Firmowy Fanpage – najtańszy i najłatwiejszy sposób na pozyskanie klienta?
Firmowy Fanpage – najtańszy i najłatwiejszy sposób na pozyskanie klienta?
Czy wiesz, że masz dokładnie 1,5 sekundy by pozyskać uwagę odbiorcy. Jeszcze do niedawana marketingowcy mieli nieco uproszczoną sprawę, gdyż przecięty internauta poświęcał około 6 sekund na reklamę lub informację przewijaną na facebookowej tablicy. Czy w dobie krzyczących bilbordów, firmowy Ffacebook ma jeszcze szanse bytu? Jak pozyskać klienta poprzez obsługę fanpaga? Podpowiadamy!
Spis treści:
Facebook – wykorzystaj darmową powierzchnię reklamową
Czy wiesz, że na facebooku stronę internetową firmy lub społeczność może założyć każdy. Firmowy fanpage jest zupełnie darmowy, a jego założenie przebiega w kilku prostych krokach. Wystarczy wejść na oficjalną stronę facebook i kliknąć w ikonę: zakładam stronę. W następnej kolejności, w bardzo intuicyjny sposób, serwis przeprowadzi Cię krok po korku w procesie rejestracji. Będziesz poproszony o krótkie scharakteryzowanie swojej firmy, podanie danych kontaktowych, lokalizacji, czy godzin otwarcia. Postaraj się wypełnić wszytkie formularze w sposób rzetelny. Poświęcony czas zaowocuje – pozwoli łatwiej odnaleźć Twoją formie potencjalnym odbiorcom. Pamiętaj też, by zamieścić dobre zdjęcie w tle oraz czytelny awatar. Wykorzystaj darmową powierzchnię reklamową.
Jak obsługiwać fanpage?
Pierwszy krok za Tobą! Brawo – teraz zapewne zastanawiasz się o czym pisać na firmowym facebooku? Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad, które pomogą Ci w łatwej obsłudze fanpage.
- Pisz o swojej ofercie – posty sprzedażowe pozwolą Ci zareklamować Twoją ofertę produktową lub usługową. Zastanów się nad stylem komunikacji. Gdy zdecydujesz się nad jednym tonem wypowiedzi (np. luźne, zabarwione humorem) – postaraj się o konsekwencję w każdym kolejnym poście. Jeśli prowadzisz butik z odzieżą możesz ofertę sprzedażowa wzbogacić o tzw. lajfy sprzedażowe, w których prezentujesz kolekcję na żywo oraz oferujesz duże rabaty.
- Pisz o tym co dzieje się w firmie – nie możesz bezustannie zarzucać swoich fanów tylko sprzedażą. Dobrą relację oraz przywiązanie odbiorców zbudujesz dzieląc się newsami z życia firmy. Pisz o wydarzeniach, planowanych zmianach, zabawnych chwilach z życia. Konsumencie czują większe przywiązanie do marki, gdy widzą życie zza jej kulis.
- Angażuj odbiorców – stoisz przed jakimś dylematem przy prowadzeniu firmy lub masz do pojęcia ważną decyzję (np. wersje firmowego gadżetu, planowane zmiany w asortymencie) – poproś swoich odbiorców o opinię. Ty zyskasz wsparcie, a oni większe przywiązanie do marki.
- Wykorzystaj kalendarz świat nietypowych – nie mas pomysłu na obsługę fanpaga? Zajrzyj do kalendarza świąt nietypowych – to istna kopalnia pomysłów na posty. Kto powiedział, że zawsze masz być poważny? Dzień pizzy, dzień pluszowego misia – z całą pewnością masz już w głowie plan na szybki konkurs lub zabawę na firmowym FB.
Obsługa fanpage – czego nie wolno robić?
Wiesz już, że założenie firmowego konta na Facebooku to raczej konieczność! Wykorzystanie darmowego narzędzia do pozyskania i budowy relacji z potencjalnymi klientami powinno stać się Twoim marketingowym priorytetem. Po lekturze naszych porad, wiesz też czym możesz dzielić się na firmowym fanpagu. Czego należy przestrzegać? Zawsze zachowuj wysoką kulturę i nie prowadź prywatnych wycieczek pod firmowym szyldem.
Artykuł przygotowany przy współpracy z Foxmedio – agencja reklamowa w Nowym Targu
Czym charakteryzują się kampanie Google Ads?
Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, to jedna z najpopularniejszych platform rek…