Home Biznes Employer Branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy. Jak zrobić to dobrze?
Biznes - 5 września 2022

Employer Branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy. Jak zrobić to dobrze?

Poszukiwanie nowych pracowników na stanowiska specjalistyczne i nie tylko nie zawsze jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa, jako przyszłego pracodawcy może okazać się kluczowy, jeśli chodzi o zainteresowanie zatrudnieniem przez potencjalnych kandydatów. Wiele osób, zanim wyśle swoją aplikację na konkretne stanowisko sprawdza opinie o przedsiębiorstwie, profil jego działalności oraz wizerunek w sieci. Dowiedz się, jak w praktyce wykorzystać employer branding i jak go zbudować od podstaw.

Czym jest employer branding?

Employer branding to nic innego, jak budowanie pozytywnego wizerunku jako pracodawca na rynku pracy. Działania marketingowe w tej kwestii są bardzo ważne, gdyż pozwalają na poszukiwanie najlepszych pracowników na rynku, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani pracą w danym zakładzie pracy. W praktyce działania prowadzące do budowania pozytywnego wizerunku marki to właśnie employer branding. Dzięki temu dotrzesz do określonych grup docelowych, przyciągniesz uwagę potencjalnych pracowników jako nowe miejsce pracy oraz wpłyniesz na szybszy rozwój swojej firmy.

W kwestii employer brandingu warto też zaznaczyć, iż ten dzieli się na zewnętrzny i wewnętrzny. Działania brandingu wewnętrznego w sferze pracodawcy dotyczą obecnych pracowników oraz relacji pomiędzy nimi a miejscem pracy. Zbudowanie pozytywnego wizerunku wśród aktualnych pracowników sprawia, że ci są nie tylko bardziej zadowoleni ze swojej pracy, ale także odczuwają przynależność do przedsiębiorstwa.

Jak działa wewnętrzny employer branding?

Wewnętrzne działania employer branding to nic innego, jak kształtowanie know-how pracowników oraz budowanie ich zadowolenia. W tym przypadku doskonale sprawdzają się takie działania, jak:

  • wyjazdy integracyjne,
  • prywatna opieka medyczna,
  • benefity pozapłacowe,
  • prowadzenie profili społecznościowych przez firmę,
  • karty podarunkowe,
  • stabilna forma zatrudnienia.

Te wszystkie kwestie to działania wliczające się do employer branding w odniesieniu do wewnętrznych aspektów działania przedsiębiorstwa.

Zewnętrzny employer branding – o co tu chodzi?

Zewnętrzne działania employer branding, są kierowane wyłącznie do potencjalnie nowych pracowników. Takie działania mają charakter długoterminowy i tworzą przekonanie wśród odbiorców o tym, że dane przedsiębiorstwo może być pracodawcą idealnym. Jeśli nie wiesz, w jaki sposób poprawić wizerunek swojej firmy, koniecznie zatrudnij dobrą agencję marketingową. Zewnętrzne działania to głównie komunikacja, nakierowywanie działań na konkretnych odbiorców poprzez np. udział w targach pracy, prowadzenie warsztatów branżowych oraz jasno wytyczone ścieżki kariery dla potencjalnych pracowników.

Czy warto stosować employer branding w praktyce?

Stosowanie się do zasad employer brandingu pozwala przede wszystkim na stworzenie idealnego wizerunku, jako pracodawcy w dowolnie wybranej branży. Można powiedzieć, że działania marketingowe przyciągające uwagę kandydatów do pracy to swego rodzaju gra, gdzie wszystkie strony są wygrane.

Pamiętaj, że marketing pracodawcy to nie tylko sposoby pozwalające na przyciągnięcie uwagi potencjalnego pracownika. Wyżej wymienione działania oddziałują także bezpośrednio na opinie o firmie w sieci, a także lokalnych społecznościach. Wykorzystując metody employer brandingu masz szansę uzyskać przewagę nad konkurencją i przyciągnąć np. najlepszych specjalistów w branży.

Artykuł przygotowany przy współpracy z Goodonepr.pl

Sprawdź również

Trendy w brandingu i marketingu na 2024

Rok 2024 niesie istotne zmiany w obszarze brandingu, kierując szczególną uwagę na osobiste…