Home E-commerce Biznes lokalny na Facebooku (cz. III)
E-commerce - Social Media - 25 lipca 2016

Biznes lokalny na Facebooku (cz. III)

W ostatnich miesiącach przedstawiliśmy Wam dwie części naszego poradnika dotyczącego tworzenia reklam na portalu Facebook. Dotyczyły one promowania strony w Social Media i uruchamiania kampanii reklamowej na facebooku.

Klienci z najbliższej okolicy a Social Media

Dziś przyszedł czas na opisanie sposobu na dotarcie do lokalnych użytkowników przy pomocy menadżera reklam. Może to być pomocne przy wszelkich działaniach związanych z promowaniem biznesu, którego specyfika opiera się na lokalności. Jeśli w swoich działaniach reklamowych skupiasz się głównie na odbiorcach z najbliższej okolicy ten artykuł jest dla Ciebie.

Co należy zrobić? Jak zwykle w systemach reklamowych mediów społecznościowych wszystko jest dziecinnie proste i zajmuje kilka chwil. Zacznijmy od utworzenia nowej kampanii i wyboru właściwej kategorii, tj. celu naszej reklamy. W tym wypadku chodzi nam o dotarcie do osób w pobliżu firmy.

biznes lokalny social media

Po wybraniu właściwej kategorii przechodzimy do następnej pozycji, czyli określenia specyfiki tej konkretnej kampanii reklamowej. Do kogo ma ona dotrzeć? W jakim wieku mają to być osoby? Jakiej płci? W poprzednich wpisach pokazywaliśmy jak dokonać rozsądnego wyboru grupy docelowej więc teraz to ominiemy. Warto jednak zwrócić uwagę na to, czym charakteryzuje się ten rodzaj kampanii.

Na grafice poniżej ukazana jest mapa naszej okolicy wraz z zaznaczonym terenem, który obejmować będzie nasza reklama. Oznacza to, że wszyscy użytkownicy facebooka, którzy znajdą się w danym rejonie będą naszymi potencjalnymi klientami. Oczywiście teren ten możemy dowolnie modyfikować, jak również specyfikę odbiorców. Należy zauważyć, że w zależności od wyboru lokalizacji liczba potencjalnych widzów (zasięg) się zmienia. W centrum miasta jest przecież więcej ludzi niż w lesie na podkarpaciu!

reklama facebook

Pozostało nam jeszcze wybrać budżet naszej kampanii (dzienny bądź całkowity) i przejść do kolejnego etapu, którym jest wybór formatu reklamy. Może więc to być pojedynczy obraz, pokaz slajdów lub film albo wiele obrazów w jednej reklamie. Tekst, który wyświetli się odbiorcom również zależy od naszej inwencji, a więc pole do popisu macie otwarte! Następnie pozostaje złożyć zamówienie na reklamę.

Kiedy stosować reklamę z dostosowaniem do osób w pobliżu?

Dostosowanie do osób z najbliższej okolicy sprawdza się świetnie przy wszelkiego rodzaju biznesach lokalnych. Nie chodzi tutaj jedynie o firmy stacjonarne jak szewc czy fryzjer, które cechują się ograniczoną mobilnością. Podejdźmy do tematu od nieco innej strony.

W dzisiejszych czasach akcje marketingowe musza podążać za rynkiem i dostosować się do niego. Świetnie więc reklamy lokalne pasują do popularnych ostatnio Food Trucków, które często przemieszczają się z miejsca na miejsce nie zostając zbyt długo w jednej lokalizacji. W tym wypadku więc nawet jeśli grupę docelową określimy prawidłowo lokalizacja wyświetlania reklamy może nam nieźle popsuć szyki. Reklama lokalna zaś w prosty sposób może podążać wszędzie za naszym biznesem! Budżet przeznaczony na nią uszczuplać się będzie proporcjonalnie do ilości potencjalnych odbiorców z okolicy. Nigdy więc nie przepłacimy, co jest kolejnym plusem.

Reklama lokalna świetnie będzie się sprawdzać przy wszelkiego rodzaju eventach, zbiórkach charytatywnych, akcjach protestacyjnych czy chociażby wesołych miasteczkach i cyrkach. Jest to więc opcja dla osób, które rozumieją biznes lokalnie szerzej niż tylko jako działalność gospodarczą skierowaną do osób w określonym miejscu. Jest to biznes skierowany do osób w określonym miejscu i określonym CZASIE, a jak wszyscy wiemy: czas to pieniądz.

Sprawdź również

Meta business suite – czym jest?

W dzisiejszych czasach media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych narzędzi w…