Dom mediowy

Czym zajmuje się dom mediowy?

Co to jest dom mediowy?

Domy mediowe są stosunkowo młodą formą organizacji marketingowej. Ich początki ściśle związane są z działalnością agencji reklamowych. W przeszłości w ramach działalności agencji tworzono działy mediowe, z których w późniejszym czasie zaczęły powstawać odrębne samodzielne jednostki, nazywane dziś domami mediowymi.

W swojej działalności dom mediowy skupia się głównie na stworzeniu projektu i zakupie kampanii reklamowej w mediach masowych. Współpracuje ściśle z przedstawicielami prasy, radia czy telewizji. Wraz ze zmieniającymi się trendami, współpraca może przybierać różne formy, takiej jak marketing szeptany, promocje sponsorowane czy kampanie społecznościowe. Oprócz tego w zakresie jego usług znajduje się także negocjacja cen z kontrahentem. Ponadto zadaniem domów jest zbieranie i analiza badań medialnych, na podstawie których buduje się skuteczne strategie reklamowe dopasowane indywidualnie do odbiorcy. Podmioty działające w tym sektorze mogą świadczyć także kompleksowe usługi w zakresie innych dziedzin współczesnego marketingu, na przykład z kategorii budowania własnej marki w internecie czy prowadzenia kampanii reklamowej on-line.

Strategia reklamowa stworzona przez dom mediowy ma ze względu na swoje wszechstronne ujęcie, pozwolić klientowi zrealizować zamierzony cel w sposób najbardziej dla niego efektywny.

Zobacz też:

Sprawdź również

Przykładowy plan marketingowy – co powinien zawierać?

Tworzenie strategii marketingowych może być przytłaczające, zwłaszcza jeśli jesteś początk…