Home E-commerce Filtry AR szansą dla e-commerce
E-commerce - 19 maja 2020

Filtry AR szansą dla e-commerce

Technologia Rozszerzonej Rzeczywistości (AR) bazuje na rozszerzaniu świata rzeczywistego o treści cyfrowe. Czym cechuje się to pojęcie? Jakie zastosowanie znalazła wirtualna rzeczywistość w e-commerce?

Rozszerzona rzeczywistość z użyciem filtrów AR

Na początku warto dowiedzieć się, w jaki sposób działa rozszerzona rzeczywistość i co daje używanie filtrów AR. Warto zauważyć, że na obrazy rzeczywistego świata z tabletu czy telefonu naniesione zostają cyfrowe treści. Mogą nimi być przykładowo animacje, grafiki, filmy, czy też modele 3D. AR często bywa mylony z Wirtualną Rzeczywistością, jednakże pojęcie to łączy świat cyfrowy ze światem rzeczywistym. Na tej technologii opiera się większość filtrów, które spotykamy w swoich smartfonach, czy też w mediach społecznościowych – dają one możliwość zrobienia ciekawego selfie z uszami czy innymi dodatkami. Filtry AR znajdują zatem szereg zastosowań w Rozszerzonej Rzeczywistości, pozwalając na uzyskanie oryginalnych efektów.

Technologia Rozszerzonej Rzeczywistości (AR) bazuje na rozszerzaniu świata rzeczywistego o treści cyfrowe. Czym cechuje się to pojęcie? Jakie zastosowanie znalazła wirtualna rzeczywistość w e-commerce?

Rozszerzona rzeczywistość z użyciem filtrów AR

Na początku warto dowiedzieć się, w jaki sposób działa rozszerzona rzeczywistość i co daje używanie filtrów AR. Warto zauważyć, że na obrazy rzeczywistego świata z tabletu czy telefonu naniesione zostają cyfrowe treści. Mogą nimi być przykładowo animacje, grafiki, filmy, czy też modele 3D. AR często bywa mylony z Wirtualną Rzeczywistością, jednakże pojęcie to łączy świat cyfrowy ze światem rzeczywistym. Na tej technologii opiera się większość filtrów, które spotykamy w swoich smartfonach, czy też w mediach społecznościowych – dają one możliwość zrobienia ciekawego selfie z uszami czy innymi dodatkami. Filtry AR znajdują zatem szereg zastosowań w Rozszerzonej Rzeczywistości, pozwalając na uzyskanie oryginalnych efektów.

Praktyczne wykorzystanie filtrów AR

Technologia AR oraz filtry tego typu znajdują szerokie zastosowanie zwłaszcza w sferze biznesowej. Przede wszystkim pozwalają weryfikować projekt nowego towaru już na etapie tworzenia prototypu. Kwestie te wpływają na sprawne wykrycie wszelkich błędów i niedociągnięć w danym projekcie. Ocena prototypu w AR ma ogromne znaczenie w procesie sprzedaży B2B i ma za zadanie przyspieszać procesy decyzyjne, jak również redukować koszty związane z produkowaniem i transportem prototypu do odbiorcy. Jeśli chodzi o strefę przemysłową, filtry AR umożliwiają zdalną naprawę i serwisowanie urządzeń w różnorodnych częściach świata. Użytkownik znacznie oszczędza czas i koszty związane z podróżą w dane miejsce, korzystając ze wsparcia lokalnego zespołu i przekazywania instrukcji w Rozszerzonej rzeczywistości. Wirtualna rzeczywistość to unikalne rozwiązanie w marketingu, które opiera się na korzystaniu z funkcjonalnych narzędzi pozwalających przenieść całe produkty do przestrzeni klienta.

wirtualne okulary

Przykładowo firmy dzięki aplikacji AR dają klientom możliwość obejrzenia produktów w swoim domu. Kolejną kwestią związaną z wykorzystaniem filtrów AR w strefie cyfrowej jest zyskanie możliwość uzupełniania materialnych nośników informacji o danej ofercie. Z łatwością dodamy na stronie katalog produktów, wirtualne treści, czy też opakowania.

wirtualny_makeupSzeroki zakres możliwości

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się skorzystać z filtrów AR, gdyż dają one wymierne korzyści. Nawet w sklepach o wielkich powierzchniach takie rozwiązanie się doskonale sprawdzi, dzięki czemu klienci sprawnie obejrzą produkty na stronie sklepu i dobiorą ofertę do swoich oczekiwań. Uniwersalne zastosowanie technologii AR jest spotykane nie tylko w branży e-commerce, lecz także w szerokim zakresie w działaniach marketingowych. Na stronie https://autilo.pl/biblioteka-filtrow-ar/ można skorzystać z darmowej biblioteki najpopularniejszych filtrów AR.

Pamiętajmy o tym, że ta dziedzina ciągle się rozwija, a taka inwestycja z pewnością spełni oczekiwania nie tylko firmy, ale przede wszystkim klienta. W dzisiejszych czasach warto na bieżąco stosować nowoczesne rozwiązania wspierające rozwój firmy, dzięki czemu dostosujemy ofertę do oczekiwań odbiorcy. Rozszerzona rzeczywistość w sporym stopniu odnosi się do rozszerzania świata rzeczywistego o aspekty i dodatki cyfrowe. Dzięki innowacyjnym filtrom AR przedsiębiorca zyskuje możliwość oceny prototypu produktu, serwisowania urządzeń nawet na odległość, czy też uzupełniania na bieżąco informacji o nowych ofertach. Branża e-commerce z powodzeniem korzysta z tego typu rozwiązań, jednakże strefa marketingowa również interesuje się tymi narzędziami.

Sprawdź również

Systemy CRM – dlaczego warto i jakie mają zalety?

Przedsiębiorstwa, w których duży nacisk kładzie się na relacje z klientami dużą wagę przyk…