Definicje pojęć marketingu i reklamy - 20 października 2019

Dropshipping

Co to jest dropshipping?

Co to jest dropshipping?

Dropshipping (w niedosłownym tłumaczeniu „dostawa bezpośrednia”) to proces sprzedaży towarów, w którym odpowiedzialność za proces wysyłki spada na dostawcę. Dzięki temu jedynym obowiązkiem sprzedawcy (w tym wypadku sklepu internetowego) jest zbieranie zamówień na towar oraz przesyłanie ich do dostawcy. Tak jak przy handlu detalicznym, sam sklep otrzymuje zysk w postaci różnicy pomiędzy ceną hurtową a detaliczną.

W dzisiejszych czasach społeczeństwo szuka coraz to nowszych i bardziej innowacyjnych sposobów na zarobek. Przez te działania powstał dropshipping – jedna z najnowszych metod na zdobycie pieniędzy.

Niewątpliwą zaletą dropshippingu jest jego wszechstronność. Nasza firma może zawierać umowy z wieloma dostawcami, przez co oferowane przez nas towary mogą być bardzo różnorodne. Zyskujemy dzięki temu klientów o różnych oczekiwaniach, co przekłada się na potencjalną szansę zakupu. Nie musimy się również martwić o magazynowanie danego towaru, ponieważ fizycznie go nie posiadamy- cały proces odbywa się bez konieczności ich przechowywania.

Metoda dropshippingu jest bardzo korzystna dla osób, które chcą skupić się na innych aspektach swojego biznesu. Pomija ona problemy związane z magazynowaniem towaru i pozwala na niemalże błyskawiczną wysyłkę prosto od dostawcy danego produktu. Jedną z niewielu wad natomiast jest brak pewności, że towar będzie dostępny w danym czasie, na przykład w momencie zakupu na stronie (ponieważ dostawca może nie mieć go na stanie bądź też został wyprzedany).

Przeczytaj też:

Sprawdź również

Trade marketing – czym jest i jak działa

Trade Marketing, to zakres marketingu w organizacji, jaki może spełniać różnorodne funkcje…