasadność przedstawienia powodów, dla których warto wziąć udział w organizowanej przez Ciebie akcji. Dodatkowo, zasady promocji lub konkursu powinny być opisane w możliwie najprostszy i najbardziej zrozumiały dla użytkownika sposób.

 

Zachęcenie do pobrania e-booka/raportu. Jeżeli udało Ci się stworzyć ciekawy e-book lub raport i chcesz go wykorzystać w formie reklamy Twoich produktów lub usług, landing page to dobre miejsce do jego wypromowania. Pamiętaj o tym, żeby stronę docelową wyposażyć w odpowiedni CTA (call to action). CTA nie tylko powinien być bardzo dobrze widoczny i zachęcać do konwersji, ale przede wszystkim, musi informować użytkownika o tym co się stanie po kliknięciu w przycisk. Przynajmniej jeden CTA należy umieścić ponad linią załamania strony – ta jej część najbardziej skupia uwagę odbiorców.

Landing page nie posiada typowego menu. Jest prosty, przejrzysty i kieruje uwagę użytkowników na informacje, które chcesz im przekazać. Reasumując, strona docelowa bardzo dobrze sprawdza się w zbieraniu leadów. Landing page możesz więc wykorzystać wszędzie tam, gdzie zależy Ci na maksymalnym skupieniu zainteresowania odbiorcy.

Tworzenie landing page’y, z uwagi na ich wszechstronne zastosowanie, jest nieodzownym elementem marketingu w Internecie. Jeżeli nie masz umiejętności programistycznych, najłatwiej będzie Ci przygotować stronę docelową korzystając z gotowych szablonów – ponad 400 takich szablonów, które dodatkowo są edytowalne, znajdziesz na platformie Landingi. Spośród gotowych propozycji szablonów możesz wybrać ten, który jest najbardziej odpowiedni dla branży, w której działasz lub celu, który zamierzasz osiągnąć.

Sprawdź również

Badanie rynku przed wypuszczeniem produktu do sklepów. Dlaczego warto?

Badania rynku jako sposób na zrozumienie otoczenia. Stosując badania rynku należy wiedzieć…