Dynamic pricing, czyli automatyzacja cen w e-commerce – czym jest i jak działa?
Chcesz być zawsze o krok przed konkurencją i oferować klientom e-commerce korzystniejsze rozwiązania? Myślisz, że w obliczu licznej konkurencji i ogromnej ilości rynkowych danych do przeanalizowania jest to niemożliwe? Skorzystaj z dynamic pricing, czyli automatycznego ustalania cen w sklepie internetowym – dowiedz się, jak to działa i jakie korzyści przyniesie dla Twojego e-sklepu.
Spis treści:
Czym jest dynamic pricing?
Dynamic pricing to zaawansowana funkcja narzędzi online do monitorowania cen konkurencji w sprzedaży internetowej. Polega ona na automatycznej i natychmiastowej zmianie ceny w oparciu o zawsze aktualne warunki rynkowe i wewnętrzne dane Twojego sklepu. W ten sposób cena będzie zawsze ustalona na optymalnej wysokości, pozwalającej na realizację zakładanych celów, którymi mogą być na przykład:
- bycie najtańszym na rynku;
- bycie tańszym od bezpośredniego konkurenta;
- znalezienie się w top 3 najtańszych ofert na rynku;
- ustalenie możliwie najwyższej ceny bez straty pozycji w porównywarce, itp.
Monitoring cen z funkcją dynamic pricing to gwarancja szybkiej zmiany ceny, której celem jest maksymalizacja zysków ze sprzedaży w oparciu i założenia polityki cenowej.
Co zyskasz dzięki dynamic pricing?
Automatyczne ustalanie cen pomoże Ci osiągać ustalone wcześniej i wymienione w poprzednim akapicie założenia. Dzięki tej funkcji narzędzie do monitoringu obniży cenę, jeśli wykryje spadek pozycji w rankingu porównywarek cenowych – niekiedy wystarczy obniżka nawet o jeden grosz, aby osiągnąć najwyższą pozycję i zwiększyć tym samym liczbę odwiedzin na stronie produktu. Inną możliwością jest podniesienie marży w taki sposób, aby Twoja oferta nie była drastycznie tańsza niż oferta konkurencji – dzięki temu wciąż pozostajesz najtańszym sklepem, ale jednocześnie zwiększasz zyski ze sprzedaży, zbliżając się ceną do konkurencji. Wreszcie ustalasz ceny w taki sposób, aby odpowiadały warunkom rynkowym. W niektórych branżach ceny zmieniają się bardzo dynamicznie i szczególnie tam konieczne jest jak najszybsze reagowanie na działania konkurencji.
Czy zdajesz się wyłącznie na algorytm?
Korzystając z dynamic pricing, nie tracisz kontroli nad polityką cenową w swoim e-sklepie. Po pierwsze, na początku możesz ustalić pewne założenia, których system będzie musiał przestrzegać, np. ustalić najniższy pułap ceny, który pozwoli utrzymać określoną pozycję w rankingach wyszukiwarek lub być tańszym od wybranej firmy konkurencyjnej. Po drugie, możesz ustawić system tak, aby nie zmieniał cen samodzielnie, a jedynie sugerował najkorzystniejsze według niego rozwiązania lub prosił o zatwierdzenie zmian.
Dlaczego warto korzystać z dynamic pricing?
Manualne zarządzanie cenami zajmuje więcej czasu, w którym to Twoja konkurencja będzie miała przewagę cenową, a tym samym będzie przyciągała uwagę większej liczby potencjalnych klientów. Co więcej, przy samodzielnym ustalaniu cen – nawet w oparciu o zawsze aktualne dane, zbierane i analizowane przez narzędzia do monitoringu – łatwiej jest przeoczyć okazję do tanich i korzystnych rozwiązań, które system wyłapie i zasugeruje lub zastosuje automatycznie.
Dynamic pricing to najszybszy i najskuteczniejszy sposób na wyprzedzenie konkurencji w działaniach związanych z polityką cenową. Co więcej, nie wiąże się z żadnym ryzykiem lub utratą kontroli nad ustalaniem cen w sklepie. Jeśli chcesz być zawsze o krok do przodu, zastosuj dynamic pricing w zarządzaniu swoim e-commercie.
Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?
Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…